joi, 10 august 2023

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 109 – 117)

Pr. prof. Ion Ciungu

 

“Întru Naștere fecioria ai păzit, întru Adormire lumea nu ai părăsit, de Dumnezeu Născătoare; mutatu-te-ai la viață, fiind Maica Vieții. Și cu rugăciunile tale izbăvești din moarte sufletele noastre.” (Troparul sărbătorii Adormirea Maicii Domnului)


CATISMA A ŞAISPREZECEA ↑

 

PSALMUL 109


1. Zis-a Domnul, Doamnei noastre: „Stai, iubita Mea Maică, de-a dreapta Mea, sfinţenia şi bunătatea ta Îmi este plăcută Mie. De aceea să împărăţeşti cu Mine în veci!”
2. Pe sfântul tău cap să fie cununa nemuririi, iar strălucirea şi lumina ei nu se vor întuneca în veac.
3. O, Maica Luminii, încununează-ne, luminează-ne din întunericul păcatului cu sfinţenia ta şi revarsă asupra noastră înţelepciunea şi lumina învăţăturii lui Hristos!

 

PSALMUL 110


1. Mărturisi-mă-voi ţie, Doamnă Fecioară, cu toată inima mea şi te voi proslăvi cu gura mea.
2. Pomenirea minunilor tale ai făcut-o să fie în fiecare neam şi milele tale întru adevăr şi dreptate.
3. Părintele Ceresc ne-a trimis Legământul Său de pace veşnică, prin Iubitul Său Fiu şi tu, Stăpână, ai slujit acestei Sfinte şi măreţe Taine.
4. Cât de fericită este soarta noastră şi cât de încântătoare este nădejdea noastră în tine!
5. Slăvit şi minunat este numele tău în noi. Cei ce-l păstrează în inimă, nu se vor înspăimânta în ceasul morţii!

 

PSALMUL 111


1. Fericit bărbatul care, cu evlavie cinsteşte pe pururea Fecioara Maria!
2. Fericită este inima celui ce o iubeşte cu înflăcărare.
3. Fericit este sufletul aceluia care se satură de laudele ei.
4. Cu rugăciunile ei va răsări în sufletul lui lumina lui Dumnezeu şi Duhul Sfânt îi va lumina mintea.
5. Spre pomenire veşnică va fi un asemenea om, de auzul rău nu se va teme inima lui.
6. Va întări Împărăteasa cerului într-însul darul său şi apărarea ei va petrece cu el în vecii vecilor.

 

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 112


1. Lăudaţi, tineri, pe Maica Domnului, lăudaţi, bătrâni, numele ei cel Sfânt!
2. De la răsăritul soarelui până la apus lăudat este numele ei.
3. Chipul ei este blând şi smerit.
4. Mila ei se revarsă peste toată făptura şi îndurările ei ajung până la marginile pământului.
5. Mărire ţie, Stăpână, mărirea şi lauda creştinilor.

 

PSALMUL 113


1. În ceasul ieşirii sufletului meu din Egiptul lumii acesteia, te rog să stai lângă mine, mângâietoare cerească!
2. Luminează-l cu sfânta-ţi faţă, ca să nu-l înspăimânte nălucirile diavolilor.
3. Fii pentru el o scară către Cer şi-l apără de înfricoşata Judecată a lui Hristos, că el nu are răspuns pe buzele sale.

 

PSALMUL 114


1. Iubit-am pe Maica Domnului Dumnezeului meu şi lumina darului ei m-a luminat.
2. Înconjuratu-m-au bolile aducătoare de moarte şi necazurile iadului au tăbărât asupra mea.
3. Dar am chemat numele Mariei şi s-a mângâiat sufletul meu.
4. Pomenirea ta, Stăpână, să fie în mijlocul inimii mele şi lucrarea celui viclean să nu mă vatăme.
5. Întoarce-te, suflete al meu, la lauda ei şi vei dobândi o fericită odihnă în viaţa viitoare, când va veni Dreptul Judecător să dea fiecăruia după faptele lui.

 

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 115


1. Crezut-am şi de aceea am înălţat slava şi lauda ta, Împărăteasa cerului.
2. Tu eşti paharul mântuirii şi din amestecarea plină de har, ca dintr-o vistierie cerească se satură sufletul meu.
3. Cu binecuvântarea Rodului tău rupe legăturile păcatelor mele şi dă-mi, Stăpână, ajutor şi putere până la ultima mea răsuflare.
4. Păzeşte întreg şi nevătămat legământul iubirii şi al păcii cu Dumnezeu.

 

PSALMUL 116


1. Lăudaţi-o pe Doamna noastră Fecioară, Născătoare de Dumnezeu, toate neamurile.
2. Măriţi-o toate popoarele, căci s-a întărit mila ei asupra noastră şi cu acoperământul ei vom fi umbriţi pururea.
3. Cei ce o cinstesc cu evlavie nu vor pieri şi cei ce se roagă ei din adâncul sufletului nu se vor lipsi de apărarea ei de Mamă.
4. Dar cei ce nu bagă de seamă cinstirea ei cea vrednică de sfinţenie, vor muri în păcatele lor.

 

PSALMUL 117


1. Mărturisiţi-vă Domnului, că este bun, mărturisiţi-vă şi iubitei Sale Mame, că în veac este mila ei asupra noastră.
2. Îndurările ei vor dezrădăcina păcatul din inimă şi darul ei va curăţi conştiinta noastră întinată.
3. Sufletul care se căieşte, se apropie prin ea de Iisus Hristos, iar cel ce se îndepărtează prin nepocăinţă, nu va dobândi pacea veşnică cu Dumnezeu.
4. O, Preamilostivă Doamnă, ne mărturisim ţie din toată inima noastră şi te înălţăm,
5. Că tu ai fost mântuirea noastră şi acum ne auzi pe noi cei care te chemăm pe tine cu credinţă şi cu dragoste.

 

Slavă… Şi acum…

 

DUPĂ CATISMA A ŞAISPREZECEA

 

Sfinte Dumnezeule… Preasfântă Treime… Tatăl nostru…

 

Veniţi, credincioşilor, s-o mărim pe Maica Ziditorului tuturor şi cu glasuri de cântări să strigăm: Tu, ceea ce eşti pricina bucuriei, Fecioară preabună, mântuieşte cu rugăciunile tale pe cei ce te cinstesc, că tu ai îndrăzneala de a milui şi de a vindeca neputinţele noastre.

 

Slavă…

Am căzut în grea slăbănogire şi zac chinuit de o boală cumplită. Nu mai rabd smoala cumplitei mele deznădăjduiri, dar Tu, Mântuitorule, Care cunoşti neputinţa fiecărui om şi Care, ca un Tată pedepseşti pe cei ce cu năravul lor greşesc împotriva Ta, Tu Mă ridică, pentru ca să Te chem întotdeauna: mari sunt lucrurile Tale, Doamne, înfricoşate sunt cu adevărat minunile Tale, căci îi mântuieşti cu adevărat pe cei credincioşi cu rugăciunile celei ce Te-a născut.

 

Şi acum…

Mi-am întinat, Fecioară, din copilărie, sufletul meu cu cuvinte murdare şi cu fapte rele m-am ticăloşit şi nu ştiu: ce să fac sau unde să alerg? Ci nu cunosc altă nădejde decât numai pe tine. De aceea, eu, nevrednicul tău rob alerg către tine şi mă rog mărturisindu-mă ţie: greşit-am, roagă-L pe Fiul tău să-mi dăruiască iertarea păcatelor mele, căci în tine, Preabună, îmi pun nădejdea.

 

Apoi: Doamne miluieşte (de 40 de ori) şi rugăciunea:


Împărăteasa mea Preabună şi nădejdea mea cea Preasfântă, prietena orfanilor şi apărătoarea străinilor, ajutătoarea celor săraci şi acoperământul celor loviţi de răutăţi! Vezi-mi necazul, vezi-mi amărăciunea! De peste tot năvălesc ispitele asupra mea, iar apărătoare nu am. Dar tu, Stăpână, ajută-mă, căci sunt neputincios. Hrăneşte-mă, căci sunt străin. Povăţuieşte-mă, căci sunt rătăcit. Vindecă-mă şi mă mântuieşte, căci nu am altă nădejde. Nu am alt ajutor, nici altă mijlocitoare, nici mângâiere, fără numai pe tine, o, iubitoare de Dumnezeu, Maica tuturor necăjiţilor şi întristaţilor, precum şi a celor împovăraţi. Caută dar la mine păcătosul, care zac în răutăţi şi acoperă-mă cu Preasfântul tău Acoperământ, ca să mă izbăvesc de toate răutăţile care m-au înconjurat şi voi lăuda pururea preacinstitul tău nume. Aliluia!

https://indulciricudor.wordpress.com/psaltirea-maicii-domnului/#x3

https://files.ecatholic.com/15471/documents/2016/10/St.%20Bonaventure-The%20Psalter%20of%20the%20Blessed%20Virgin%20Mary.pdf?t=1477432349000

.....

În ce privește autorul Psaltirii Maicii Domnului, am observat că unii editori au atribuit-o Sfântului Dimitrie al Rostovului (1651 – 1709), iar alții Sfântului Bonaventura (1217? – 1274).

PSALTIREA MAICII DOMNULUI

.....................................................................................................

Aici se încheie acest articol.

S-ar putea întâmpla să dorim să (re)vedem următoarele articole:

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 105 – 108)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 91 – 104)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 77 – 90)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 64 – 76)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 46 – 63)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 32 – 45)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 17 – 31)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 1 – 16)

 

Pe 1 august, CU MULT RESPECT începem POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI. Acest Post durează până pe 14 august, inclusiv. Pe 15 august este sărbătoare: ADORMIREA MAICII DOMNULUI. Posturile ne aduc aminte că hrana dată primilor oameni de Dumnezeu în Rai a fost vegetală. Pentru a obține binecuvântare de la Dumnezeu, se cuvine să împletim POSTUL cu RUGĂCIUNEA și cu MILOSTENIA. ... ... Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh acum și pururea și în vecii vecilor! Amin! Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, Pururea Fecioară Marie, Te rugăm frumos, miluiește-ne și pe noi! Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, Te rugăm frumos, miluiește-ne și mântuiește-ne și pe noi, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale și pentru ale Tuturor Sfinților Tăi!

 

DESPRE MAICA DOMNULUI (I-XIV)

 

http://doisautreiinnumeleluiiisus.blogspot.com/2022/04/prin-izvorul-tamaduirii-intelegem-doua.html

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Suntem în MARȚEA LUMINATĂ, în SĂPTĂMÂNA LUMINATĂ (The Bright Week), adică în PRIMA SĂPTĂMÂNĂ CARE URMEAZĂ DUPĂ SĂRBĂTOAREA ÎNVIERII DOMNULUI DUMNEZEULUI ȘI MÂNTUITORULUI NOSTRU IISUS HRISTOS. ... Bucuria Învierii Domnului nostru Iisus Hristos o exprimăm și noi, în fiecare an, inclusiv prin felul în care NE SALUTĂM TIMP DE 40 DE ZILE, cu uimitorul și frumosul mesaj de origine îngerească, "HRISTOS A ÎNVIAT!", la care răspundem, din forța Tradiției Sfinte și în diferite grade de asimilare, "ADEVĂRAT A ÎNVIAT!" Azi, în A TREIA ZI DE PAȘTI, în MARȚEA LUMINATĂ, haideți să ne luminăm sufletele cu textul evanghelic programat pentru a fi citit azi la Sfânta Liturghie! În acest text este vorba despre modul în care DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS S-A ARĂTAT DUPĂ ÎNVIERE LA DOI DINTRE UCENICII SĂI, adică LUI LUCA ȘI CLEOPA, în timp ce ei mergeau dinspre Ierusalim spre localitatea Emaus. Pe drum El li s-a arătat ca un străin care i-a întrebat de ce sunt triști și le-a explicat textele sfinte din Vechiul Testament referitoare la Mesia, referitoare la suferințele Lui urmate de slava Lui. Apoi, LA CINA DIN EMAUS IISUS A FOST RECUNOSCUT, CÂND EL A BINECUVÂNTAT PÂINEA, A FRÂNT-O ȘI LE-A DAT-O. ... Cu această ocazie este potrivit SĂ NE AMINTIM DE ARĂTĂRILE DOMNULUI DUPĂ ÎNVIERE, de persoanele cărora El S-a arătat după Înviere, timp de 40 de zile, până când S-a înălțat la Cer. MAICA DOMNULUI ESTE PRIMA PERSOANĂ CARE L-A VĂZUT PE DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS ÎNVIAT, după cum aflăm din cartea de cult numită Penticostar, în care se explică astfel: Învierea a cunoscut-o întâi Maica lui Dumnezeu, Care, după cum grăiește Evanghelia cea de la Matei, ședea la Mormânt împreună cu Maria Magdalena. Dar, spre a nu se arunca îndoială asupra Învierii, din pricina dragostei de Mamă pentru Fiul Său, de aceea zic evangheliștii că Domnul S-a arătat mai întâi Mariei Magdalena. Așa scrie în Sinaxarul din Penticostar, la Sfânta și Marea Duminică a Paștilor. ... Știm că Iisus a promis că El este prezent acolo unde chiar și numai doi sau trei se adună în Numele Lui (Matei 18, 20). DOAMNE IISUSE HRISTOASE, TE RUGĂM FRUMOS PRIN DUHUL SFÂNT, AJUTĂ-NE SĂ FACEM PARTE DINTRE PERSOANELE CARE SE ADUNĂ ÎN NUMELE TĂU, CONFORM LEGII TALE EXPRIMATĂ ÎN NOUL TESTAMENT, SPRE SLAVA TATĂLUI NOSTRU SFÂNT DIN CERURI, ÎN FIECARE MOMENT, ÎN VECII VECILOR! AMIN! AMIN! AȘA SĂ FIM! ÎȚI MULȚUMIM FRUMOS!

Pr. prof. Ion Ciungu   “« Rămâi cu noi, că e spre seară şi s'a plecat ziua ». Şi a intrat să rămână cu ei. Şi a fost că'n timp c...