miercuri, 2 august 2023

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 17 – 31)

Pr. prof. Ion Ciungu


“Întru Naștere fecioria ai păzit, întru Adormire lumea nu ai părăsit, de Dumnezeu Născătoare; mutatu-te-ai la viață, fiind Maica Vieții. Și cu rugăciunile tale izbăvești din moarte sufletele noastre.” (Troparul sărbătorii Adormirea Maicii Domnului)

“Şi a zis Maria: Măreşte sufletul meu pe Domnul. Şi s-a bucurat duhul meu de Dumnezeu, Mântuitorul meu, Că a căutat spre smerenia roabei Sale. Că, iată, de acum mă vor ferici toate neamurile.”  (Sfânta Evanghelie după Luca, capitolul 1, versetele 46 – 48) http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=48&cap=1

 

CATISMA A TREIA ↑

PSALMUL 17


1. Iubi-te-voi, Doamnă Stăpână, şi Maică pururea Fecioară, Împărăteasa Cerului şi a pământului şi voi preaslăvi minunatul tău nume printre neamuri.
2. Mărturisiţi-vă Maicii Domnului, voi, care sunteţi cu inima zdrobită şi ea vă va întări împotriva tuturor vrăjmaşilor voştri.
3. Stăpână Maică pururea Fecioară, darul sânului tău este o lumină pentru noi şi din tine ne hrănim cu laptele îndulcirilor tale duhovniceşti, ori de câte ori flămânzim şi însetăm.
4. Cei ce sunteţi credincioşi, căutaţi şi slăviţi pe Stăpâna noastră, că ea este grabnică ajutătoare şi mijlocitoarea noastră la Dumnezeu.
5. Fii Scăparea noastră, Preabinecuvântată Maică a lui Hristos-Dumnezeu, căci tu eşti minunată întărire pentru credincioşi.
6. Slavă ţie, a tuturor credincioşilor grabnică ajutătoare!…

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 18


1. Cerurile spun slava lui Dumnezeu dar spun şi mărirea ta, pururea Fecioară Maria;
2. Cu zugrăvelile bunelor miresme ale harului tău, toate marginile pământului sunt înmiresmate!
3. Îndreptaţi-vă către ea cu suspinele voastre, voi, cei ce sunteţi înviforaţi de toate fărădelegile.
4. Voi, cei păcătoşi, alergaţi spre ajutorul Maicii Domnului şi ea vă va duce la limanul cel liniştit al milostivirii lui Dumnezeu.
5. Cu cântări de psalmi bateţi la uşa îndurărilor ei şi darul milostivirii ei se va pogorî ca ploaia peste voi.
6. Slăviţi-o, drepţilor în faţa Altarului lui Dumnezeu!
7. Lăudaţi-o, ceruri ale cerurilor şi tot pământul să fericească numele ei!

 

PSALMUL 19


1. Auzi-ne, Preasfântă Doamnă pururea Fecioară, în întristările noastre şi îndreaptă-ţi faţa ta de Mamă spre rugăciunile noastre!
2. Nu ne părăsi în înfricoşatul ceas al morţii, ci stai în faţa sufletului nostru, când va fi să se despartă de trup!
3. Trimite un înger de pace în întâmpinarea lui, ca să fie păzit fără primejdie de duhurile cele rele.
4. Arată-i sufletului pe Dreptul Judecător al veacurilor cu o faţă milostivă şi binevoitoare,
5. Ca, prin starea ta de faţă, să-i dea iertare şi să-l învrednicească de veşnica odihnă, cu aleşii lui Dumnezeu.

 

PSALMUL 20


1. Stăpână Doamnă, pururea Fecioară, cu puterea ta se vor veseli sufletele noastre şi cu dulceaţa numelui tău se vor mângâia inimile noastre.
2. De la Altarul Împăratului, să ne trimiţi întreita înţelepciune, ca să ne luminăm cu ea în tot adevărul.
3. Învredniceşte-ne să ne înfrânăm cu darul tău de la trupeştile patimi, iar lumina darului tău, să strălucească în inimile noastre.
4. Cât de dulci sunt cuvintele tale, Fecioară Preasfântă, celor ce te iubesc pe tine şi cât de înmiresmate sunt picăturile darului tău!
5. Slavă şi cinste îţi cântăm şi cu preacinstitul tău nume ne slăvim şi noi în veci.
6. Slavă ţie apărătoare, slavă ţie, a credincioşilor grabnică şi iute ajutătoare.

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 21


1. Dumnezeule, Dumnezeul meu, preabinecuvântata pururea Fecioara Maria, să caute spre mine cu îndurările ei,
2. Ca să dobândesc mântuirea cea veşnică, cu binecuvântarea ei cea cerească.
3. Pentru aceasta, te chem pe tine, Stăpână şi Doamnă pururea Fecioară, ziua şi noaptea,
4. Ca să pătrundă până la tine rugăciunea mea şi tu, Stăpână, apleacă-ţi urechea ta spre ruga mea.
5. Pretutindeni mă caută duşmanii sufletului meu, dar dreapta ta cea puternică mă apără pe mine,
6. Şi sub umbra milostivirii tale am dobândit o prea dulce odihnă.
7. Slavă ţie, neadormita mea păzitoare!

 

PSALMUL 22


1. Domnul mă paşte şi tu, Născătoare de Dumnezeu, Îl rogi ca să-Şi întoarcă spre mine Faţa Sa cea dumnezeiască!
2. Slavă stării tale înainte-I ca o Maică milostivă!
3. Binecuvântată să fie privirea ta, pe care cu milostivire o îndrepţi spre păcătoşii care se căiesc!
4. Binecuvântată să fie strălucirea feţei tale celei sfinte,
5. Binecuvântat să fie Harul Sfântului tău chip,
6. Binecuvântată să fie mila cea grabnică a mâinilor tale.
7. Binecuvântat să fie Cel ce S-a hrănit cu laptele tău cel fecioresc!
8. Să te binecuvânteze Apostolii şi Proorocii lui Dumnezeu, Mucenicii, Mărturisitorii şi cinstitele Fecioare să-ţi cânte ţie!

 

PSALMUL 23


1. Al Domnului este pământul şi plinirea lui.
2. Tu, Stăpână, împreună împărăţeşti cu El în ceruri şi tu ne eşti un înger păzitor pe pământ!
3. E mai bine să se stingă soarele decât să ne lipsim noi de mijlocirea ta înaintea lui Dumnezeu!
4. Cu slavă şi cu frumuseţe te-ai îmbrăcat!
5. Îmbrăcămintea veşmintelor tale este mai scumpă decât orice comoară!
6. Strălucirea soarelui este pe capul tău şi lumina lunii sub picioarele tale!
7. Altarul tău este împodobit cu stele şi toate sufletele drepţilor cu nesaţiu te privesc o, prealuminată stea de dimineaţă!
8. Pomeneşte-ne pe noi, Doamnă Stăpână Fecioară, întru bunăvoinţa ta şi fă-ne vrednici să-ţi slăvim sfântul tău nume!
9. Slavă ţie, grabnică ajutătoare a tuturor creştinilor!

Slavă… Şi acum…

 

DUPĂ CATISMA A TREIA


Sfinte Dumnezeule… PreaSfântă Treime… Tatăl nostru…

Zid nebiruit, temelie puternică, liman neînviforat, te-am dobândit pe tine, preabună Născătoare de Dumnezeu Fecioară! În adâncul patimilor fiind înviforaţi, spre limanul apărării tale alergăm noi păcătoşii şi smeriţii, trimite-ne pace şi mare milă!

Slavă…

Altar cu totul de aur al Împăratului şi Rai înflorit te-ai arătat, Preacurată Fecioară, căci pe Dumnezeu în sânul tău L-ai purtat, cu haruri dumnezeieşti ne înmiresmezi pe noi. Pentru aceea, toţi te vestim ca pe ceea ce eşti cu adevărat Maica lui Dumnezeu, care ne dai nouă mare milă.

Şi acum…

Mângâierea celor scârbiţi, curăţirea celor ce greşesc, tu eşti, Maică pururea Fecioară şi Preasfântă Stăpână! Tu ai născut mântuirea neamului omenesc, tu te-ai făcut stâlp de tărie credincioşilor, te chemăm: roagă-L pe Hristos-Dumnezeu să ne dăruiască pace şi mare milă!

Apoi: Doamne miluieşte (de 40 de ori) şi rugăciunea:

Către apărarea ta şi ajutorul tău cel tare alerg acum, Preacurată Doamnă Fecioară Născătoare de Dumnezeu! Sunt cu totul spurcat, n-am păzit poruncile Fiului tău şi Dumnezeului meu, aşa încât nici nu îndrăznesc
să-mi ridic ochii la cer, căci mi-am rănit trupul meu cu multe răutăţi. Nici mâinile nu cutez să le ridic spre înălţime, căci sunt pline de răpire, nici gura n-o deschid la rugăciune, căci mi s-a lipit cu grăirea de rău. Suspine nu am, din pricina nesimţirii mele, inima mi-e îngreuiată de slava deşartă, sufletul mi l-am întunecat cu nemilostivirea. Trupul mi l-am slăbit cu trândăvirea, picioarele mi le-am poticnit de piatra iubirii de plăceri, urechile mi le-am deschis spre auzirea laudelor de puţină vreme. Faţa mea s-a umplut de neruşinare, mirosul urât al faptelor mele a intrat în nările mele şi fiind în întregime ca un pom neroditor sau ca o biserică pustie, toţi năzuiesc să mă dărâme, iar diavolul care îmi pradă sufletul şi care se cuibăreşte în inima mea, mă vede neîngrădit şi caută să-mi răpească puţina mea credinţă pe care o mai păstrez ca pe o avuţie şi, legându-mă ca pe un prizonier, cu legături de păcate, mă sileşte să-i fac voia lui! Dar ce voi face eu nu ştiu, fiind creat de Dumnezeu cu voie liberă, m-am robit mai mult cu propria mea voie demonului tuturor poftelor şi s-au înmulţit păcatele mele mai mult decât nisipul mărilor! Cum aş putea să-L rog pe Domnul şi Creatorul meu, sau cum aş putea să nădăjduiesc să fiu miluit? De bunăvoie m-am dedat spre întinarea trupului şi în fiecare ceas mă apropii de plăcerile păcătoase! Căci trupul mi l-am spurcat cu desfrânarea, limba mi-am întinat-o cu vorbe urâte şi ruşinoase, iar cele dinlăuntru ale mele le-am umplut de gânduri necurate şi mintea mea s-a plecat spre cele potrivnice legii lui Dumnezeu. De aceea tânjesc şi mă amărăsc şi mă întristez şi în fiecare ceas cad la îndurările tale, Doamnă Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, nu te mânia pe mine păcătosul, ca să nu se sfârşească zilele mele în deşert, ci caută, Stăpână, spre mine deznădăjduitul. Roagă-L pe Cel ce S-a născut din tine ca să nu am soarta păcătoşilor, căci tu eşti Maica lui Dumnezeu şi eu robul tău, întotdeauna nădăjduiesc spre tine! Pentru noi, robii Tăi, roagă-L pe Fiul tău şi Dumnezeul nostru, Căruia I se cuvine slava, dimpreună cu Tatăl şi cu Sfântul Duh acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin!

 

CATISMA A PATRA ↑

 

PSALMUL 24


1. Către tine, Doamnă, pururea Fecioară, am ridicat sufletul meu,
2. Pentru ca să nu mă ruşinez, cu rugăciunile tale, la înfricoşata judecată a lui Dumnezeu, nici să-şi râdă de mine vrăjmaşii mei,
3. Iar duhurile răutăţii de sub cer, pâlcurile vicleanului, să nu împiedice paşii mei, nici să mă acopere cursele morţii.
4. Vino cu blândeţe în sufletul meu.
5. Fii mie călăuză spre patria cerească şi numără-mă împreună cu fericitul sobor al aleşilor lui Dumnezeu!

 

PSALMUL 25


1. Judecă-mă, Preasfântă Doamnă, că eu întru nerăutate am umblat; mă voi osteni nădăjduind spre tine.
2. Înflăcărează inima mea cu focul iubirii tale celei duhovniceşti şi cu brâul curăţiei tale, încinge mijlocul meu!
3. Mila şi îndurările tale sunt în faţa ochilor mei.
4. Mă voi îndulci cu glasul laudelor tale, Doamnă pururea Fecioară.
5. Iubit-am faţa ta cea plină de lumină, închina-mă-voi şi voi cinsti stăpânirea ta cea sfântă.
6. Mărturisiţi-vă numelui ei, că sfânt este şi cunoaşteţi în veac minunile ei!

 

PSALMUL 26


1. Preasfântă Fecioară, strălucirea cerească a feţei tale să fie luminarea mea şi lumina harului tău să strălucească în mintea mea.
2. Înalţă capul meu deasupra vrăjmaşilor mei, că eu voi cânta numele tău cel preasfânt şi să nu întorci faţa ta de la mine.
3. Frumuseţea şi bunătatea ta a dorit-o sufletul meu! Şi pe tine te caută inima mea, ziua şi noaptea, Împărăteasă cerească!
4. Nu lepăda harul şi milele tale de la mine şi voi slăvi întru neamuri slava ta, cu care te-a slăvit Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh!

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 27


1. Către tine Doamnă, pururea Fecioară, voi striga şi mă vei auzi, în glasul laudelor tale mă voi veseli.
2. Miluieşte-mă în ziua strâmtorării mele şi cu lumina adevărului tău luminează-mă.
3. Însuşi Domnul te-a dat nouă spre mângâierea noastră şi tu eşti tăria noastră şi lauda noastră întru Domnul.
4. Voi scoate dar, şi voi bea apa darului tău din izvorul milostivirii şi nu voi mai înseta în veac.

 

PSALMUL 28


1. Aduceţi Doamnei noastre, pururea Fecioarei, fiii lui Dumnezeu, aduceţi Stăpânei noastre, slavă şi laudă.
2. Dă putere robilor tăi, Stăpână şi Maică, pururea Fecioară şi binecuvântare celor ce te slăvesc şi te laudă pe tine!
3. Ascultă suspinele din inimă ale celor ce te caută pe tine şi nu lepăda rugăciunile celor ce te cheamă în ajutor.
4. Să fie mâna ta întinsă şi gata spre ajutorul nostru şi urechea ta să audă glasul nostru amărât şi obosit,
5. Căci tu eşti singura noastră Mamă iubitoare de fii.

 

PSALMUL 29


1. Înălţa-te-voi, Preasfântă Fecioară, căci tu eşti lăcaşul cel preafrumos al Preasfântului Duh.
2. Înălţa-te-voi, Stăpână, că m-ai primit în mila ta şi m-ai izbăvit de ghearele vrăjmaşului meu sufletesc, potrivnicul meu.
3. Nu mă uita nici până la sfârşitul meu pentru păcatele mele,
4. Înviază duhul meu şi inima mea cea împietrită o înmoaie întru pocăinţă, ca şi eu să-ţi aduc jertfă de slavă şi laudă.
5. Bucuraţi-vă cerurilor şi să se veselească pământul, până când va mângâia Maica Domnului pe credincioşii săi robi şi pe săracii cu duhul îi va milui şi va binevoi întru ei.

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 30


1. Spre tine, Stăpână, Împărăteasă şi Maică, pururea Fecioară, voi nădăjdui şi nu mă voi ruşina în veac!
2. Cu darul tău, primeşte-mă şi cu privirea ta de Mamă, mângâie-mă.
3. Tu eşti tăria mea, scăparea, mângâierea şi acoperământul meu şi nădejdea mea care nu mă dă de ruşine.
4. În mâna ta de Maică apărătoare îţi încredinţez sărmanul meu suflet, toată viaţa mea şi ziua mea cea mai de pe urmă, ultima mea răsuflare şi înfricoşata trecere prin vămile vazduhului.

 

PSALMUL 31


1. Fericiţi sunt aceia ale căror inimi te iubesc pe tine, preabinecuvântată şi Maică pururea Fecioară!
2. Căci prin Cel ce S-a întrupat din tine, păcatele lor cu milostivire se vor curăţa şi fărădelegile lor se vor acoperi,
3. Căci din Rodul sfintelor şi preacuratelor tale coapse, se va revărsa asupra tuturor păcătoşilor care se căiesc, bunăvoinţa lui Dumnezeu.
4. Şi tu, Stăpână, eşti cărarea cea dreaptă către Împărăţia cerurilor.
5. Pe cei ce se rătăcesc în noaptea cea întunecată a păcatului îi luminezi şi pe cei ce se abat spre hăţişurile călcării de poruncă îi îndrepţi, cu milostivire, la calea cea dreaptă!
6. Slavă ţie, grabnică ajutătoare şi apărătoarea tuturor credincioşilor!

Slavă… şi acum…

 

DUPĂ CATISMA A PATRA

Sfinte Dumnezeule… Preasfântă Treime…Tatăl nostru…

Când înot pe mare, când călătoresc pe cale, când dorm noaptea, când veghez, luminează-mi mintea mea, Stăpână Maică pururea Fecioară şi povăţuieşte-mă să fac voia Domnului meu, ca să dobândesc, în ziua judecăţii, dezlegare de păcatele săvârşite de mine în viaţă, alergând la acoperământul tău, Binecuvântată!

Slavă…

Nu intra cu mine la judecată, Doamne Iisuse Hristoase, căci îmi cunosc păcatele care mă osândesc, ci pe Tine Te chem: cu rugăciunile celeia ce Te-a născut, miluieşte-mă pe mine, smeritul şi nevrednicul, ca pe tâlharul şi ca pe desfrânata, ca pe vameşul şi ca pe păcătoasa, Iubitorule de oameni, că n-ai venit să-i mântuieşti pe cei drepţi, ci mai ales pe cei păcătoşi!

Şi acum…

Îndulcindu-ne de cinstitele tale daruri, nu vom înceta a cânta, Preasfântă Stăpână Născătoare de Dumnezeu şi pururea Fecioară Marie, milele tale totdeauna, noi robii tăi, care te chemăm şi te rugăm: Preasfântă Fecioară, scoate-ne pe toţi din toate cursele vrăjmaşilor, din nevoi şi din toată căderea, căci tu eşti apărătoarea noastră.

Apoi: Doamne miluieşte (de 40 de ori) şi rugăciunea:

O, Stăpână Preabinecuvântată, apărătoare a neamului omenesc, scăparea şi mântuirea celor ce aleargă la tine, cu adevărat, ştiu că am greşit mult şi L-am mâniat, preamilostivă Doamnă, pe Cel ce S-a născut după trup prin tine, pe Fiul lui Dumnezeu! Dar având multe chipuri ale celor care mai înainte de mine au mâniat pe Dumnezeu, bunăvoinţa Lui, vameşii şi desfrânaţii şi alţi păcătoşi, cărora li s-a dat iertare păcatelor pentru pocăinţa şi mărturisirea lor, acele chipuri de păcătoşi miluiţi, punându-le în faţa ochilor mei sufleteşti şi păcătos fiind, privind la a ta milostivire dumnezeiască, cu care i-ai primit pe ei, am îndrăznit şi eu păcătosul, să alerg cu pocăinţă la mijlocirea ta cea binevoitoare, puternică şi neîncetată rugătoare pentru noi.


O, Preamilostivă Stăpână, dă-mi mână de ajutor, cere de la Fiul tău şi Dumnezeul nostru, cu rugăciunile tale cele sfinte de Mamă, iertarea păcatelor mele celor grele. Cred şi mărturisesc că Acela pe Care L-ai născut este Fiul tău, este cu adevărat Hristos, Fiul lui Dumnezeu Cel Viu, Judecătorul viilor şi al morţilor, Care dă fiecăruia după faptele sale; cred iarăşi şi mărturisesc că tu eşti cu adevărat Născătoarea de Dumnezeu, izvorul milostivirii, mângâierea celor ce plâng, căutarea celor pierduţi, puternică şi neîncetată mijlocitoare la Fiul tău şi chezăşia pocăinţei mele. Cu adevărat, oamenii nu au alt ajutor şi acoperământ afară de tine.


O, Doamnă, Fecioară Preamilostivă, nimeni din cei ce au nădăjduit spre tine nu s-a ruşinat cândva şi rugându-se Fiului tău, prin tine, nimeni n-a fost părăsit. De aceea, rog bunătatea ta cea nemăsurată, deschide uşile milostivirii tale mie, celui ce m-am rătăcit şi am căzut în adâncul necazului. Nu te scârbi de mine, spurcatul, nu trece cu vederea ruga mea cea păcătoasă, nu mă părăsi pe mine, păcătosul, pe care vrăjmaşul cel rău m-a dus la pieire. Ci înduplecă, o, milostivă, pe Cel ce S-a născut din tine, pe Milostivul Dumnezeu, ca să-mi ierte multele mele păcate şi să mă izbăvească din pierzare, ca şi eu dimpreună cu toţi cei ce au primit iertare, să cânt şi să slăvesc nemăsurata milostivire a lui Dumnezeu şi apărarea ta, care mă face să nu mă ruşinez nici în viaţa aceasta şi nici în veacul cel nesfârşit. Amin!

https://indulciricudor.wordpress.com/psaltirea-maicii-domnului/#x3

https://files.ecatholic.com/15471/documents/2016/10/St.%20Bonaventure-The%20Psalter%20of%20the%20Blessed%20Virgin%20Mary.pdf?t=1477432349000

.....

În ce privește autorul Psaltirii Maicii Domnului, am observat că unii editori au atribuit-o Sfântului Dimitrie al Rostovului (1651 – 1709), iar alții Sfântului Bonaventura (1217? – 1274).

PSALTIREA MAICII DOMNULUI

.....................................................................................................

Aici se încheie acest articol.

S-ar putea întâmpla să dorim să (re)vedem următoarele articole:

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 1 – 16)

 

Pe 1 august, CU MULT RESPECT începem POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI. Acest Post durează până pe 14 august, inclusiv. Pe 15 august este sărbătoare: ADORMIREA MAICII DOMNULUI. Posturile ne aduc aminte că hrana dată primilor oameni de Dumnezeu în Rai a fost vegetală. Pentru a obține binecuvântare de la Dumnezeu, se cuvine să împletim POSTUL cu RUGĂCIUNEA și cu MILOSTENIA. ... ... Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh acum și pururea și în vecii vecilor! Amin! Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, Pururea Fecioară Marie, Te rugăm frumos, miluiește-ne și pe noi! Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, Te rugăm frumos, miluiește-ne și mântuiește-ne și pe noi, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale și pentru ale Tuturor Sfinților Tăi!

 

DESPRE MAICA DOMNULUI (I-XIV)

 

http://doisautreiinnumeleluiiisus.blogspot.com/2022/04/prin-izvorul-tamaduirii-intelegem-doua.html

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Suntem în MARȚEA LUMINATĂ, în SĂPTĂMÂNA LUMINATĂ (The Bright Week), adică în PRIMA SĂPTĂMÂNĂ CARE URMEAZĂ DUPĂ SĂRBĂTOAREA ÎNVIERII DOMNULUI DUMNEZEULUI ȘI MÂNTUITORULUI NOSTRU IISUS HRISTOS. ... Bucuria Învierii Domnului nostru Iisus Hristos o exprimăm și noi, în fiecare an, inclusiv prin felul în care NE SALUTĂM TIMP DE 40 DE ZILE, cu uimitorul și frumosul mesaj de origine îngerească, "HRISTOS A ÎNVIAT!", la care răspundem, din forța Tradiției Sfinte și în diferite grade de asimilare, "ADEVĂRAT A ÎNVIAT!" Azi, în A TREIA ZI DE PAȘTI, în MARȚEA LUMINATĂ, haideți să ne luminăm sufletele cu textul evanghelic programat pentru a fi citit azi la Sfânta Liturghie! În acest text este vorba despre modul în care DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS S-A ARĂTAT DUPĂ ÎNVIERE LA DOI DINTRE UCENICII SĂI, adică LUI LUCA ȘI CLEOPA, în timp ce ei mergeau dinspre Ierusalim spre localitatea Emaus. Pe drum El li s-a arătat ca un străin care i-a întrebat de ce sunt triști și le-a explicat textele sfinte din Vechiul Testament referitoare la Mesia, referitoare la suferințele Lui urmate de slava Lui. Apoi, LA CINA DIN EMAUS IISUS A FOST RECUNOSCUT, CÂND EL A BINECUVÂNTAT PÂINEA, A FRÂNT-O ȘI LE-A DAT-O. ... Cu această ocazie este potrivit SĂ NE AMINTIM DE ARĂTĂRILE DOMNULUI DUPĂ ÎNVIERE, de persoanele cărora El S-a arătat după Înviere, timp de 40 de zile, până când S-a înălțat la Cer. MAICA DOMNULUI ESTE PRIMA PERSOANĂ CARE L-A VĂZUT PE DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS ÎNVIAT, după cum aflăm din cartea de cult numită Penticostar, în care se explică astfel: Învierea a cunoscut-o întâi Maica lui Dumnezeu, Care, după cum grăiește Evanghelia cea de la Matei, ședea la Mormânt împreună cu Maria Magdalena. Dar, spre a nu se arunca îndoială asupra Învierii, din pricina dragostei de Mamă pentru Fiul Său, de aceea zic evangheliștii că Domnul S-a arătat mai întâi Mariei Magdalena. Așa scrie în Sinaxarul din Penticostar, la Sfânta și Marea Duminică a Paștilor. ... Știm că Iisus a promis că El este prezent acolo unde chiar și numai doi sau trei se adună în Numele Lui (Matei 18, 20). DOAMNE IISUSE HRISTOASE, TE RUGĂM FRUMOS PRIN DUHUL SFÂNT, AJUTĂ-NE SĂ FACEM PARTE DINTRE PERSOANELE CARE SE ADUNĂ ÎN NUMELE TĂU, CONFORM LEGII TALE EXPRIMATĂ ÎN NOUL TESTAMENT, SPRE SLAVA TATĂLUI NOSTRU SFÂNT DIN CERURI, ÎN FIECARE MOMENT, ÎN VECII VECILOR! AMIN! AMIN! AȘA SĂ FIM! ÎȚI MULȚUMIM FRUMOS!

Pr. prof. Ion Ciungu   “« Rămâi cu noi, că e spre seară şi s'a plecat ziua ». Şi a intrat să rămână cu ei. Şi a fost că'n timp c...