marți, 1 august 2023

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 1 – 16)

Pr. prof. Ion Ciungu

 

“Întru Naștere fecioria ai păzit, întru Adormire lumea nu ai părăsit, de Dumnezeu Născătoare; mutatu-te-ai la viață, fiind Maica Vieții. Și cu rugăciunile tale izbăvești din moarte sufletele noastre.” (Troparul sărbătorii Adormirea Maicii Domnului)

“Şi a zis Maria: Măreşte sufletul meu pe Domnul. Şi s-a bucurat duhul meu de Dumnezeu, Mântuitorul meu, Că a căutat spre smerenia roabei Sale. Că, iată, de acum mă vor ferici toate neamurile.”  (Sfânta Evanghelie după Luca, capitolul 1, versetele 46 – 48) http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=48&cap=1

 

CATISMA ÎNTÂIA ↑

PSALMUL 1


1. Fericit bărbatul care iubeşte numele tău, Marie, Maică pururea Fecioară,
2. Căci cu darul tău sufletul lui se va întări şi ca un pom răsădit lângă izvoarele apelor, va da multe roade la vremea sa.
3. Fericită eşti tu între femei, pentru smerenia şi credinţa inimii tale,
4. Căci tu covârşeşti toate femeile cu frumuseţea ta şi întreci pe îngeri şi pe arhangheli cu sfinţenia ta!
5. Milele şi îndurările tale peste tot se vestesc. Dumnezeu a binecuvântat lucrul mâinilor tale!

 

PSALMUL 2


1. Preasfântă Doamnă Fecioară, pentru ce se tulbură neamurile care se ridică împotriva mea?
2. Ruşinează-i şi doboară-i la pământ cu furtuna îngrozirilor şi înfricoşărilor tale! Să ne acopere dreapta Ta.
3. Risipeşte norii fărădelegilor noastre, ridică povara păcatelor noastre.
4. Veniţi la Maica Domnului toţi cei osteniţi şi împovăraţi şi ea vă va odihni pe voi!
5. Apropiaţi-vă de ea când sunteţi năpăstuiţi şi Născătoarea de Dumnezeu vă va lumina cu strălucirea feţei sale!
6. Binecuvântaţi-o din toată inima, căci de mila ei este plin tot pământul!

 

PSALMUL 3


1. Preasfântă Doamnă pururea Fecioară, cât s-au înmulţit vrăjmaşii mei, văzuţi şi nevăzuţi, care mă necăjesc! Risipeşte-i cu viforul dreptăţii tale!
2. Miluieşte-mă, Stăpână, şi vindecă-mă de neputinţele mele!
3. Încălzeşte inima mea cea rece şi nu mă lăsa să cad în mâinile vrăjmaşilor mei sufleteşti.
4. În ziua morţii mele, vino în ajutorul sufletului meu, ca să mă duci la limanul mântuirii.
5. Slavă ţie, ocrotitoarea celor fără de ajutor!

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 4


1. Când te-am chemat, Preasfântă Fecioară Doamnă, cu credinţă şi cu nădejde, tu m-ai auzit, şi cu mila ta m-ai apărat.
2. M-ai izbăvit din cursele duhurilor răutăţii de sub cer, care s-au pregătit să mă înghită şi din mâinile cele răpitoare care caută sufletul meu,
3. Revărsându-ţi bunătatea milostivirilor tale, asupra tuturor celor ce cheamă numele tău cel Sfânt!
4. Binecuvântată eşti tu între femei, Doamnă, Stăpână Fecioară şi stăpânirea ta se va întinde în vecii vecilor!

 

PSALMUL 5


1. Graiurile mele ascultă-le, Preasfântă Doamnă Fecioară, şi nu întoarce de la mine faţa ta de Mamă!
2. Schimbă plânsul meu întru bucurie şi suspinul meu întru veselie, ca să cadă vrăjmaşul sub picioarele mele.
3. Cu rugăciunile tale puternice, zdrobeşte capetele lor cele trufaşe, ca să te binecuvânteze toată limba şi numele tău să-l rostească tot trupul.
4. Binecuvântată eşti, o, fiica Marelui Împărat ceresc! Tu eşti cununa tuturor sfinţeniilor. Tu eşti slava Ierusalimului celui de Sus şi a celui de jos.
5. Cei ce te binecuvântează vor reuşi în lucrurile lor. Cei ce te binecuvântează, vor fi binecuvântaţi, iar cei ce te ocărăsc, vor fi blestemaţi!
6. În casa robilor tăi nu se va împuţina vinul şi belşugul de untdelemn.
7. Îl binecuvântăm pe Dumnezeu, care te-a zidit! Binecuvântaţi să fie părinţii tăi, care te-au născut!
8. Binecuvântată eşti, Doamnă Fecioară, în cer şi pe pământ, lăudată şi preaslăvită în vecii vecilor!

 

PSALMUL 6


1. Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, nu întru iuţimea Sa să ne mustre pe noi Dreptul Judecător, nici întru mânia Sa să fim pedepsiţi.
2. Tu, apărătoarea noastră, te rugăm să ai grijă de noi, pentru numele tău cel Sfânt,
3. Şi izbăveşte-ne de porţile iadului şi din prăpastia cea întunecoasă cu rugăciunile tale,
4. Ca să cunoaştem în veci minunile tale, căci nu morţii, nici cei ce sunt în iad te vor lăuda pe tine, ci noi cei vii, cu Harul tău te vom binecuvânta!
Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 7


1. Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, în tine am nădăjduit,
2. Mântuieşte-mă de toţi cei ce mă prigonesc, pentru ca în smerenia mea, să fiu bineplăcut ţie.
3. Strălucirea feţei tale să lumineze sufletul meu şi privirea ta cea milostivă să însenineze conştiinţa mea.
4. Şi prin tine voi aduce rugăciunile mele înaintea Celui Preaînalt!

 

PSALMUL 8


1. Preasfântă Stăpâna mea, spre tine nădăjduiesc, izbăveşte sufletul meu de vrăjmaşii văzuţi şi nevăzuţi.
2. Prin tine Domnul nostru S-a făcut Mântuitorul şi Fratele nostru.
3. Ca focul în rug şi ca roua pe lână, a coborât peste tine Cuvântul lui Dumnezeu, Cel mai înainte de veci,
4. Care pe Duhul Sfânt aflându-L, te-a umbrit cu puterea Celui Preaînalt.
5. Binecuvântat este Rodul pântecelui tău ce S-a zămislit în tine.
6. Binecuvântată este Naşterea ta cea feciorească.
7. Binecuvântată este curăţia Trupului Tău.
8. Binecuvântate sunt îndurările inimii tale.
9. Slavă ţie, apărătoarea tuturor credincioşilor, cea plină de osârdie!

Slavă…Şi acum…

 

DUPĂ CATISMA ÎNTÂIA

 

Sfinte Dumnezeule… Preasfântă Treime… Tatăl nostru…
Luminează-mi, atotbună, sufletul meu cel întunecat şi alungă de la mine nesimţirea. Învaţă-mă să fac voia Fiului tău, ca să primesc iertarea multelor mele păcate, cu rugăciunile tale!

Slavă…

Dă-mi, Fecioară, umilinţă şi îmbelşugată vărsare de lacrimi, din care să izvorască adâncul îndurărilor, uscându-mi potopul răutăţilor şi curgerilor patimilor, una Preacurată!

Şi acum…

Judecătorul se apropie, sfârşitul este la uşă, veghează suflete şi strigă din adâncul inimii către Maica Dumnezeului nostru: Izbăveşte-mă de înfricoşatele chinuri şi cu mijlocirea ta aşează-mă în loc luminos!

Apoi: Doamne miluieşte (de 40 de ori) şi rugăciunea:

Stăpână, Născătoare de Dumnezeu, Doamna mea, iubitoare de oameni, Tu ştii gândurile şi faptele mele şi neputinţa firii mele, ţie îţi înfătişez sufletul meu, pe care l-am spurcat cu păcatele şi cu gândurile mele cele netrebnice, dar tu, Stăpână, cunoşti putreziciunea rănilor mele cele trupeşti şi sufleteşti. Tot tu să-mi dai şi vindecarea, vărsând peste ele o picătură din milostivirea şi iubirea ta de oameni. Caută aşadar, Stăpâna mea, Născătoare de Dumnezeu, cu ochiul tău cel milostiv la ticălosul meu suflet, care este stăpânit de povara păcatelor şi care este gata să fie predat focului de către Dreptul Judecător. Dar cu rugăciunile tale şi cu iubirea ta de oameni, fă-l bineplăcut Fiului tău şi Dumnezeului meu, ca să nu mă vădească înaintea îngerilor şi a oamenilor, cu gândurile şi cu faptele mele cele rele, ci să te asculte pe tine, ca o bună şi iubitoare de oameni, care te rogi pentru sufletul meu cel păcătos. O, scăpare a credincioşilor! Miluieşte-mă pe mine care mă tăvălesc în prăpastia păcatelor, dar care îţi aduc suspinele mele dintr-o inimă zdrobită, pentru ca prin apărarea ta, să mă învrednicesc de iertarea nenumăratelor mele păcate. Dumnezeu, Fiul tău, te-a făcut pe tine scăpare.
Aşa, Doamne Iisuse Hristoase, Care ai voit pentru milostivirea Ta, să te naşti din Preacurata Maică şi pururea Fecioara Maria, pentru mântuirea oamenilor, primeşte-o pe aceasta mijlocitoare pentru mine, nevrednicul. Nădăjduind la ajutorul şi la apărarea ei, cad la nemăsurata Ta bunătate şi iubire de oameni, ca să primesc iertarea păcatelor mele pe care le-am făcut înaintea Ta, Doamne, că Ţie se cuvine slava, cinstea şi închinăciunea, cu Tatăl şi cu Duhul Sfânt, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin!

 

CATISMA A DOUA ↑

 

PSALMUL 9


1. Ne mărturisim ţie, Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, din toată inima şi vestim printre oameni toate minunile tale, lauda şi mărirea ta.
2. După Dumnezeu, ţie se cuvine mărire şi către tine se va înălţa glasul laudei ce izvorăşte din adâncul inimii.
3. Cei păcătoşi care se căiesc înaintea lui Dumnezeu îşi dobândesc mântuirea prin tine, în Dumnezeu.
4. Când suspină ei cu smerenie, tu, Maică milostivă, vindeci zdrobirea inimii lor,
5. Care cu mijlocirea ta îşi găsesc odihna întru Domnul, în pace şi în linişte, după ostenelile pribegiei lor.

 

PSALMUL 10


1. La Doamna Preacurata Fecioara Maria nădăjduiesc, pentru milele şi îndurările ei.
2. Ochii ei spre cei săraci privesc şi mâinile ei sunt întinse spre orfani şi spre văduve.
3. Căutaţi-o din tinereţile voastre şi mijlocirea ei dinaintea Altarului vă va proslăvi în faţa lui Dumnezeu şi va spăla mulţimea păcatelor voastre,
4. Căci ea ne aduce întotdeauna mila şi mângâierea cerească.
5. O, pururea Fecioară Preabinecuvântată! Întinde spre noi dreapta ta cea puternică, pe care o sărutăm cu evlavie şi nu întoarce faţa ta de la noi!

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 11


1. Mântuieşte-mă, Maică Preamilostivă, ceea ce eşti izvor de bunătăţi şi adâncul îndurărilor.
2. Cât de frumoase sunt căile tale şi cât de paşnice sunt cărările tale!
3. În tine străluceşte cereasca virtute a curăţiei, lumina neprihănirii şi adevărului.
4. Mai puternic decât lumina soarelui eşti îmbrăcată în veşminte de aur, împodobită cu frumuseţea celor mai alese şi mai curate fapte bune.
5. Cununa ta este alcătuită din douăsprezece stele cereşti luminoase, care strălucesc pe capul tău.
6. Slavă ţie, apărătoarea tuturor binecredincioşilor creştini!

 

PSALMUL 12


1. Până când, Preasfântă Doamnă Fecioară, mă vei tot uita şi nu mă vei izbăvi, în ziua necazului meu?
2. Până când se va ridica vrăjmaşul sufletesc asupra mea? Cu puterea şi cu stăpânirea ta îl voi zdrobi.
3. Fii mie, celui fără de ajutor, Doamnă, stâlp de întărire şi armă care să nimicească pe vrăjmaşi.
4. Te voi mări pe tine, ceea ce eşti plină de daruri, cu inima şi cu gura,
5. Te voi preaslăvi, ca pe o nebiruită cârmuitoare de oşti!

 

PSALMUL 13


1. Zis-a cel nebun, potrivnicul din iad: „Voi lovi şi voi nimici pe credincioşii lui Hristos, iar mâna mea îi va ucide!”
2. Scoală Doamnă, Preasfântă Fecioară, întâmpină-l pe el, opreşte-l şi nimiceşte-i toate sfaturile lui cele rele.
3. Puterii tale cine îi va sta împotrivă? Cine va putea grăi împotriva stăpânirii tale?
4. Iadul se cutremură la auzul numelui tău celui preasfânt! În faţa puterii tale, morţii se ridică.
5. Numai la un semn al tău, nenumărate oşti însetate de sânge se nimicesc.
6. O, pururea Fecioară, Născătoare de Dumnezeu, tu L-ai cuprins şi L-ai purtat în sânul tău pe atotputernicul Dumnezeu, cel neîncăput!

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 14


1. Doamnă, cine locuieşte în corturile lui Dumnezeu, sau cine se va sălăşlui în sfântul şi înaltul Munte al Sionului, unde străluceşte lumina feţei lui Dumnezeu?
2. Cel iubitor de Dumnezeu, care după Domnul îşi pune toată nădejdea numai în tine.
3. Cel iubitor de Dumnezeu, care în mintea sa poartă întotdeauna preadulcele tău nume.
4. Cel iubitor de Dumnezeu, care te urmează pe calea smereniei, blândeţei şi curăţeniei tale.
5. Acela se va sălăşlui în prea fericitele lăcaşuri ale lui Dumnezeu, o, prebinecuvântată pururea Fecioară Maria!
6. Acela care măreşte cu sufletul pe Domnul şi se bucură de Unul Dumnezeu, Mântuitorul său.
7. Să alergăm noi păcătoşii, pe cărările Maicii Domnului.
8. Să ne ţinem cu tărie pe urmele paşilor ei şi să nu ne despărţim de ea în rugăciunile noastre.
9. Plecându-ne genunchii în faţa Sfintei sale Icoane, să ne ridicăm mintea la chipul cel dintâi,
10. Până când vom dobândi milele ei în ajutor la bună vreme, spre moştenirea făgăduinţei cereşti.

 

PSALMUL 15


1. Păzeşte-mă, Doamnă Fecioară, şi precum s-a revărsat asupra ta nesecatul râu al darului dumnezeiesc, revarsă şi asupra mea o picătură dintr-însul.
2. Căci sânul tău cel pururea fecioresc şi cele dinlăuntru ale tale fiind prea curate, ai născut pe Înaltul Dumnezeu, pe Preaiubitul Fiu din Duhul Sfânt.
3. Binecuvântat este pieptul tău cu care ai hrănit pe Mântuitorul Hristos!
4. Aduceţi laude Fecioarei Preacurate, ca să dobândiţi Harul şi mila ei.
5. Preaslăviţi numele ei şi cinstiţi în vecii vecilor zămislirea şi Naşterea ei!

 

PSALMUL 16


1. Ascultă, Preacurată Doamnă Fecioară, dreptatea mea şi alungă de la mine necazul meu.
2. Mărturisi-mă-voi ţie în glas de bucurie şi de veselie, când se va revărsa asupra mea mila ta.
3. Asemănaţi-vă ei în iubirea de Dumnezeu, voi, sfinte fecioare ale lui Dumnezeu, preaslăviţi-o cu glasul gurii şi inimii voastre,
4. Căci iată, fecioarele muceniţe şi cuvioasele femei au fost cucerite de dragostea preadulcelui Iisus, au primit darul ei şi cununile neveştejite ale Raiului!
5. Slavă ţie, Stăpână, ceea ce eşti comoară nejefuită a fecioarelor care te iubesc!

Slavă… Şi acum…

 

DUPĂ CATISMA A DOUA

 

Sfinte Dumnezeule… Preasfântă Treime… Tatăl nostru…

Pe tine, Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, te rugăm să ne izbăveşti de multele noastre necazuri şi greşeli, căci nu avem, Preacurată Stăpână, altă grabnică mângâiere, afară de tine, Preamilostivă, care ne dai mântuire!

Slavă…

Tu singură L-ai născut fără stricăciune pe Dumnezeu, la tine cădem Fecioară pururea, chemându-te cu frică şi cu dragoste, ca să ne scapi de patimi şi de neputinţele cumplite.

Şi acum…

Când va fi ca sufletul să se despartă de trup, atunci să-mi stai înainte, ceea ce eşti de Dumnezeu bucurată şi să nimiceşti sfaturile vrăjmaşilor care caută să mă înghită, pentru ca izbăvindu-mă prin tine de stăpânitorii întunericului, să mă învrednicesc de partea celor aleşi, cu rugăciunile tale!

Apoi: Doamne miluieşte (de 40 de ori) şi rugăciunea:

Presfântă şi Preacurată Stăpână, Născătoare de Dumnezeu, Fecioară Maria, ştiu că sunt spurcat şi necurat şi nevrednic şi plin de tot păcatul! De aceea, ca unul ce sunt vinovat, cu multă ruşine şi cu lacrimi cad şi strig către tine: „Stăpâna mea, Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-mă, ajută-mă şi mă mângâie pe mine nevrednicul robul tău (N).
Maică a toată mângâierea, nu înceta a-L ruga pe Fiul tău şi Dumnezeu, căci sufletul meu ticălos şi păcătos a coborât în adâncul răutăţilor, iar eu păcătosul şi întinatul, gândindu-mă la păcatele mele cele dinainte şi cele de acum, grăiesc: nu este nici o răutate pe care, eu ticălosul, să n-o fi făcut. De aceea, mă înspăimânt şi mă tem de Fiul tău şi de Dumnezeul meu şi de dreapta Lui judecată. Pentru aceasta, cu inimă zdrobită şi cu lacrimi strig către tine: milostiveşte-te, Stăpâna mea, Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine care cu mintea de sine stăpânitoare am călcat îndreptările şi poruncile Fiului tău şi Dumnezeului meu!
Nu mă lăsa să pier în spurcăciunile şi deprinderile mele cele păcătoase, ci trimite-mi milele tale cele bogate. Tu, ceea ce eşti Maica îndurărilor şi milostivirilor, nu mă trece cu vederea pe mine cel pierdut, ci întoarce-mă şi mă scoate din tina păcatului precum de demult Fiul tău a scos-o pe desfrânată, pe fiul cel risipitor şi pe vameşul.
Dăruieşte-mi izvoare de lacrimi şi spală-mi întinăciunea păcatelor mele. Nu mă lepăda, nu te scârbi de mine spurcatul, ci cu apele îndurărilor tale, stinge sufletul meu cel aprins de patimi necurate. Izbăveşte-mă de flăcările cu care mă aprind demonii. Răpeşte-mă din faţa acestor câini care mă latră. Vreau să văd cum îi alungi de la mine pe aceşti diavoli întunecaţi, predându-mă în mâinile luminoşilor şi bunilor îngeri! Căci tu eşti Născătoarea de Dumnezeu, mântuirea păcătoşilor, apărătoarea şi întoarcerea celor deznădăjduiţi, mângâierea celor întristaţi.
Fiul tău şi Dumnezeul nostru te-a dăruit mie, celui ce te chem din toată inima, ca pe o mijlocitoare! Miluieşte-mă, Preasfântă Născătoare de Dumnezeu pe mine nevrednicul, pentru milostivirea Fiului şi Dumnezeului nostru. Amin!”

 

https://indulciricudor.wordpress.com/psaltirea-maicii-domnului/

https://files.ecatholic.com/15471/documents/2016/10/St.%20Bonaventure-The%20Psalter%20of%20the%20Blessed%20Virgin%20Mary.pdf?t=1477432349000

.....

În ce privește autorul Psaltirii Maicii Domnului, am observat că unii editori au atribuit-o Sfântului Dimitrie al Rostovului (1651 – 1709), iar alții Sfântului Bonaventura (1217? – 1274).

PSALTIREA MAICII DOMNULUI

.....................................................................................................

Aici se încheie acest articol.

S-ar putea întâmpla să dorim să (re)vedem următoarele articole:

Pe 1 august, CU MULT RESPECT începem POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI. Acest Post durează până pe 14 august, inclusiv. Pe 15 august este sărbătoare: ADORMIREA MAICII DOMNULUI. Posturile ne aduc aminte că hrana dată primilor oameni de Dumnezeu în Rai a fost vegetală. Pentru a obține binecuvântare de la Dumnezeu, se cuvine să împletim POSTUL cu RUGĂCIUNEA și cu MILOSTENIA. ... ... Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh acum și pururea și în vecii vecilor! Amin! Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, Pururea Fecioară Marie, Te rugăm frumos, miluiește-ne și pe noi! Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, Te rugăm frumos, miluiește-ne și mântuiește-ne și pe noi, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale și pentru ale Tuturor Sfinților Tăi!

 

DESPRE MAICA DOMNULUI (I-XIV)

 

http://doisautreiinnumeleluiiisus.blogspot.com/2022/04/prin-izvorul-tamaduirii-intelegem-doua.html


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Suntem în MARȚEA LUMINATĂ, în SĂPTĂMÂNA LUMINATĂ (The Bright Week), adică în PRIMA SĂPTĂMÂNĂ CARE URMEAZĂ DUPĂ SĂRBĂTOAREA ÎNVIERII DOMNULUI DUMNEZEULUI ȘI MÂNTUITORULUI NOSTRU IISUS HRISTOS. ... Bucuria Învierii Domnului nostru Iisus Hristos o exprimăm și noi, în fiecare an, inclusiv prin felul în care NE SALUTĂM TIMP DE 40 DE ZILE, cu uimitorul și frumosul mesaj de origine îngerească, "HRISTOS A ÎNVIAT!", la care răspundem, din forța Tradiției Sfinte și în diferite grade de asimilare, "ADEVĂRAT A ÎNVIAT!" Azi, în A TREIA ZI DE PAȘTI, în MARȚEA LUMINATĂ, haideți să ne luminăm sufletele cu textul evanghelic programat pentru a fi citit azi la Sfânta Liturghie! În acest text este vorba despre modul în care DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS S-A ARĂTAT DUPĂ ÎNVIERE LA DOI DINTRE UCENICII SĂI, adică LUI LUCA ȘI CLEOPA, în timp ce ei mergeau dinspre Ierusalim spre localitatea Emaus. Pe drum El li s-a arătat ca un străin care i-a întrebat de ce sunt triști și le-a explicat textele sfinte din Vechiul Testament referitoare la Mesia, referitoare la suferințele Lui urmate de slava Lui. Apoi, LA CINA DIN EMAUS IISUS A FOST RECUNOSCUT, CÂND EL A BINECUVÂNTAT PÂINEA, A FRÂNT-O ȘI LE-A DAT-O. ... Cu această ocazie este potrivit SĂ NE AMINTIM DE ARĂTĂRILE DOMNULUI DUPĂ ÎNVIERE, de persoanele cărora El S-a arătat după Înviere, timp de 40 de zile, până când S-a înălțat la Cer. MAICA DOMNULUI ESTE PRIMA PERSOANĂ CARE L-A VĂZUT PE DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS ÎNVIAT, după cum aflăm din cartea de cult numită Penticostar, în care se explică astfel: Învierea a cunoscut-o întâi Maica lui Dumnezeu, Care, după cum grăiește Evanghelia cea de la Matei, ședea la Mormânt împreună cu Maria Magdalena. Dar, spre a nu se arunca îndoială asupra Învierii, din pricina dragostei de Mamă pentru Fiul Său, de aceea zic evangheliștii că Domnul S-a arătat mai întâi Mariei Magdalena. Așa scrie în Sinaxarul din Penticostar, la Sfânta și Marea Duminică a Paștilor. ... Știm că Iisus a promis că El este prezent acolo unde chiar și numai doi sau trei se adună în Numele Lui (Matei 18, 20). DOAMNE IISUSE HRISTOASE, TE RUGĂM FRUMOS PRIN DUHUL SFÂNT, AJUTĂ-NE SĂ FACEM PARTE DINTRE PERSOANELE CARE SE ADUNĂ ÎN NUMELE TĂU, CONFORM LEGII TALE EXPRIMATĂ ÎN NOUL TESTAMENT, SPRE SLAVA TATĂLUI NOSTRU SFÂNT DIN CERURI, ÎN FIECARE MOMENT, ÎN VECII VECILOR! AMIN! AMIN! AȘA SĂ FIM! ÎȚI MULȚUMIM FRUMOS!

Pr. prof. Ion Ciungu   “« Rămâi cu noi, că e spre seară şi s'a plecat ziua ». Şi a intrat să rămână cu ei. Şi a fost că'n timp c...