joi, 3 august 2023

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 32 – 45)

Pr. prof. Ion Ciungu

 

“Întru Naștere fecioria ai păzit, întru Adormire lumea nu ai părăsit, de Dumnezeu Născătoare; mutatu-te-ai la viață, fiind Maica Vieții. Și cu rugăciunile tale izbăvești din moarte sufletele noastre.” (Troparul sărbătorii Adormirea Maicii Domnului)

 


 

CATISMA A CINCEA ↑


PSALMUL 32


1. Bucuraţi-vă, drepţilor, întru Domnul, bucuraţi-vă şi întru pururea Fecioara Maria,
2. Cântaţi-i o cântare nouă şi Stăpânei noastre, cu strigăte de bucurie.
3. Beţi din dulceaţa harului ei cel ceresc, căci ea îndulceşte inimile şi gurile înţelepţilor.
4. Să se veselească dar, sufletul nostru de Maica Domnului,
5. Căci ea este ca Mama noastră cea mai dulce, care ne hrăneşte în pustietatea lumii acesteia.
6. Şi ne va izbăvi de moartea sufletelor noastre.

 

PSALMUL 33


1. Voi binecuvânta pe Sfânta Fecioară Maria în toată vremea, pururea lauda ei nu se va împuţina din gura mea.
2. Măriţi-o cu mine, toţi cei care v-aţi hrănit cu mierea şi cu laptele mângâierilor ei.
3. În nevoi şi în necazuri chemaţi-o pe ea şi în durerile voastre veţi dobândi ajutor şi odihnă.
4. Priviţi cu bucurie sfântul chip al vieţii sale şi râvniţi la dragostea şi smerenia ei, căci blândă şi smerită este Preasfânta Fecioară!
5. Cuvântul Cel necreat a primit Trup de la ea, prin Sfântul Duh!

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 34


1. Judecă, Doamnă pururea Fecioară Stăpână, pe cei ce mă necăjesc, ridică-te împotriva lor şi păzeşte nevinovăţia mea.
2. Sufletul meu se va veseli de tine şi cu rugăciunile tale mă voi bucura.
3. De milele tale sunt pline cerurile şi întreg pământul.
4. Întinse erau peste tot locul cursele iadului, dar tu, Stăpână, cu bunătatea ta m-ai apărat în faţa lor!
5. Slavă ţie, ajutătoarea mea!
6. Toate oasele mele grăiesc: „Preasfântă Doamnă Stăpână Fecioară, cine după Dumnezeu este asemenea ţie?”

 

PSALMUL 35


1. Cel fărădelege grăieşte cuvinte de hulă împotriva numelui tău, o, Preasfântă Stăpână şi Împărăteasă,
2. Şi caută să născocească minuni mai presus de fire.
3. Graiurile gurii sale spurcate sunt fărădelege şi linguşire,
4. Dar noi credem şi mărturisim, că tu te-ai înfăţişat cu trupul în ceruri,
5. Şi acuma stai înaintea Altarului lui Dumnezeu.
6. Minunile şi milele tale sunt nesfârşite şi toţi cei ce te cinstesc se vor acoperi cu nădejde sub aripile tale.
7. O, Preasfântă Maica lui Dumnezeu, cu mijlocirea ta, apleacă preasfânta Faţă a iubitului tău Fiu şi Mântuitorului nostru spre noi.
8. Fă-L, cu rugăciunile tale, milostiv spre noi, păcătoşii.
9. Arată-ţi mila ta tuturor celor ce te cunosc pe tine.
10. Harul tău s-a revărsat peste tot pământul.
11. Stăpânirea şi puterea se află în braţul tău, tăria şi întărirea în dreapta ta!
12. Binecuvântată este lauda ta în ceruri,
13. Binecuvântată este mărirea ta şi pe pământ!

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 36


1. Nu râvni celor ce viclenesc, nici nu pizmui pe cei fărădelege, o, tu, cel ce eşti cu adevărat cinstitor al Maicii lui Dumnezeu,
2. Căci cei ce fac fărădelegea, ca iarba se vor ofili.
3. Nădăjduieşte la Atotputernica Stăpână şi Împărăteasă cerească, fă fapte bune şi te vei îndestula cu bogăţiile ei.
4. Căci mai bun este puţinul cu darul Maicii Domnului, decât comori multe şi pietre scumpe.
5. Nădăjduieşte spre Domnul, să ai nădejde şi spre iubita Lui Maică şi ţi se vor îndeplini toate cererile cel bune ale inimii tale.

Slavă…Şi acum…


DUPĂ CATISMA A CINCEA


Sfinte Dumnezeule…Preasfântă Treime… Tatăl nostru…


În multe chipuri, Fecioară, pe Hristos L-am amărât, cu gândurile, cu cuvintele şi cu faptele şi mă tem de înfricoşata Lui judecată, ci, apucând înainte, izbăveşte-mă de cele cumplite, cu rugăciunile tale, Născătoare de Dumnezeu!


Slavă…


Miluieşte-mă pe mine, Stăpână, cel care mult am greşit şi mântuieşte-mă cu rugăciune la Cel pe Care L-ai născut, ca să slăvesc minunile tale cele multe şi nemăsurata ta milă.

Şi acum…

Strălucind cu slavă dumnezeiască, ceea ce eşti Maica Celui ce te-a proslăvit, tu singură roagă-L pe Cel Singur slăvit, ca să dobândesc mărirea cea de sus.


Apoi: Doamne miluieşte (de 40 de ori) şi rugăciunea:


O, Preasfântă Fecioară, Născătoare de Dumnezeu, preabinecuvântată Maică a lui Dumnezeu, Mântuitorului nostru, bucuria celor necăjiţi, nădejdea celor fără de nădejde şi ajutătoarea celor neajutoraţi. Tu cunoşti toţi paşii mei cei păcătoşi de care vreau eu să mă curăţ. Cu inima îndurerată alerg către tine şi mă rog cu lacrimi: caută la neputinţele mele şi nu mă lăsa să pier în păcatele mele! Tu cunoşti goliciunea sufletului meu. Ajută-mă să mă îmbrac cu veşmântul preaiubitului tău Fiu. Tu cunoşti că sunt sărac, grăbeşte-te a-mi deschide vistieria darurilor celor pline de har, ca să păzesc făgăduinţele date de mine la sfântul botez. Tu cunoşti pe vrăjmaşii mei, cei trupeşti şi pe cei sufleteşti, izbăveşte-mă de aceştia! Tu cunoşti, Preabuna mea apărătoare, vremea ieşirii sufletului din ticălosul meu trup, te rog să stai atunci cu şi mai multă milostivire, pentru ca în sfânta stare de faţă a ta, să iasă sufletul meu liniştit şi plin de bucurie, ca să nu tabere asupra lui duhurile răutăţii de sub cer, ci, acoperit cu sfântul tău acoperământ cel neapropiat, pentru aceste sfinte daruri, să se întoarcă sufletul meu, fără vătămare, la începutul şi izvorul său!
O, Maică iubitoare de fii, arată-mi iubirea ta de Mamă şi mie, celui ce sunt străin, orfan şi sărac, că tu cu adevărat eşti Maica milostivirii şi a îndurării. Nu înceta a mă acoperi, mijloceşte neîncetat pentru mine, până când mă vei aduce în cămările cereşti ale Dumnezeiescului tău Fiu, Căruia I se cuvine cinstea, slava şi închinăciunea, dimpreună cu Tatăl şi cu Preasfântul Duh, în vecii vecilor. Amin!

 

CATISMA A SASEA ↑


PSALMUL 37


1. Preasfântă Fecioară Doamnă, nu cu mânia Sa şi cu dreptatea Judecăţii Sale să ne pedepsească pe noi Domnul pentru fărădelegile noastre.
2. Tu, care eşti atotmilostivă stătătoare înainte, mijloceşte iertarea pentru noi, care nu avem răspuns în faţa păcatelor noastre.
3. Că tu eşti nădejdea noastră, care nu ne ruşinează şi aşteptarea cea nemincinoasă.
4. Nu este pace în oasele noastre de la faţa păcatelor noastre,
5. Ci cu preabinecuvântatul Rod al pântecelui tău, ne vom împăca cu Dumnezeu.
6. Harul Lui şi milele tale să fie de-a dreapta noastră.

 

PSALMUL 38


1. Zis-am: „Păzi-voi căile mântuitoare ale iubitului tău Fiu, Împărăteasa cerului şi Harul lui Hristos mi se va dărui”,
2. Însă duhul meu este sârguitor, dar trupul neputincios.
3. Miluieşte-mă, din ceruri şi din înălţimea slavei tale, ajutătoarea mea,
4. Ca niciodată să nu-mi alunece picioarele de la calea dreptăţii.
5. Nu îngădui şi păzeşte-mă să nu alunec şi să nu mă împiedic de piatra patimilor rele,
6. Ca să nu se bucure de mine vrăjmaşii mei, ai sufletului meu.
7. Ascultă rugăciunea mea, Doamnă Stăpână, şi nu trece cu vederea rugăciunea mea cea săracă.

 

PSALMUL 39


1. Răbdând, am aşteptat harul tău, Doamnă Preasfântă Fecioară, şi mi-ai făcut după mulţimea milelor tale.
2. Căci ai auzit rugăciunile mele şi m-ai scos din prăpastia patimilor mele iubitoare de păcate.
3. Minunate şi necercetate sunt îndurările tale.
4. Să se bucure şi să se veselească de tine toţi cei ce te iubesc, iar cei ce urăsc numele tău, să se coboare în iad.
5. Binecuvântată şi preamărită eşti, Stăpână, în vecii vecilor. Amin.

Slavă…Şi acum…

 

PSALMUL 40


1. Fericită şi preamărită eşti, Marie, Născătoare de Dumnezeu, care îi înţelepţeşti pe cei săraci cu duhul şi smeriţi cu inima.
2. În neputinţele lor mărturisite înaintea lui Dumnezeu şi înaintea ta, lucrează atotputernicia lui Dumnezeu şi mijlocirea ta de Mamă.
3. Slavă ţie, Stăpână, ajutătoarea celor neajutoraţi şi bogăţia nerăpită a celor săraci şi smeriţi.

 

PSALMUL 41


1. Precum doreşte cerbul izvoarele apelor, aşa aleargă sufletul meu însetat, către iubirea ta cea sfântă, Împărăteasa cerului şi a pământului.
2. Căci tu eşti viaţa vieţii mele şi hrănitoarea sărmanului meu trup!
3. Tu L-ai hrănit cu lapte pe Mântuitorul sufletului meu;
4. Iar tu însăţi te-ai hrănit cu nepieritoarea hrană a învăţăturii Lui celei dumnezeieşti!
5. O, lumină, luminată de Lumina cerească!
6. Luminează-mi, te rog, întunericul meu cel dinlăuntru, pentru ca mintea mea şi dorinţa mea să se înaripeze în lumina ta către Sionul cel de sus!

 

PSALMUL 42


1. Judecă-mă, Doamnă Fecioară şi fă-mi dreptate în cearta mea cu trupul, cu lumea înşelătoare şi cu diavolul, cu şarpele cel viclean, cu aspida cea aducătoare de moarte,
2. Ca să mă izbăvesc de aceşti trei înfricoşaţi şi vicleni vrăjmaşi, cu ajutorul Tău!
3. Zdrobeşte, Stăpână, capetele lor trufaşe, slăbeşte-le puterile şi întăreşte-mă să le stau împotrivă!
4. Dreapta ta întru tărie, că ţii cu ea pe Cel ce ţine toate!
5. Să învie Domnul în mine, cu darul Său, pentru rugăciunile tale de Maică şi se vor risipi vrăjmaşii mei.

Slavă…Şi acum…

 

PSALMUL 43


1. Stăpână, Maică pururea Fecioară, părinţii noştri ne-au vestit şi noi, cu urechile noastre am auzit şi cu ochii noştri am văzut,
2. Cât de necercetate sunt îndurările tale şi cât de minunate sunt minunile tale şi cât de nenumărate sunt milele tale!
3. Răsăritul şi apusul, amiaza şi miazănoapte sunt luminate de ele,
4. Peste toate, bunătăţile ei cereşti sunt pregătite pentru cei ce laudă preasfântul ei nume şi va fi mărit de Domnul Iisus Hristos.

 

PSALMUL 44


1. Inima mea tresaltă când aude cuvântul cel bun al Preasfintei Fecioarei Maria, Maica Dumnezeului nostru,
2. Că din gura ei cu dulce răsuflare izvorăşte o dulceaţă cerească.
3. Cu Rodul Preasfânt al pântecelui ei, păcatele mele sunt curăţate,
4. Cu fecioria ei neprihănită, s-a dat sufletului meu fericita nemurire,
5. Iar cu naşterea ei sunt izbăvit din robia iadului şi reîntors în veşnica patrie cerească.

 

PSALMUL 45


1. Stăpână, tu eşti scăparea noastră în toate nevoile noastre!
2. Tu eşti tăria şi puterea care zdrobeşte pe toţi vrăjmaşii noştri.
3. De bunătăţile tale este plin pământul. Ele se revarsă chiar până în cele mai de jos ale pământului.
4. Din plinătatea darului tău, cei ce au fost în iad se veselesc, izbăvindu-se de el prin preaslăvită Naşterea ta cea feciorească
5. Şi oamenii muritori au devenit părtaşi ai îngerilor celor fără de trup.

Slavă…Şi acum…


DUPĂ CATISMA A ŞASEA


Sfinte Dumnezeule… Preasfântă Treime…Tatăl nostru…


Mintea mea slăbeşte acum, căzând în adâncul gândurilor potrivnice şi nu-mi este mie izbăvire. Auzi-mă pe mine, cel ispitit şi dăruieşte-mi, ca o bună, împăcare lăuntrică, să nu fiu mâncare celui viclean, Preasfântă Fecioară Marie binecuvântată!


Slavă…


Fă mie Milostiv, Preasfântă Stăpână şi Maică pururea Fecioară, pe Judecătorul lumii, căci nimeni nu poate mijloci ca tine, fiind Maica Stăpânului, al Dumnezeului tuturor!


Şi acum…


Stând în chip văzut în faţa Sfintei tale Icoane, în chip nevăzut te văd vieţuind în ceruri, Maica Vieţii, cu evlavie mă rog către tine, să mă izbăveşti de vrăjmaşii mei văzuţi şi de cei nevăzuţi, Preasfântă Stăpână şi Împărăteasă a cerului şi a pământului!


Apoi: Doamne miluieşte (de 40 de ori) şi rugăciunea:


Neîntinată, nestricată, neînşelată, Preacurată Fecioară, nenuntită Mireasă Dumnezeiască, Preasfântă Născătoare de Dumnezeu şi pururea Fecioară Marie, Doamna şi Stăpâna lumii şi nădejdea mea, caută, te rugăm, cu umilinţă, spre noi, păcătoşii, în ceasul acesta şi fă-L milostiv cu rugăciunile tale de Maică, pe Domnul nostru Iisus Hristos, pe care L-ai născut din preacuratele tale sângiuiri, neispitită de bărbat! Pe Acela văzându-L osândit la moarte şi cu arma întristării fiind rănită în inimă, răneşte şi sufletul meu cu dragostea cea dumnezeiască. Dăruieşte-mi lacrimi de pocăinţă, ca să-L plâng cu amar pe Acela Care a fost legat şi batjocorit pentru mântuirea noastră. Tu, Fecioară Stăpână, care în timpul morţii Sale de bunăvoie ai suferit o mare durere în sufletul tău, slobozeşte-mă de dureri, ca să te laud pe tine, ceea ce eşti vrednică de laudă întru toţi vecii. Amin!


https://indulciricudor.wordpress.com/psaltirea-maicii-domnului/#x3

https://files.ecatholic.com/15471/documents/2016/10/St.%20Bonaventure-The%20Psalter%20of%20the%20Blessed%20Virgin%20Mary.pdf?t=1477432349000

.....

În ce privește autorul Psaltirii Maicii Domnului, am observat că unii editori au atribuit-o Sfântului Dimitrie al Rostovului (1651 – 1709), iar alții Sfântului Bonaventura (1217? – 1274).

PSALTIREA MAICII DOMNULUI

.....................................................................................................

Aici se încheie acest articol.

S-ar putea întâmpla să dorim să (re)vedem următoarele articole:

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 17 – 31)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 1 – 16)

 

Pe 1 august, CU MULT RESPECT începem POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI. Acest Post durează până pe 14 august, inclusiv. Pe 15 august este sărbătoare: ADORMIREA MAICII DOMNULUI. Posturile ne aduc aminte că hrana dată primilor oameni de Dumnezeu în Rai a fost vegetală. Pentru a obține binecuvântare de la Dumnezeu, se cuvine să împletim POSTUL cu RUGĂCIUNEA și cu MILOSTENIA. ... ... Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh acum și pururea și în vecii vecilor! Amin! Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, Pururea Fecioară Marie, Te rugăm frumos, miluiește-ne și pe noi! Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, Te rugăm frumos, miluiește-ne și mântuiește-ne și pe noi, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale și pentru ale Tuturor Sfinților Tăi!

 

DESPRE MAICA DOMNULUI (I-XIV)

 

http://doisautreiinnumeleluiiisus.blogspot.com/2022/04/prin-izvorul-tamaduirii-intelegem-doua.html

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Suntem în MARȚEA LUMINATĂ, în SĂPTĂMÂNA LUMINATĂ (The Bright Week), adică în PRIMA SĂPTĂMÂNĂ CARE URMEAZĂ DUPĂ SĂRBĂTOAREA ÎNVIERII DOMNULUI DUMNEZEULUI ȘI MÂNTUITORULUI NOSTRU IISUS HRISTOS. ... Bucuria Învierii Domnului nostru Iisus Hristos o exprimăm și noi, în fiecare an, inclusiv prin felul în care NE SALUTĂM TIMP DE 40 DE ZILE, cu uimitorul și frumosul mesaj de origine îngerească, "HRISTOS A ÎNVIAT!", la care răspundem, din forța Tradiției Sfinte și în diferite grade de asimilare, "ADEVĂRAT A ÎNVIAT!" Azi, în A TREIA ZI DE PAȘTI, în MARȚEA LUMINATĂ, haideți să ne luminăm sufletele cu textul evanghelic programat pentru a fi citit azi la Sfânta Liturghie! În acest text este vorba despre modul în care DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS S-A ARĂTAT DUPĂ ÎNVIERE LA DOI DINTRE UCENICII SĂI, adică LUI LUCA ȘI CLEOPA, în timp ce ei mergeau dinspre Ierusalim spre localitatea Emaus. Pe drum El li s-a arătat ca un străin care i-a întrebat de ce sunt triști și le-a explicat textele sfinte din Vechiul Testament referitoare la Mesia, referitoare la suferințele Lui urmate de slava Lui. Apoi, LA CINA DIN EMAUS IISUS A FOST RECUNOSCUT, CÂND EL A BINECUVÂNTAT PÂINEA, A FRÂNT-O ȘI LE-A DAT-O. ... Cu această ocazie este potrivit SĂ NE AMINTIM DE ARĂTĂRILE DOMNULUI DUPĂ ÎNVIERE, de persoanele cărora El S-a arătat după Înviere, timp de 40 de zile, până când S-a înălțat la Cer. MAICA DOMNULUI ESTE PRIMA PERSOANĂ CARE L-A VĂZUT PE DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS ÎNVIAT, după cum aflăm din cartea de cult numită Penticostar, în care se explică astfel: Învierea a cunoscut-o întâi Maica lui Dumnezeu, Care, după cum grăiește Evanghelia cea de la Matei, ședea la Mormânt împreună cu Maria Magdalena. Dar, spre a nu se arunca îndoială asupra Învierii, din pricina dragostei de Mamă pentru Fiul Său, de aceea zic evangheliștii că Domnul S-a arătat mai întâi Mariei Magdalena. Așa scrie în Sinaxarul din Penticostar, la Sfânta și Marea Duminică a Paștilor. ... Știm că Iisus a promis că El este prezent acolo unde chiar și numai doi sau trei se adună în Numele Lui (Matei 18, 20). DOAMNE IISUSE HRISTOASE, TE RUGĂM FRUMOS PRIN DUHUL SFÂNT, AJUTĂ-NE SĂ FACEM PARTE DINTRE PERSOANELE CARE SE ADUNĂ ÎN NUMELE TĂU, CONFORM LEGII TALE EXPRIMATĂ ÎN NOUL TESTAMENT, SPRE SLAVA TATĂLUI NOSTRU SFÂNT DIN CERURI, ÎN FIECARE MOMENT, ÎN VECII VECILOR! AMIN! AMIN! AȘA SĂ FIM! ÎȚI MULȚUMIM FRUMOS!

Pr. prof. Ion Ciungu   “« Rămâi cu noi, că e spre seară şi s'a plecat ziua ». Şi a intrat să rămână cu ei. Şi a fost că'n timp c...