luni, 7 august 2023

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 77 – 90)

Pr. prof. Ion Ciungu

 

“Întru Naștere fecioria ai păzit, întru Adormire lumea nu ai părăsit, de Dumnezeu Născătoare; mutatu-te-ai la viață, fiind Maica Vieții. Și cu rugăciunile tale izbăvești din moarte sufletele noastre.” (Troparul sărbătorii Adormirea Maicii Domnului)

 


 

CATISMA A UNSPREZECEA ↑

 

PSALMUL 77


1. Luaţi aminte, poporul lui Dumnezeu, la Legea Dumnezeului Celui Viu, aplecaţi-vă urechea la graiurile Mântuitorului Hristos,
2. Nu uitaţi milele şi îndurările Lui, nu uitaţi pe iubita Lui Maică, preabinecuvântata pururea Fecioară Maria.
3. Deschideţi gurile şi inimile voastre spre slăvirea ei.
4. Vestiţi din neam în neam laudele, puterile şi minunile ei!
5. Puneţi preaslăvitul ei nume, ca o pecete pe inimile voastre,
6. Că ea ca o pasăre ne acoperă pe toţi cu aripile veşmintelor ei.

 

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 78


1. Preasfântă Doamnă, păcatele mele cele de voie şi duhurile cele necurate, au venit în biserica sufletului meu şi au prădat-o cu multă îndrăzneală.
2. Vai! Plâng cu Proorocul Ieremia şi lacrimile mele curg pe obrajii mei.
3. Cum s-a întunecat aurul credinţei mele?
4. Cum s-a schimbat argintul iubirii, faţă de preadulcele Iisus?
5. Cum s-a risipit adunarea sfinţeniilor creştineşti?
6. Vai! Greşit-am la cer şi înaintea ta, Stăpână!
7. Apără-mă pe mine, păcătosul, înaintea lui Dumnezeu!
8. Numără-mă iarăşi cu ceata aleşilor tăi!
9. Plouă peste amărâta mea inimă picăturile dulci ale harului tău ceresc!

 

PSALMUL 79


1. Cel ce L-ai născut pe Israel cel vechi, L-ai umplut de har şi pe cel nou, întru iubitul Tău Fiu, Mântuitorul Hristos, Preamilostive Părinte Ceresc!
2. Învredniceşte-ne pe noi, păcătoşii, cu vrednicie să fericim pe cea fără de prihană, pe pururea Fecioara Maria,
3. Care a născut pe Dumnezeul nostru, Izbăvitor şi Mântuitor al neamului omenesc,
4. Că în toată viaţa pribegiei Fiului pe pământ, a fost nedespărţită de El şi împreună s-a nevoit bărbăteşte, în toate suferinţele şi ocările.
5. O, preaiubită şi Preasfântă Maică a lui Dumnezeu, învredniceşte-ne să avem în gurile şi inimile noastre, cântarea proorocească: ‘‘Iată, de acum mă vor ferici toate neamurile!’’

 

PSALMUL 80


1. Bucuraţi-vă de Doamna şi ajutătoarea noastră!
2. Strigaţi ei cu strigăt de bucurie în inimile voastre,
3. Că ea nu va îngădui ca rugăciunile voastre să rămână zadarnice,
4. Ci va împlini toate cererile voastre cele bune, numai să păşiţi pe urmele smereniei, ascultării şi blândeţilor ei.
5. Căci ea iubeşte inimile care au frică de Dumnezeu, Darul ei întotdeauna petrece cu aceste inimi!
6. Alergaţi dar, către ea, toţi, cu făgăduinţe sfinte şi vă veţi împărtăşi de negrăitele ei bunătăţi.
7. Slavă ţie, Stăpână, nerăpită vistierie a sufletelor noastre!

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 81


1. Dumnezeu a stătut în ceata dumnezeilor, din înalta Sa bunăvoinţă, ca o floare din rai s-a ivit Maica Domnului.
2. Veniţi şi cădeţi la picioarele ei, toţi cei ce o iubiţi şi o cinstiţi, căci ea este Izvorul vieţii veşnice,
3. Ea îi adapă fără plată pe cei însetaţi şi cei ce beau din Izvorul acesta, nu vor înseta în veac.

PSALMUL 82
1. Stăpână, Doamnă Fecioară, cine după Dumnezeu este asemenea ţie?
2. În cer şi pe pământ, prin cinste şi slavă întreci pe locuitorii cerului şi pe cei născuţi pe pământ.
3. Pe cât sunt de departe cerurile de pământ, pe atât te-ai înălţat peste toate făpturile.
4. Lipitu-s-a sufletul meu de tine, Împărăteasa cerului!
5. Fă-mă ca să privesc pururea cu mintea la slava şi măreţia ta, ca să mă satur de nesăturatul tău har.

 

PSALMUL 83


1. Cât de iubite sunt înaltele tale lăcaşuri, preaproslăvită Doamnă Fecioară Marie şi cât de iubit este Chivotul veşnicei tale odihne!
2. Întoarce-te, amărâte suflete, cu toată dorinţa ta, la acea veşnică odihnă, căci cămara cea veşnică de odihnă este gata, şi pentru tine, Împărăteasa cerului caută mântuirea ta.
3. Stând în faţa Altarului lui Dumnezeu, pururea se roagă pentru tine şi rugăciunile ei sunt mai bune decât tămâia cea cu bun miros, care se ridică în faţa iubitului ei Fiu şi Mântuitorului nostru.
4. Slavă ţie, Stăpână, care eşti neadormită în rugăciunile tale pentru noi păcătoşii şi în mijlocirile tale eşti nădejdea noastră cea nemincinoasă.

 

PSALMUL 84


1. Ai binevoit, Doamne, să sfinţeşti sânul neprihănit al pururea Fecioarei Tale prin întruparea cea mântuitoare.
2. Căci aceasta este cea mai frumoasă dintre fiicele Ierusalimului! Şi numele ei este întru binecuvântarea Sfinţilor Îngeri şi Arhangheli.
3. Cântaţi-o pe pururea Fecioara Maria, Sfintelor Puteri şi Domnii, slăviţi-o, credincioşilor, şi căutaţi înţelepciunea ei.
4. Săracilor, îmbogăţiţi-vă cu comorile îndurărilor ei,
5. Cei ce doriţi mântuirea veşnică, chemaţi-o în ajutor, în simplitatea inimilor voastre.

 

Slavă…Şi acum…

 

DUPĂ CATISMA A UNSPREZECEA

 

Sfinte Dumnezeule… Preasfântă Treime… Tatăl nostru…

 

Minune mare, cum de ai purtat pe palmele tale, Fecioară Marie, pe Cel ce ţine toate cu mâna Sa? Şi din sânii tăi, cum de ai hrănit cu lapte pe Dătătorul de hrană? Pe Acela, cu stăruinţă roagă-L, Preasfântă Fecioară, ca să ne dea mare milă!

Slavă…

Întăreşte-mă să trec pe cărarea pocăinţei cu inima zdrobită, Preaputernice Mântuitor, iar cu faptele cele bune, să-mi îmbogăţeşti sărmanul meu suflet şi din strâmtoarea patimilor, să-l duci spre lărgirea nepătimirii, cu rugăciunile Născătoarei de Dumnezeu, Unule Iubitorule de oameni!

Şi acum…

Liman mântuitor te avem, Născătoare de Dumnezeu, noi, care suntem înviforaţi în noianul vieţii, tu dar, mântuieşte din toate nevoile pe cei ce aleargă la bunătatea ta!

 

Apoi: Doamne miluieşte (de 40 de ori) şi rugăciunea:

 

O, Preabună Doamnă, Fecioară Născătoare de Dumnezeu Marie! Veselia cetelor Îngereşti şi bucuria neîncetată a creştinilor ortodocşi! Căzând cu smerenie în faţa negrăitei tale măreţii, cu umilinţă te rog eu, păcătosul şi nevrednicul tău rob, primeşte de la mine această laudă pe care o înalţ din tot sufletul către tine şi cu dragostea ta, ca o Maică iubitoare de fii, încălzeşte inima mea cea rece şi roagă-L cu călduroasa ta mijlocire, pe Domnul Dumnezeu şi pe Mântuitorul nostru Iisus Hristos, pe Care L-ai născut, ca să-mi ierte toate greşelile mele şi să mă încingă cu puterea Sa de Sus, spre împlinirea dumnezeieştilor Sale porunci. Luminează-mi sufletul meu cu lumina ta cea neapusă, ca să-mi fie mie, care pribegesc în această viaţă pământească, o călăuză spre Patria cea de Sus, spre Ierusalimul cel ceresc! Ca în acest chip, având după Dumnezeu în tine una, o puternică nădejde în aşteptarea mântuirii mele, să slăvesc preasfântul şi măreţul
Nume al Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin!

 

CATISMA A DOUĂSPREZECEA ↑

 

PSALMUL 85


1. Pleacă, Doamnă, urechea ta şi auzi-mă. Întoarce Faţa ta de Mamă şi miluieşte-mă.
2. Lumina sfintei tale frumuseţi veseleşte sufletul meu, milele tale sunt mai bune decât mierea şi fagurul, darul tău luminează mintea.
3. Izvorul bunătăţii tale adapă pe cei însetaţi!
4. Vederea îngerească a feţei tale ne abate de la păcat.
5. A te vedea, a te cunoaşte şi a ne închina ţie, este rădăcina fericitei nemuriri,
6. Iar a proslăvi puterile tale este calea mântuirii.

PSALMUL 86
1. Temelia vieţii duhovniceşti este să-L iubim pe Domnul nostru Iisus Hristos din toată inima şi din tot sufletul.
2. Să iubim pe iubita Lui Maică, pe Preacurata pururea Fecioara Maria, care L-a născut după trup,
3. S-o cinstim şi să i ne închinăm cu evlavie, că ea este o preaslăvită Împărăteasă a cerului, mai cinstită decât Heruvimii şi mai slăvită decât Serafimii.
4. Lucruri preaslăvite se grăiesc despre tine, o, Preasfântă Biserică şi Rai cuvântător.
5. Cei ce nădăjduiesc cu adevărat spre tine, vor dobândi toate comorile cereşti,
6. Iar cei ce nu te cheamă în viaţa aceasta, se vor lipsi de viaţa cea veşnică şi fericită.
7. O, Preamilostivă Stăpână, te rugăm, fă să trăim cu darul Sfântului Duh
8. Şi preadulcele tău nume să fie pururea în inimile noastre!

 

PSALMUL 87


1. Preasfântă Născătoare de Dumnezeu şi pururea Fecioară Marie, tu singură eşti grabnică ajutătoare spre mântuirea mea.
2. Ziua şi noaptea te chem pe tine, caută spre necazul inimii mele şi mângâie cu cercetarea ta cerească duhul cel deznădăjduit,
3. Că s-au înmulţit fărădelegile în sufletul meu şi nu este pace în oasele mele din pricina păcatelor mele,
4. Dar mă rog ţie, Stăpână preaputernică, ajută-mi să stau împotriva voii mele celei rele şi întăreşte inima mea în lupta cu poftele cele trupeşti.

 

Slavă…Şi acum…

 

PSALMUL 88


1. Milele tale, Preasfântă Stăpână, în veac le voi cânta.
2. Cu untdelemnul îndurărilor tale, înmoaie inima mea cea înăsprită
3. Şi cu mirul milei tale vindecă rănile mele cele păcătoase.
4. Mă rog ţie, Stăpâna cerului şi a pământului, să mă aperi cu faţă veselă la sfârşitul meu şi vederea ta cerească să veselească ieşirea sufletului meu!
5. Izbăveşte-mă, Stăpână, de moarte năprasnică, pentru ca să nu se bucure de mine vrăjmaşul sufletului meu!

 

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 89


1. Stăpână Doamnă Fecioară, scăpare ne-ai fost nouă în toate necazurile noastre.
2. Şi acum din cer trimiţi darul tău peste toate cererile noastre cele bune.
3. Dacă din pricina păcatelor noastre vei opri milele tale, ne vor năpădi toate răutăţile,
4. Că nu avem altă stătătoare înaintea lui Dumnezeu, afară de tine.
5. Mântuieşte-ne, Stăpână, mântuieşte-ne, că la tine nădăjduim şi în tine credem cu neîndoire,
6. Că nădejdea noastră niciodată nu va rămâne de ruşine.

 

PSALMUL 90


1. Cel ce trăieşte cu ajutorul Maicii Domnului, se va sălăşlui sub puternicul ei Acoperământ.
2. Potrivnicul vrăjmaş din iad nu-l va vătăma şi săgeata lui cea zburătoare nu se va atinge de el.
3. Ca o Stăpână preaputernică îl va izbăvi de laţul vânătorului şi cu aripile sale îl va acoperi.
4. Strigaţi către ea, toţi cei ce sunteţi în nevoile voastre şi rana cea pierzătoare nu se va apropia de sufletele voastre, nici de trupurile voastre.
5. Căci ea va aduce pretutindeni mântuirea sa!…

Slavă… Şi acum…

 

DUPĂ CATISMA A DOUĂSPREZECEA

 

Sfinte Dumnezeule… Preasfântă Treime… Tatăl nostru…

 

Pe Maica Dumnezeului nostru o vom cânta, că prin ea bucurie s-a dăruit lumii. Prin ea omenirea s-a dezlegat de blestem şi noi ne-am izbăvit de necazurile cele cumplite.

 

Slavă…

 

Doamne, păzeşte-ţi turma prin mijlocirea celei ce Te-a născut pe Tine, păzeşte turma pe care ai răscumpărat-o cu cinstitul Tău Sânge şi păzeşte-o nevătămată de năvălirile vrăjmaşilor, ca să preamărim, Îndurate, Dumnezeiasca Ta pogorâre.

Şi acum…

Întinându-mi sufletul cu patimile, Preacurată Născătoare de Dumnezeu, cu rugăciunile tale curăţeste-mă, căci tu eşti focul cel curăţitor al celor ce cu credinţă se roagă ţie.

 

Apoi: Doamne miluieşte (de 40 de ori) şi rugăciunea:

 

O, Preamilostivă Stăpână, Împărăteasă cerească, Preasfântă Născătoare de Dumnezeu! Cunosc toate păcatele mele şi necurăţiile inimii mele şi cum aş îndrăzni să alerg la tine, eu, nevrednicul, şi să-ţi aduc cererile mele? Dar cunosc şi marea ta milostivire, precum şi îndurările tale pe care pururea le reverşi asupra neamului creştinesc. Tu dar, eşti chezăşia cea ajutătoare a păcătoşilor. Tu cunoşti, Preacurată Maică Fecioară, Născătoare de Dumnezeu, necazul inimii mele şi mâhnirea sufletului meu! Cu osârdie dar, te rog, toate necazurile mele care au venit peste mine, după buna şi sfânta voie a Domnului nostru Iisus Hristos, întocmeşte spre bine cele ale mele, cu judecăţile pe care le ştii! Dar, dacă vreo rană s-a făcut de către vrăjmaşul sufletului meu, cu atotputernicul tău ajutor, zdrobeşte viclenia lui şi izbăveşte sufletul meu de ademenirile lui necuvioase. Că ţie toate îţi sunt cu putinţă, ceea ce eşti plină de milă şi de bunătate, că tu eşti preaslăvită în veci. Amin!

https://indulciricudor.wordpress.com/psaltirea-maicii-domnului/#x3

https://files.ecatholic.com/15471/documents/2016/10/St.%20Bonaventure-The%20Psalter%20of%20the%20Blessed%20Virgin%20Mary.pdf?t=1477432349000

.....

În ce privește autorul Psaltirii Maicii Domnului, am observat că unii editori au atribuit-o Sfântului Dimitrie al Rostovului (1651 – 1709), iar alții Sfântului Bonaventura (1217? – 1274).

PSALTIREA MAICII DOMNULUI

.....................................................................................................

Aici se încheie acest articol.

S-ar putea întâmpla să dorim să (re)vedem următoarele articole:

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 64 – 76)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 46 – 63)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 32 – 45)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 17 – 31)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 1 – 16)

 

Pe 1 august, CU MULT RESPECT începem POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI. Acest Post durează până pe 14 august, inclusiv. Pe 15 august este sărbătoare: ADORMIREA MAICII DOMNULUI. Posturile ne aduc aminte că hrana dată primilor oameni de Dumnezeu în Rai a fost vegetală. Pentru a obține binecuvântare de la Dumnezeu, se cuvine să împletim POSTUL cu RUGĂCIUNEA și cu MILOSTENIA. ... ... Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh acum și pururea și în vecii vecilor! Amin! Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, Pururea Fecioară Marie, Te rugăm frumos, miluiește-ne și pe noi! Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, Te rugăm frumos, miluiește-ne și mântuiește-ne și pe noi, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale și pentru ale Tuturor Sfinților Tăi!

 

DESPRE MAICA DOMNULUI (I-XIV)

 

http://doisautreiinnumeleluiiisus.blogspot.com/2022/04/prin-izvorul-tamaduirii-intelegem-doua.html

 

  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Suntem în MARȚEA LUMINATĂ, în SĂPTĂMÂNA LUMINATĂ (The Bright Week), adică în PRIMA SĂPTĂMÂNĂ CARE URMEAZĂ DUPĂ SĂRBĂTOAREA ÎNVIERII DOMNULUI DUMNEZEULUI ȘI MÂNTUITORULUI NOSTRU IISUS HRISTOS. ... Bucuria Învierii Domnului nostru Iisus Hristos o exprimăm și noi, în fiecare an, inclusiv prin felul în care NE SALUTĂM TIMP DE 40 DE ZILE, cu uimitorul și frumosul mesaj de origine îngerească, "HRISTOS A ÎNVIAT!", la care răspundem, din forța Tradiției Sfinte și în diferite grade de asimilare, "ADEVĂRAT A ÎNVIAT!" Azi, în A TREIA ZI DE PAȘTI, în MARȚEA LUMINATĂ, haideți să ne luminăm sufletele cu textul evanghelic programat pentru a fi citit azi la Sfânta Liturghie! În acest text este vorba despre modul în care DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS S-A ARĂTAT DUPĂ ÎNVIERE LA DOI DINTRE UCENICII SĂI, adică LUI LUCA ȘI CLEOPA, în timp ce ei mergeau dinspre Ierusalim spre localitatea Emaus. Pe drum El li s-a arătat ca un străin care i-a întrebat de ce sunt triști și le-a explicat textele sfinte din Vechiul Testament referitoare la Mesia, referitoare la suferințele Lui urmate de slava Lui. Apoi, LA CINA DIN EMAUS IISUS A FOST RECUNOSCUT, CÂND EL A BINECUVÂNTAT PÂINEA, A FRÂNT-O ȘI LE-A DAT-O. ... Cu această ocazie este potrivit SĂ NE AMINTIM DE ARĂTĂRILE DOMNULUI DUPĂ ÎNVIERE, de persoanele cărora El S-a arătat după Înviere, timp de 40 de zile, până când S-a înălțat la Cer. MAICA DOMNULUI ESTE PRIMA PERSOANĂ CARE L-A VĂZUT PE DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS ÎNVIAT, după cum aflăm din cartea de cult numită Penticostar, în care se explică astfel: Învierea a cunoscut-o întâi Maica lui Dumnezeu, Care, după cum grăiește Evanghelia cea de la Matei, ședea la Mormânt împreună cu Maria Magdalena. Dar, spre a nu se arunca îndoială asupra Învierii, din pricina dragostei de Mamă pentru Fiul Său, de aceea zic evangheliștii că Domnul S-a arătat mai întâi Mariei Magdalena. Așa scrie în Sinaxarul din Penticostar, la Sfânta și Marea Duminică a Paștilor. ... Știm că Iisus a promis că El este prezent acolo unde chiar și numai doi sau trei se adună în Numele Lui (Matei 18, 20). DOAMNE IISUSE HRISTOASE, TE RUGĂM FRUMOS PRIN DUHUL SFÂNT, AJUTĂ-NE SĂ FACEM PARTE DINTRE PERSOANELE CARE SE ADUNĂ ÎN NUMELE TĂU, CONFORM LEGII TALE EXPRIMATĂ ÎN NOUL TESTAMENT, SPRE SLAVA TATĂLUI NOSTRU SFÂNT DIN CERURI, ÎN FIECARE MOMENT, ÎN VECII VECILOR! AMIN! AMIN! AȘA SĂ FIM! ÎȚI MULȚUMIM FRUMOS!

Pr. prof. Ion Ciungu   “« Rămâi cu noi, că e spre seară şi s'a plecat ziua ». Şi a intrat să rămână cu ei. Şi a fost că'n timp c...