vineri, 4 august 2023

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 46 – 63)

Pr. prof. Ion Ciungu

 

“Întru Naștere fecioria ai păzit, întru Adormire lumea nu ai părăsit, de Dumnezeu Născătoare; mutatu-te-ai la viață, fiind Maica Vieții. Și cu rugăciunile tale izbăvești din moarte sufletele noastre.” (Troparul sărbătorii Adormirea Maicii Domnului)

 


CATISMA A SAPTEA ↑


PSALMUL 46


1. Toate neamurile bateţi din palme şi cântaţi cu strigare de bucurie, pururea Fecioarei Maria,
2. Căci ea este poarta Vieţii veşnice, uşa mântuirii şi împăcarea cu Dumnezeu!
3. Ea este nădejdea celor ce se căiesc şi mângâierea celor ce plâng.
4. Ea este evlavia, pacea şi mântuirea sufletelor tuturor aleşilor lui Dumnezeu.
5. Cântaţi-i toţi cei ce iubiţi numele ei, cântaţi-i că ea este Împărăteasa cerului şi a pământului!

 

PSALMUL 47


1. Mare eşti şi lăudată foarte, Stăpână Doamnă, în cetatea lui Dumnezeu cea cerească şi în toată Biserica aleşilor lui Dumnezeu!
2. Mai cinstită şi mai slăvită eşti decât toate cetele Îngerilor şi Arhanghelilor şi încununată cu florile Raiului.
3. Întâmpinaţi-o, Puterilor şi Domniilor, Heruvimilor, Scaunelor şi Serafimilor.
4. Preaînălţaţi-o, că ea şade de-a dreapta Preaiubitului ei Fiu!
5. O, cu ce faţă luminoasă a primit-o Domnul Îngerilor şi al tuturor Sfinţilor!
6. Care I-a dat un veşnic locaş fericit, mai presus de toate puterile cereşti!

 

PSALMUL 48


1. Ascultaţi acestea, toate neamurile, auziţi toţi cei ce doriţi să intraţi în Împărăţia Cerurilor!
2. Rugaţi-vă cu osârdie pururea Fecioarei Maria, purtaţi în inimă preasfântul ei nume şi veţi dobândi o viaţă şi o bucurie nesfârşită,
3. Căci ea duce rugăciunile noastre către Fiul ei şi Dumnezeu,
4. Şi ea singură pururea se roagă la Altarul Lui, pentru noi toţi.
5. Ea este apărătoarea dăruită neamului omenesc.
6. Ea este singura noastră Mamă adevărată, care întru toate ne ajută!
7. Slavă ţie, preamilostivă Maică a lui Dumnezeu, care eşti cinstită şi închinată de toate neamurile creştineşti.

 

Slavă…Şi acum…

 

PSALMUL 49


1. Bunul Dumnezeu, grăieşte Fecioarei Maria prin Arhanghelul Gavriil, vestind: „Bucură-te, cea plină de daruri, Domnul este cu tine!”
2. Prin tine, ceea ce eşti îmbucurată, mântuirea lumii se vesteşte şi omul căzut se reînnoieşte.
3. Cel Preaînalt a dorit frumuseţea şi bunătatea ta!
4. Palatul tău lăuntric este înfrumuseţat, Fiica Sionului,
5. Şi te-ai învrednicit să te pregăteşti întru întâmpinarea Dumnezeului tău,
6. Să împărăţeşti cu El, cu preaslăvire, în ceruri.
7. Ajută-ne şi nouă să ajungem la veşnica făgăduinţă!

 

PSALMUL 50


1. Miluieşte-mă, Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, care te numeşti Maica milostivirii
2. Şi după mulţimea îndurărilor tale, ajută-mă să mă curăţ, prin pocăinţă, de fărădelegile mele!
3. Revarsă darul tău peste mine şi nu lua de la mine bunătăţile tale,
4. Căci îmi mărturisesc fărădelegile mele şi mă văd vinovat în faţa ta!
5. O, Stăpână! Împacă-mă cu binecuvântatul Rod al pântecelui tău, şi-i dă sufletului meu, bucuria mântuirii Sale!…

 

Slavă…Şi acum…

PSALMUL 51


1. Pentru ce te lauzi cu răutatea? O, şarpe viclean, aspidă din iad?
2. Pleacă-ţi capul tău trufaş în faţa Sfintei Fecioare binecuvântată, care este plină de darul blândeţii.
3. Cu puterea ei, te vei înnămoli în adânc, ca şi faraonul egiptean.
4. Piciorul ei îţi va zdrobi capul şi stăpânirea ta.
5. Dreptatea ei îţi va risipi răutatea ta şi sfinţenia ei va preface toată otrava ta în nimic.
6. Iar noi credincioşii, ne bucurăm de numele ei şi cântăm toate faptele ei preaslăvite şi măririle lui Dumnezeu.

 

PSALMUL 52


1. Zis-a vrăjmaşul cel nebun întru inima sa: „Voi izgoni pe om din locuinţa Edenului, voi intra şi voi fi duh mincinos în gura şarpelui şi prin femeie voi izgoni pe bărbatul ei”.
2. Dar pe cât de departe este cerul de pământ, tot atât de departe sunt judecăţile lui Dumnezeu de gândurile tale, linguşitorule ticălos!
3. Nu te îngâmfa de căderea femeii, căci Femeia îţi va zdrobi capul.
4. Cu viclenia ta, tu i-ai săpat o groapă pierzătoare, dar ai căzut în ea, cu toată oastea ta întunecată, în plasa smereniei sale.

 

PSALMUL 53


1. Stăpână, Doamnă, pururea Fecioară, în numele tău mântuieşte-mă şi din fărădelegile mele, cu rugăciunile tale, mă izbăveşte!
2. Tu îmi ajuţi mie şi îmi aperi sufletul meu!
3. De bunăvoie îţi voi aduce jertfă de laudă şi voi mărturisi numele tău, căci este bun!
4. Cu starea ta înaintea lui Dumnezeu, cu dragostea ta de Mamă, faţă de neamul creştinesc, tu mă izbăveşti de orice întristare!

 

PSALMUL 54


1. Ascultă, Preasfântă Stăpână şi Doamnă Fecioară, rugăciunea mea, şi nu trece cu vederea ruga mea.
2. Amărât sunt în cugetul meu, căci dreptatea lui Dumnezeu apasă asupra mea, pentru păcatele mele.
3. Întunericul morţii m-a cuprins şi spaimele iadului au năvălit asupra mea.
4. Tu, Stăpână Fecioară, care eşti o mângâiere de nădejde pentru toţi cei necăjiţi, ia aminte la sufletul meu cel deznădăjduit!
5. Mângâie-l şi-l mântuieşte, căci mult poate rugăciunea ta cea de Mamă, către bunătatea Stăpânului!

 

Slavă… Şi acum…

 

DUPĂ CATISMA A ŞAPTEA

 

Sfinte Dumnezeule…Preasfântă Treime…Tatăl nostru…

 

Tu eşti înainte stătătoare tuturor creştinilor şi izbăvitoarea din ispite a celor ce aleargă spre tine, Preasfântă Fecioară Marie! Pentru aceasta strig ţie: Nu trece cu vederea pe robul tău, care cere ajutorul tău!

Slavă…

Până când, o, suflete, îţi cheltuieşti vremea în zadar? Până când te vei încurca cu grijile vieţii? Aruncă asupra Domnului tristeţea ta şi strigă cu suspine: „Stăpâne, Iubitorule de oameni, mântuieşte-mă cu rugăciunile celeia ce Te-a născut pe Tine!”

Şi acum…

Nicăieri nu nădăjduim să dobândim mântuire, decât numai la tine, Preaîndurată, pe care te avem grabnică ajutătoare după Dumnezeu. Cu Acela, de-a pururea te fericim!

 

Apoi: Doamne miluieşte (de 40 de ori) şi rugăciunea:

 

O, preamilostivă Doamnă, Stăpână şi Maică pururea Fecioară, Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, ia aminte la smerita mea rugăciune şi ascultă acum glasul meu, al celui ce stau zdrobit în faţa Preacuratei tale Icoane. Ştiu, o, Maică a Făcătorului meu, că tu eşti stătătoare înainte a creştinilor, care nu ne dai de ruşine şi eşti mijlocitoare nemincinoasă către Făcătorul nostru. Ştiu şi aceasta, că fărădelegile mele au trecut peste capul meu şi ca o povară grea atârnă peste mine. Şi acum nu mai sunt vrednic să văd frumuseţea ta cea cerească, nici să privesc spre Altarul slavei Fiului tău şi Dumnezeului nostru, ci sunt vrednic de chinuri şi de veşnica osândă. Drept aceea, la tine cad, pe tine te rog cu umilinţă, fă rugăciune de Mamă către Fiul tău, ca să nu ne lepede pe noi, păcătoşii, de la Faţa Sa, ci ca un milostiv să ne ierte greşelile noastre, cele de voie şi cele fără de voie îndreptându-ne pe calea mântuirii şi întărindu-ne de sus cu puterea Sa, spre împlinirea sfintelor Sale porunci! Să ne păzească de ispitele lumii, de poftele cele păcătoase, de cursele diavolilor şi de năvălirile vrăjmaşilor văzuţi! Ca să binecuvânteze lucrurile mâinilor noastre, dând fiecărui oraş, fiecărei ţări, belşug de bunătăţi pământeşti, şi păstrându-ne sănătatea, să ne întocmească zile bune şi netulburate, să îngrădească Sfânta Sa Biserică cu pace, iar pe cea despărţită să o unească cu ea, căci bun este Domnul, îndelung răbdător şi mult milostiv, de toată făptura slăvit, cu Tatăl şi cu Sfântul Duh, în vecii vecilor. Amin!

 

CATISMA A OPTA ↑

 

PSALMUL 55


1. Miluieşte-mă, Doamnă Fecioară, că vrăjmaşii mei din iad, m-au călcat în picioare!
2. Toata ziua gândesc rău de mine!
3. Ridică-te împotriva lor cu mâna ta, ca izbăvindu-mă, să înţeleg ajutorul braţului tău,
4. Să slăvesc mila ta asupra mea şi să fiu bineplăcut lui Dumnezeu şi înaintea ta, în lumina celor vii.

 

PSALMUL 56


1. Miluieşte-mă, Doamnă, Stăpână Fecioară, miluieşte-mă, că inima mea este gata să caute voia ta şi să se odihnească sub umbra aripilor tale!
2. Mâinile tale au alcătuit cea dintâi smirnă de har şi degetele tale au frământat untdelemnul cel cu bună mireasmă, răsuflarea gurii tale este mai plăcută decât orice tămâie.
3. Toată eşti dulceaţă cerească şi dorinţă nestrămutată, Maica lui Dumnezeu!
4. Spre tine sunt aruncat din pântecele maicii mele!

 

PSALMUL 57


1. Dacă într-adevăr dreptate grăiţi, în adevăr şi cu dreptate fericiţi-o pe Împărăteasa cerească.
2. Toţi câţi stăruiţi spre slava şi lauda Mântuitorului Hristos,
3. Toţi câţi îi aduceţi cele bineplăcute de la noi,
4. Cântaţi şi cântări duhovniceşti înălţaţi către preaiubita Lui Maică,
5. Pentru că de ea s-au îndulcit Proorocii, de ea Apostolii s-au umplut de laudă,
6. Cu ea s-au împodobit cei sfinţiţi, cu ea Mucenicii s-au întărit,
7. De către ea călugării au fost povăţuiţi, cu ea feciorelnicii s-au înfăşurat cu laurii curăţiei.
8. Minunat este Dumnezeu întru toţi sfinţii, dar mai ales este prea minunat întru Preasfânta Împărăteasă a împărăteselor, în Mireasa neîntinată, în Preacurata pururea Fecioară Maria.

 

Slavă…Şi acum…

 

PSALMUL 58


1. Scoate-mă de la vrăjmaşii mei, Preasfântă Născătoare de Dumnezeu,
2. Ridică-te spre ajutorul meu, o, Împărăteasa milostivirilor!
3. Să fugă dinaintea ochilor voii mele întunecata beznă a păcatului,
4. Iar tu, cea plină de har, luminează-mi şi înseninează-mi ochiul meu cel lăuntric.
5. Ca un soare, tu eşti îmbrăcată în veşminte aurite de mare preţ!
6. În coroana ta străluceşte sardonixul şi topazul.
7. În dreapta ta se află slava şi bogăţia.
8. Smirna şi balsamul sunt în mâna ta.
9. Pe pieptul tău străluceşte safirul şi smaraldul.
10. Cât de minunată eşti, o, Maica lui Dumnezeu! Mărire ţie!

 

PSALMUL 59


1. Dumnezeule, lepădatu-ne-ai pe noi, pentru păcatele noastre,
2. Dar Te-ai milostivit spre noi, pentru pururea Fecioara, Născătoarea de Dumnezeu!
3. Mijloceşte pentru noi, Maica lui Dumnezeu, că tu ai născut mântuirea oamenilor!
4. Tu, întristaţilor le dai mângâiere şi celor necăjiţi, bucurie şi veselie!
5. Îndulceşte-ne pe noi cu glasul tău cel dulce-curgător al gurii tale!
6. Toarnă în inimile noastre harul tău cel dulce-curgător!
7. Să tune cerurile din înălţime şi să-i aducă laude,
8. S-o slăvească pământul cu toţi cei vii!

 

PSALMUL 60


1. Auzi, Preasfântă Doamnă, pururea Fecioară, rugăciunea mea şi aşează cugetarea mea pe piatra cea tare a legii lui Dumnezeu!
2. Să-mi fii stâlpul cel tare, care să mă apere de neruşinata faţă a vrăjmaşului din iad!
3. Tu singură eşti prea frumoasă şi luminezi ca o podoabă cerească!
4. Te ridici ca zorile purpurii, străluceşti ca luna plină în toiul nopţii şi ca un soare luminează preasfânta-ţi privire!
5. Slavă ţie, celei ce împărăţeşti în ceruri, primeşte-ne în Împărăţia cerească şi pe noi, bieţii pământeni amărâţi!

 

Slavă…Şi acum…

 

PSALMUL 61


1. Oare nu lui Dumnezeu se va supune sufletul meu? Că de la El este mântuirea mea!
2. Oare nu pe tine, Stăpână Fecioară, trebuie să te iubească inima mea?
3. Căci prin tine vine mântuirea mea, iar Mântuitorul meu este Rodul binecuvântat al pântecelui tău.
4. Primi-voi în dar paharul mântuirii şi numele Domnului voi chema!
5. Chemând, te voi chema pe tine, cu numele tău preaslăvit, Stăpână Doamnă, pururea Fecioară,
6. Că Domnul este Mântuitorul meu, iar tu eşti apărătoarea mea.

 

PSALMUL 62


1. Dumnezeule, Dumnezeul meu, Te slăvesc, împreună cu preaiubita Maica Ta, care în chip feciorelnic Te-a născut.
2. O, Doamnă, ceea ce eşti preabinecuvântată, tu stai înaintea Altarului Preasfintei Treimi şi te rogi pentru noi păcătoşii,
3. Iar noi, sub acoperământul aripilor tale ne vom bucura.
4. Ne vom binecuvânta în viaţa noastră şi în numele tău vom trimite către Dumnezeu rugăciunile noastre.

 

PSALMUL 63


1. Auzi, Stăpână şi Doamnă Fecioară, glasul meu, când mă rog eu către tine,
2. Izbăveşte sufletul meu, când va fi să iasă din trup, de frica cumplitului vrăjmaş din iad.
3. Cu ce îndrăzneală voi privi spre Dreptul Judecător şi Dumnezeului meu?
4. Tu, ajutătoarea mea, stai de-a dreapta mea şi cere iertare greşelilor mele.
5. Înainte de a începe înfricoşatele încercări asupra sufletului meu, luminează-mi ochii inimii mele şi alungă orbirea mea cea păcătoasă,
6. Dă-mi mie în viaţa mea şi în ceasul ieşirii mele, să am nădejde în tine, Preasfântă Fecioară.

 

Slavă…Şi acum…

 

DUPĂ CATISMA A OPTA

 

Sfinte Dumnezeule… Preasfântă Treime… Tatăl nostru…

 

Preasfântă Născătoare de Dumnezeu şi pururea Fecioară Maria, slava îngerilor şi podoaba pământenilor, cere iertarea tuturor păcatelor celor ce-ţi cântă ţie; fii milostivă robilor tăi, căci tu eşti adăpostire, care nu dă de ruşine pe oameni. Tu eşti izbăvirea celor deznădăjduiţi, una Preacurată şi binecuvântată!

Slavă…

Doboară, puternice, cum a grăit Stăpâna, pe cei puternici de pe scaune, moartea şi iadul, şi ridică-i pe cei smeriţi, adică firea oamenilor, prin Izbăvitorul sufletelor noastre, Care S-a întrupat din tine şi a coborât în iad!

Şi acum…

Bucură-te, Scaun cu Lumină de foc, al Împăratului tuturor, Iisus Hristos! Bucură-te, una Doamnă a toată făptura, Preasfântă Fecioară Maria, cea preaslăvită de Dumnezeu. Mărire ţie!

 

Apoi: Doamne miluieşte (de 40 de ori) şi rugăciunea:

Primeşte, o, binecuvântată şi preaputernică, Preacurată Doamnă, Stăpână, Născătoare de Dumnezeu Fecioară, aceste rugăciuni, pe care acum cu lacrimi le aducem ţie, noi nevrednicii robii tăi, alergând cu umilinţă la Chipul tău cel purtător de feciorie, că tu însăţi de faţă fiind şi auzind rugăciunile noastre, ne dai împlinirea cererilor noastre, fiecăruia după credinţa lui, tu uşurezi necazurile celor scârbiţi, neputincioşilor le dai sănătate, pe cei slabi şi pe bolnavi îi vindeci, din cei îndrăciţi alungi demonii, pe cei asupriţi îi izbăveşti de asuprire, pe cei împilaţi îi mântuieşti, pe cei păcătoşi care se căiesc îi ierţi, pe cei leproşi îi curăţeşti, pe copiii cei mici îi miluieşti şi pe cei închişi, din legături şi din temniţe îi slobozeşti şi de tot felul de patimi îi vindeci, tu, Doamnă Stăpână, Preasfântă Născătoare de Dumnezeu. Căci ţie toate îţi sunt cu putinţă prin mijlocirea către Fiul tău, Hristos, Dumnezeul nostru! O, Preabună Maică, Preasfântă Născătoare de Dumnezeu şi pururea Fecioară Maria! Nu înceta a te ruga pentru noi nevrednicii tăi robi, care te slăvim pe tine, te cinstim şi ne închinăm Preacuratului tău Chip, având o nădejde neîntoarsă şi o credinţă neîndoielnică în tine, pururea Fecioară, preaslăvită şi neîntinată, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin!

https://indulciricudor.wordpress.com/psaltirea-maicii-domnului/#x3

https://files.ecatholic.com/15471/documents/2016/10/St.%20Bonaventure-The%20Psalter%20of%20the%20Blessed%20Virgin%20Mary.pdf?t=1477432349000

.....

În ce privește autorul Psaltirii Maicii Domnului, am observat că unii editori au atribuit-o Sfântului Dimitrie al Rostovului (1651 – 1709), iar alții Sfântului Bonaventura (1217? – 1274).

PSALTIREA MAICII DOMNULUI

.....................................................................................................

Aici se încheie acest articol.

S-ar putea întâmpla să dorim să (re)vedem următoarele articole:

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 32 – 45)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 17 – 31)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 1 – 16)

 

Pe 1 august, CU MULT RESPECT începem POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI. Acest Post durează până pe 14 august, inclusiv. Pe 15 august este sărbătoare: ADORMIREA MAICII DOMNULUI. Posturile ne aduc aminte că hrana dată primilor oameni de Dumnezeu în Rai a fost vegetală. Pentru a obține binecuvântare de la Dumnezeu, se cuvine să împletim POSTUL cu RUGĂCIUNEA și cu MILOSTENIA. ... ... Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh acum și pururea și în vecii vecilor! Amin! Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, Pururea Fecioară Marie, Te rugăm frumos, miluiește-ne și pe noi! Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, Te rugăm frumos, miluiește-ne și mântuiește-ne și pe noi, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale și pentru ale Tuturor Sfinților Tăi!

 

DESPRE MAICA DOMNULUI (I-XIV)

 

http://doisautreiinnumeleluiiisus.blogspot.com/2022/04/prin-izvorul-tamaduirii-intelegem-doua.html

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Suntem în MARȚEA LUMINATĂ, în SĂPTĂMÂNA LUMINATĂ (The Bright Week), adică în PRIMA SĂPTĂMÂNĂ CARE URMEAZĂ DUPĂ SĂRBĂTOAREA ÎNVIERII DOMNULUI DUMNEZEULUI ȘI MÂNTUITORULUI NOSTRU IISUS HRISTOS. ... Bucuria Învierii Domnului nostru Iisus Hristos o exprimăm și noi, în fiecare an, inclusiv prin felul în care NE SALUTĂM TIMP DE 40 DE ZILE, cu uimitorul și frumosul mesaj de origine îngerească, "HRISTOS A ÎNVIAT!", la care răspundem, din forța Tradiției Sfinte și în diferite grade de asimilare, "ADEVĂRAT A ÎNVIAT!" Azi, în A TREIA ZI DE PAȘTI, în MARȚEA LUMINATĂ, haideți să ne luminăm sufletele cu textul evanghelic programat pentru a fi citit azi la Sfânta Liturghie! În acest text este vorba despre modul în care DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS S-A ARĂTAT DUPĂ ÎNVIERE LA DOI DINTRE UCENICII SĂI, adică LUI LUCA ȘI CLEOPA, în timp ce ei mergeau dinspre Ierusalim spre localitatea Emaus. Pe drum El li s-a arătat ca un străin care i-a întrebat de ce sunt triști și le-a explicat textele sfinte din Vechiul Testament referitoare la Mesia, referitoare la suferințele Lui urmate de slava Lui. Apoi, LA CINA DIN EMAUS IISUS A FOST RECUNOSCUT, CÂND EL A BINECUVÂNTAT PÂINEA, A FRÂNT-O ȘI LE-A DAT-O. ... Cu această ocazie este potrivit SĂ NE AMINTIM DE ARĂTĂRILE DOMNULUI DUPĂ ÎNVIERE, de persoanele cărora El S-a arătat după Înviere, timp de 40 de zile, până când S-a înălțat la Cer. MAICA DOMNULUI ESTE PRIMA PERSOANĂ CARE L-A VĂZUT PE DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS ÎNVIAT, după cum aflăm din cartea de cult numită Penticostar, în care se explică astfel: Învierea a cunoscut-o întâi Maica lui Dumnezeu, Care, după cum grăiește Evanghelia cea de la Matei, ședea la Mormânt împreună cu Maria Magdalena. Dar, spre a nu se arunca îndoială asupra Învierii, din pricina dragostei de Mamă pentru Fiul Său, de aceea zic evangheliștii că Domnul S-a arătat mai întâi Mariei Magdalena. Așa scrie în Sinaxarul din Penticostar, la Sfânta și Marea Duminică a Paștilor. ... Știm că Iisus a promis că El este prezent acolo unde chiar și numai doi sau trei se adună în Numele Lui (Matei 18, 20). DOAMNE IISUSE HRISTOASE, TE RUGĂM FRUMOS PRIN DUHUL SFÂNT, AJUTĂ-NE SĂ FACEM PARTE DINTRE PERSOANELE CARE SE ADUNĂ ÎN NUMELE TĂU, CONFORM LEGII TALE EXPRIMATĂ ÎN NOUL TESTAMENT, SPRE SLAVA TATĂLUI NOSTRU SFÂNT DIN CERURI, ÎN FIECARE MOMENT, ÎN VECII VECILOR! AMIN! AMIN! AȘA SĂ FIM! ÎȚI MULȚUMIM FRUMOS!

Pr. prof. Ion Ciungu   “« Rămâi cu noi, că e spre seară şi s'a plecat ziua ». Şi a intrat să rămână cu ei. Şi a fost că'n timp c...