sâmbătă, 5 august 2023

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 64 – 76)

Pr. prof. Ion Ciungu

 

“Întru Naștere fecioria ai păzit, întru Adormire lumea nu ai părăsit, de Dumnezeu Născătoare; mutatu-te-ai la viață, fiind Maica Vieții. Și cu rugăciunile tale izbăvești din moarte sufletele noastre.” (Troparul sărbătorii Adormirea Maicii Domnului)


CATISMA A NOUA ↑


PSALMUL 64


1. Ţie Ţi se cuvine cântare, Dumnezeule, în Sion şi ţie, Doamnă pururea Fecioară, strigare de bucurie în Ierusalimul cel de sus.
2. Să-ţi dea ţie Domnul laudă şi slavă în faţa tuturor oamenilor!
3. Slava ta este mai presus de slava cetelor Îngereşti şi a Arhanghelilor.
4. Har şi dulceaţă a pus Dumnezeu în gura ta.
5. Cu veşminte slăvite a îmbrăcat Preacuratul tău trup.
6. Cunună de flori neveştejite a pus pe capul tău
7. Şi cu toate faptele bune te-a împodobit în mila Sa, o, preabinecuvântată, Maică a lui Dumnezeu!

 

PSALMUL 65


1. Strigaţi cu bucurie Doamnei noastre, pururea Fecioarei Maria, strigaţi-i tot pământul.
2. Cântaţi-i preadulce cântare preaslăvitului ei nume!
3. Daţi slavă laudei ei.
4. Să intrăm în casa închinată numelui ei, cu ardere de tot din toată inima
5. Şi să înălţăm în faţa Sfintei sale Icoane, candelele noastre şi rugăciunile,
6. Că ea va căuta la sărăcia noastră şi ne va îndulci toată amărăciunea.
7. Binecuvântat este Dumnezeu, care ne-a binecuvântat cu binecuvântarea Maicii Sale după trup, a Preadulcelui Iisus Hristos!

 

PSALMUL 66


1. Dumnezeule, milostiveşte-te spre noi şi ne binecuvântează, iar tu, Preamilostivă Doamnă Fecioară, roagă-L pentru noi.
2. Întoarce întristarea noastră cu multă grijă, într-o sfântă bucurie.
3. Luminează, o, Stea de dimineaţă, întunericul păcatului!
4. Potoleşte setea inimii mele iubitoare de pace.
5. Dreapta ta să mă ridice pe mine căzutul şi apărarea ta să-mi sfinţească sfârşitul meu cel creştinesc.
6. Slavă ţie, nădejdea mea, care nu mă dai de ruşine niciodată!
7. Tu, Preamilostivă, Doamnă Fecioară, roagă-L pentru noi.
8. Întoarce-mă şi pe mine, nevrednicul, în Împărăţia Iubitului tău Fiu, a Preasfântului nostru Mântuitor!

 

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 67


1. Să învie harul Preasfintei Născătoare de Dumnezeu, în sufletele noastre, care sunt scufundate în adâncul somn al păcatelor.
2. Şi se vor risipi vrăjmaşii noştri şi toate cursele lor vor dispare!
3. O, Preamilostivă Doamnă, doboară toată răutatea lor ce vine din iad şi întoarce voinţa mea dinspre linguşirea lor.
4. Înaripeaz-o către prea sfânta voie a Iubitului tău Fiu şi Dumnezeului nostru.
5. Luminează conştiinţa mea cea adormită de păcate, ca să nu se împuţineze lauda ta din gura mea, nici dragostea cea către tine, dinlăuntrul meu!
6. Pace multă dă celor ce te iubesc pe tine, Doamnă, Preasfântă Fecioară,
7. Iar sufletele lor nu vor vedea moartea cea veşnică în veci.

 

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 68


1. Mântuieşte-mă, Stăpână, că au intrat apele patimilor păcătoase până la sufletul meu.
2. Afundatu-m-am în noroiul adâncului.
3. Plângând, am plâns ziua şi noaptea, căci L-am mâniat pe Domnul Dumnezeul meu şi nu sunt vrednic să caut la înălţimea cerului.
4. Către cine dar, voi alerga, ticălosul de mine, dacă nu către tine, Preamilostivă Apărătoare?
5. Mântuieşte sufletul meu, căci prin tine s-a dat mântuire la toată lumea.
6. Atunci când Arhanghelul te-a vestit, Puterea Celui Preaînalt Te-a umbrit şi binecuvântarea Părintelui ceresc Te-a cercetat.

 

PSALMUL 69


1. Doamnă şi pururea Fecioară Maria, spre ajutorul meu ia aminte,
2. Cu mila ta luminează-mi întunecata mea minte, ca să înţeleg bunătatea ta şi preaslăvitele tale minuni
3. Pe care le arăţi păcătoşilor ce se căiesc şi pe care le vei pecetlui în inima mea.
4. Miluieşte-ne pe noi toţi credincioşii, că în ei se va numi preasfântul Nume al preaiubitului tău Fiu, Mântuitorul Hristos şi preaslăvitul tău nume.
5. Miluieşte-ne şi nu ne îngădui să fim strâmtoraţi de ispitele vrăjmaşului, ca nu cumva să se zică despre noi: „Bine, bine” sufletului nostru.
6. Iar tu, Stăpână, Doamnă Fecioară, să te sfinţeşti în noi, căci cunoşti cele ce sunt ale tale.

 

Slavă… Şi acum…

 

DUPĂ CATISMA A NOUA

 

Sfinte Dumnezeule… Preasfântă Treime… Tatăl nostru…

 

Este cunoscută, nădejdea creştinilor, preabună Stăpână, Născătoare de Dumnezeu, pentru că eşti dătătoare de milă, izvorul compătimirii, cheia care deschide bunătatea cerească cea dumnezeiască, deschide-ne şi nouă uşile milostivirii tale.

Slavă…

Ca zorile tainice ale dimineţii ai apărut, Preasfântă Fecioară de Dumnezeu Născătoare, iar din tine a răsărit Soarele Dreptăţii, Iisus Hristos, luminându-i pe cei ce şedeau în întunericul deznădejdii! De acelaşi Soare fiind luminaţi, te fericim după datorie, ca pe ceea ce eşti pricinuitoarea înnoirii omeneşti.

Şi acum…

Rai cuvântător te-a sădit Domnul pe pământ, Cel ce a sădit Edenul cel dintâi, în mijlocul tău, Mireasă a lui Dumnezeu, ca pomul Vieţii a înflorit.

 

Apoi: Doamne miluieşte (de 40 de ori) şi rugăciunea:

 

Preasfântă Stăpâna mea, Născătoare de Dumnezeu, ceea ce cu amărăciune ai auzit loviturile de ciocan, cu care L-au pironit pe Cruce pe Iisus Hristos, Fiul tău şi Dumnezeul nostru, mântuieşte-ne, ca să nu auzim scrâşnirea dinţilor, a diavolilor în iad. Cu lacrimile tale, pe care le-ai vărsat la Crucea Mântuitorului meu, răpeşte-mă de la plânsul cel veşnic pe mine, păcătosul. Prin însuţi sufletul tău a trecut sabia, când te aflai lângă Sfânta Cruce, fă aşadar, ca să treacă pe alături viitoarele mustrări de conştiinţă ale mele. Tu, ceea ce eşti rugul cel nears, pe care l-a văzut Moise Proorocul, izbăveşte-ne de flăcările gheenei. Nu am după Dumnezeu, alt ajutor şi altă apărătoare afară de tine, Maica lui Dumnezeu, Împărăteasa Cerului şi a pământului.
Cred în atotputernica ta tărie harică şi mărturisesc mila ta faţă de toţi păcătoşii! Că cine, alergând la tine, pleacă fără de vreun ajutor? Pentru aceasta şi eu, păcătosul, în fiecare zi alerg către tine în toate nevoile şi întristările mele. Că nu este pentru mine în orice vreme, o mai mare spaimă şi nelinişte în afară de veşnica mea soartă, când voi fi trimis spre dreapta sau spre stânga, când voi moşteni Raiul sau voi fi aruncat în cele mai de jos ale pământului. Ascultă dar, Stăpână Doamnă Fecioară, această rugăciune, ca să nu mă ajungă veşnica osândă, ca să nu mă duc de la judecată, în partea din stânga, departe de tine, Stăpână! Ci, eu voi alerga către tine, împreună cu ceilalţi care sunt vrednici de veşnica veselie din cer.
O, preamilostivă Maică a lui Dumnezeu, la tine cad, după cum vezi, cu lacrimi şi cu suflet zdrobit, mântuind, mântuieşte-mi sufletul meu! Roagă-L pe Domnul nostru Iisus Hristos, Fiul tău şi Dumnezeul nostru, pentru mine, ca să primesc măcar o fărâmitură ce cade de la masa Sfinţilor din Împărăţia cerurilor şi astfel, să scap de focul gheenei şi să dobândesc Raiul, prin tine, una Curată şi preabinecuvântată. Amin!

 

CATISMA A ZECEA ↑

 

PSALMUL 70


1. Spre tine, Doamnă pururea Fecioară, am nădăjduit şi nu mă voi ruşina în veac.
2. Cu mila ta izbăveşte-mă şi mă scoate din toate răutăţile.
3. Pentru păcatele mele sunt foarte înrăutăţit.
4. Vrăjmaşii mei au covârşit capul meu! Întărâtatu-m-au şi m-au ocărât toată ziua.
5. Ia aminte, preamilostivă Doamnă, că mă amărăsc! Întinde dreapta ta şi ajută-mă pe mine cel pierdut.
6. Să nu slăbeşti rugăciunile tale de Maică Preasfântă!
7. În tine m-am întărit din pântecele maicii mele, tu eşti singura mea acoperitoare nemincinoasă.

 

PSALMUL 71


1. Dumnezeule cel veşnic, viu şi adevărat, judecata Ta cea dreaptă, dă-o Iubitului Tău Fiu, Împăratului împăraţilor, ca să judece pe poporul Tău întru dreptate.
2. Trimite mila Ta asupra noastră, ca prin Iubita Lui Maică, să vedem în braţele ei pe Fiul lui Dumnezeu, Care este mântuirea şi viaţa noastră cea veşnică.
3. Cerul şi pământul sunt pline de slava ei.
4. O, preamilostivă Stăpână, prin tine se îndulcesc inimile noastre.
5. Fă ca să uităm patimile iubitoare de păcat, ale acestei vieţi deşarte!
6. Atrage-ne cu legăturile bunătăţii tale şi trezeşte în sufletele noastre setea bunătăţilor tale celor veşnice.
7. Adapă inimile şi gândurile noastre cu dulceaţa raiului.

 

PSALMUL 72


1. Cât de bun este Domnul celor drepţi cu inima, celor ce iubesc şi cinstesc pe Preacurata Lui Maică.
2. Cu rugăciunile ei suntem bineplăcuţi Domnului.
3. Cu apărarea ei se întoarce, de la noi păcătoşii, mânia lui Dumnezeu.
4. Cu ajutorul ei, ostenelile noastre se binecuvântează.
5. Pentru cei ce o iubesc şi o cinstesc, ea va sta înainte ca o mijlocitoare, la înfricoşata Judecată a lui Dumnezeu,
6. Iar cei ce se îndepărtează de ea vor pieri.

 

PSALMUL 73


1. Preasfântă Doamnă, pururea Fecioară, nu ne lepăda pe noi, până în sfârşit, în ziua întristării noastre.
2. Să se îndrepteze rugăciunea noastră înaintea ta şi glasul celor ce suspină, nu-l trece cu vederea.
3. Vrăjmaşul sufletului şi-a încordat arcul împotriva noastră,
4. Dar tu, atotputernică Împărăteasă, întinde mâinile tale spre trufia lui până în sfârşit şi alungă-l spre locul veşnicei osânde.

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 74


1. Mărturisi-mă-voi ţie, Doamnă Fecioară, cu toată inima mea şi de lauda ta mă voi veseli.
2. Cântaţi-i, cei ce trăiţi pe pământ şi lauda ei vestiţi-o printre oameni!
3. Închinaţi-vă ei întru cereasca ei frumuseţe, slăviţi-o în negrăita ei bunătate.
4. Pomeniţi în vecii vecilor, numele ei.
5. Tineţi minte puterile şi minunile ei.

 

PSALMUL 75


1. Cunoscut este în Iudeea Dumnezeu şi Numele Lui mare este în Israelul cel Nou după Har!
2. Preaslăvit şi mai dulce decât mierea şi fagurul este numele Preabinecuvântatei pururea Fecioarei Maria.
3. Îndurările ei sunt mai plăcute decât aromatele.
4. Mântuire şi viaţă, mir şi slavă din feciorescul Rod ni s-au dăruit nouă fără plată.
5. S-o preaslăvească cerurile şi pământul, toate făpturile să-i dea laudă şi mila ei s-o înălţaţi cu mulţumită!

 

PSALMUL 76


1. Cu glasul meu către Preasfânta Fecioară Maria am strigat şi a luat aminte cu mila ei,
2. Şi m-a scos din deznădejdea şi necazul meu, cu blândeţea sa mi-a înviat duhul.
3. Slăbiciunea voinţei mele mi-a schimbat-o în bună nădejde.
4. Cu privirea ei de porumbiţă cerească a făcut să cânte toate cele dinlăuntru ale mele.
5. Cu ajutorul ei Domnul m-a scos din ghearele morţii, din mâinile vrăjmaşului şi m-a izbăvit de cel rău.
6. Îţi mulţumesc Ţie, Dumnezeul şi Mântuitorul meu şi Preaiubitei Tale Maici, grabnica mea ajutătoare!

 

Slavă… Şi acum…

 

DUPĂ CATISMA A ZECEA

 

Sfinte Dumnezeule… Preasfântă Treime… Tatăl nostru…

 

Către acoperământul tău, o, Preasfântă Doamnă, Născătoare de Dumnezeu, alerg, cerând apărarea ta. Nu mă lepăda pe mine, Preacurată, ci cu bunătatea ta, primeşte-mă pe mine, cel ce te chem. Ca Om L-ai născut pe Doctorul sufletelor noastre şi te rog, vindecă şi sufletul meu cel bolnav de păcate.

Slavă…

Cu lumina ta cea dumnezeiască, întunericul inimii mele alungă-l departe, ceea ce eşti bună, dându-mi râuri de lacrimi, ca să-mi spăl întinăciunea păcatelor mele, cel care L-am întristat pe Preabunul Dumnezeu. Dar numai în tine îmi găsesc mântuirea!

Şi acum…

Viaţa mea, Stăpână, de Dumnezeu Născătoare, este plină de multe ispite, pricinuite de răutăţile mele, dar izbăveşte-mă de toate acestea, ca să-ţi slăvesc cu credinţă numele tău cel dumnezeiesc!

 

Apoi: Doamne miluieşte (de 40 de ori) şi rugăciunea:

 

O, Preasfântă Doamnă, Fecioară Născătoare de Dumnezeu, ceea ce eşti mai presus de Heruvimi şi de Serafimi şi mai Sfântă decât toţi Sfinţii, la tine cad şi cu osârdie mă rog, apărătoarea mea preabinecuvântată, Stăpâna neamului omenesc, în pribegia noastră pământească, care este cu multe necazuri şi cu multe tulburări, nu mă lipsi de apărarea ta şi de acoperământul tău cel stăpânesc! Mântuieşte-mă şi mă apără, Stăpână, de săgeţile înfocate ale vicleanului vrăjmaş al mântuirii noastre. Întăreşte voinţa mea cea neputincioasă în lucrarea poruncilor lui Hristos, înmoaie inima mea cea împietrită cu iubirea de Dumnezeu şi de aproapele meu. Dăruieşte-mi inimă zdrobită şi pocăinţă adevărată pentru ca, de întinăciunea păcatului curăţindu-mă, să pot aduce Creatorului roade bineplăcute de fapte bune. Şi să mă învrednicesc de sfârşit creştinesc, cu pace şi de răspuns bun la înfricoşata Judecată, la care nu se caută la faţa omului! Aşa, Doamnă preamilostivă, în ceasul cumplit al morţii mele, să mă aperi cu şi mai multă putere, să te grăbeşti să vii în ajutorul meu, cel ce sunt fără de nici un ajutor şi cu mâna ta cea tare să mă răpeşti de sub stăpânirea cumplitului stăpânitor al lumii. Căci cu adevărat, mult poate rugăciunea ta înaintea Feţei Domnului şi nimic nu este cu neputinţă mijlocirii tale, numai de vei voi.
Drept aceea, privind cu umilinţă la sfântul tău Chip şi închinăndu-mă înaintea lui cu nădejde, ca şi cum ai fi vie printre noi, unul pe altul şi toată viaţa mea, după Dumnezeu, cu rugăciunea, ţie o predau şi te măresc cu Cel ce S-a născut din tine, Mântuitorul şi Domnul nostru Iisus Hristos, Căruia
cu Tatăl Cel fără de început şi cu Preasfântul Duh, I se cuvine slava, cinstea şi închinăciunea, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin!

https://indulciricudor.wordpress.com/psaltirea-maicii-domnului/#x3

https://files.ecatholic.com/15471/documents/2016/10/St.%20Bonaventure-The%20Psalter%20of%20the%20Blessed%20Virgin%20Mary.pdf?t=1477432349000

.....

În ce privește autorul Psaltirii Maicii Domnului, am observat că unii editori au atribuit-o Sfântului Dimitrie al Rostovului (1651 – 1709), iar alții Sfântului Bonaventura (1217? – 1274).

PSALTIREA MAICII DOMNULUI

.....................................................................................................

Aici se încheie acest articol.

S-ar putea întâmpla să dorim să (re)vedem următoarele articole:

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 46 – 63)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 32 – 45)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 17 – 31)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 1 – 16)

 

Pe 1 august, CU MULT RESPECT începem POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI. Acest Post durează până pe 14 august, inclusiv. Pe 15 august este sărbătoare: ADORMIREA MAICII DOMNULUI. Posturile ne aduc aminte că hrana dată primilor oameni de Dumnezeu în Rai a fost vegetală. Pentru a obține binecuvântare de la Dumnezeu, se cuvine să împletim POSTUL cu RUGĂCIUNEA și cu MILOSTENIA. ... ... Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh acum și pururea și în vecii vecilor! Amin! Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, Pururea Fecioară Marie, Te rugăm frumos, miluiește-ne și pe noi! Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, Te rugăm frumos, miluiește-ne și mântuiește-ne și pe noi, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale și pentru ale Tuturor Sfinților Tăi!

 

DESPRE MAICA DOMNULUI (I-XIV)

 

http://doisautreiinnumeleluiiisus.blogspot.com/2022/04/prin-izvorul-tamaduirii-intelegem-doua.html

  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Suntem în MARȚEA LUMINATĂ, în SĂPTĂMÂNA LUMINATĂ (The Bright Week), adică în PRIMA SĂPTĂMÂNĂ CARE URMEAZĂ DUPĂ SĂRBĂTOAREA ÎNVIERII DOMNULUI DUMNEZEULUI ȘI MÂNTUITORULUI NOSTRU IISUS HRISTOS. ... Bucuria Învierii Domnului nostru Iisus Hristos o exprimăm și noi, în fiecare an, inclusiv prin felul în care NE SALUTĂM TIMP DE 40 DE ZILE, cu uimitorul și frumosul mesaj de origine îngerească, "HRISTOS A ÎNVIAT!", la care răspundem, din forța Tradiției Sfinte și în diferite grade de asimilare, "ADEVĂRAT A ÎNVIAT!" Azi, în A TREIA ZI DE PAȘTI, în MARȚEA LUMINATĂ, haideți să ne luminăm sufletele cu textul evanghelic programat pentru a fi citit azi la Sfânta Liturghie! În acest text este vorba despre modul în care DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS S-A ARĂTAT DUPĂ ÎNVIERE LA DOI DINTRE UCENICII SĂI, adică LUI LUCA ȘI CLEOPA, în timp ce ei mergeau dinspre Ierusalim spre localitatea Emaus. Pe drum El li s-a arătat ca un străin care i-a întrebat de ce sunt triști și le-a explicat textele sfinte din Vechiul Testament referitoare la Mesia, referitoare la suferințele Lui urmate de slava Lui. Apoi, LA CINA DIN EMAUS IISUS A FOST RECUNOSCUT, CÂND EL A BINECUVÂNTAT PÂINEA, A FRÂNT-O ȘI LE-A DAT-O. ... Cu această ocazie este potrivit SĂ NE AMINTIM DE ARĂTĂRILE DOMNULUI DUPĂ ÎNVIERE, de persoanele cărora El S-a arătat după Înviere, timp de 40 de zile, până când S-a înălțat la Cer. MAICA DOMNULUI ESTE PRIMA PERSOANĂ CARE L-A VĂZUT PE DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS ÎNVIAT, după cum aflăm din cartea de cult numită Penticostar, în care se explică astfel: Învierea a cunoscut-o întâi Maica lui Dumnezeu, Care, după cum grăiește Evanghelia cea de la Matei, ședea la Mormânt împreună cu Maria Magdalena. Dar, spre a nu se arunca îndoială asupra Învierii, din pricina dragostei de Mamă pentru Fiul Său, de aceea zic evangheliștii că Domnul S-a arătat mai întâi Mariei Magdalena. Așa scrie în Sinaxarul din Penticostar, la Sfânta și Marea Duminică a Paștilor. ... Știm că Iisus a promis că El este prezent acolo unde chiar și numai doi sau trei se adună în Numele Lui (Matei 18, 20). DOAMNE IISUSE HRISTOASE, TE RUGĂM FRUMOS PRIN DUHUL SFÂNT, AJUTĂ-NE SĂ FACEM PARTE DINTRE PERSOANELE CARE SE ADUNĂ ÎN NUMELE TĂU, CONFORM LEGII TALE EXPRIMATĂ ÎN NOUL TESTAMENT, SPRE SLAVA TATĂLUI NOSTRU SFÂNT DIN CERURI, ÎN FIECARE MOMENT, ÎN VECII VECILOR! AMIN! AMIN! AȘA SĂ FIM! ÎȚI MULȚUMIM FRUMOS!

Pr. prof. Ion Ciungu   “« Rămâi cu noi, că e spre seară şi s'a plecat ziua ». Şi a intrat să rămână cu ei. Şi a fost că'n timp c...