luni, 14 august 2023

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 134 - 142)

Pr. prof. Ion Ciungu

 

“Întru Naștere fecioria ai păzit, întru Adormire lumea nu ai părăsit, de Dumnezeu Născătoare; mutatu-te-ai la viață, fiind Maica Vieții. Și cu rugăciunile tale izbăvești din moarte sufletele noastre.” (Troparul sărbătorii Adormirea Maicii Domnului)


 

CATISMA A NOUĂSPREZECEA ↑

 

PSALMUL 134


1. Lăudaţi Numele Domnului, proslăviţi şi numele pururea Fecioarei Maria!
2. Veniţi cu rugăciuni şi cu cereri către sfânta ei măreţie.
3. Că ea va reînnoi voia cea bună în inimile noastre şi nu ne vor birui poftele păcatului.
4. Cei ce cugetă mereu la ea şi se bucură cu mulţumire pentru milele ei, vor dobândi o cerească dulceaţă şi pace în sufletele şi în inimile lor.
5. O, păcătoşilor, să suspinăm către Preasfânta Fecioară Maria, cu simţăminte lăuntrice
6. Şi cu rugăciunile ei ni se vor dărui şi nouă, tuturor, viaţă evlavioasă şi sfârşit fericit şi creştinesc.

 

PSALMUL 135


1. Mărturisiţi-vă Domnului, că este bun şi împarte bunătatea Sa celor ce o caută, prin mijlocirea Împărătesei cerului.
2. O, Stăpână, pomeneşte-ne întru smerenia noastră şi apără-ne de faraonul cel din iad şi de puterea lui vrăjmaşă, cu mâna ta cea tare şi cu braţ înalt.
3. Să cântăm Domnului, căci cu slavă S-a preaslăvit.
4. Să cântăm şi să vestim cele de mulţumită şi ţie, mult puternică Stăpână,
5. Că ne-am izbăvit şi ne izbăvim de cei răi prin tine, ceea ce ai purtat pe braţele tale Stăpânirea cea nebiruită!

 

PSALMUL 136


1. La râul Babilonului au şezut şi au plâns evreii, iar noi plângem pentru păcatele noastre şi cu smerenie strigăm către Născătoarea de Dumnezeu şi pururea Fecioara Maria.
2. Îi aducem plânsul inimii şi suspinul duhului, căci nu vom dobândi iertare de păcate, nici veşnica mântuire a sufletelor, fără Rodul binecuvântat al pântecelui ei!
3. Noi aşteptăm, credem şi mărturisim, că dobândim viaţă cerească prin rugăciunile ei sfinte şi bineplăcute lui Dumnezeu, pentru noi.

 

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 137


1. Mărturisi-mă-voi ţie, Doamnă Stăpână Fecioară, din toată inima mea, că prin tine am dobândit mila şi îndurările lui Iisus Hristos.
2. Auzi cuvintele mele şi suspinele mele, în ziua şi în ceasul când te chem.
3. Înmulţeşte-mi puterea duhovnicească a credinţei în slabul meu suflet şi în necazurile inimii să-mi fii o mângâiere de viaţă făcătoare, pentru inima mea, care te cheamă pe tine.
4. O, Stăpână binefăcătoare, fă-mă să trăiesc în pace sub acoperământul tău de Maică!

 

PSALMUL 138


1. Preasfântă Doamnă, tu m-ai încercat şi m-ai cunoscut.
2. Tu mi-ai cunoscut căderile şi fărădelegile mele, dar să se înmulţească asupra mea, a păcătosului, milele tale de Maică şi se va lărgi asupra mea bunătatea Ta.
3. Eu privesc la cer, ca fiul cel desfrânat, dar prin mijlocirea ta mă smeresc, cu insuflarea ta mă liniştesc, cu privirea la sfânta închipuire a Feţei tale, eu mă mântuiesc,
4. Cu credinţa şi nădejdea la Mântuitorul meu, pe care-L ţii în braţele tale şi mi-L arăţi mie, păcătosului, spre mângâiere, eu nădăjduiesc să primesc fericirea în vecii vecilor.

 

PSALMUL 139


1. Scoate-mă, Preasfântă Doamnă Fecioară Născătoare de Dumnezeu, de la omul cel viclean, şi de vrăjmaşul din iad, păzeşte-mă.
2. Vrăjmaşul şi-a îndreptat săgeata împotriva mea şi cu linguşirile lui îmi prinde sufletul meu.
3. Zdrobeşte, Stăpână, puterile lui cele viclene şi să cadă degrabă în prăpastia pe care a făcut-o.
4. Iar eu mă voi bucura de tine şi mă voi veseli de mântuirea ta.

 

Slavă… Şi acum…

 

PSALMUL 140


1. Preasfântă Doamnă Fecioară, cu toată smerenia strig către tine, auzi-mă, ia aminte la rugăciunea şi la cererea mea.
2. Să se îndrepteze rugăciunea mea ca tămâia înaintea feţei tale, seara, dimineaţa, la amiază şi în orice vreme, ca să nu-mi întunece răutatea lumii acesteia mintea mea.
3. Fă-mă, Stăpână, să înţeleg întotdeauna cele plăcute ţie şi întăreşte inima mea, întru adevărată dragoste de tine!

 

PSALMUL 141


1. Cu glasul meu către Doamna şi Stăpâna Fecioară am strigat şi cu osârdie m-am rugat ei.
2. Vărsat-am lacrimile mele în faţa ei şi i-am înfăţişat durerile inimii mele,
3. Că răul vrăjmaş din iad îmi păzeşte călcâiul meu şi peste tot întinde cursele sale împotriva mea.
4. Ajută-mi, Stăpână, ca să nu se împiedice paşii mei înaintea lui, ci el însuşi să se zdrobească sub picioarele mele cu puterile tale.

 

PSALMUL 142


1. Preasfântă Născătoare de Dumnezeu şi pururea Fecioară Maria, ascultă rugăciunea mea, pleacă-ţi urechea la cererea mea,
2. Că a prigonit vrăjmaşul sufletul meu, se sileşte să mă împiedice pe calea mântuirii veşnice!
3. Mi-a îngreuiat inima cu întunericul lui şi s-a mâhnit foarte duhul meu!
4. Nu întoarce, Stăpână, faţa ta de la mine ca să nu cad cu cei ce se pogoară în prăpastia iadului,
5. Ci trimite-mi lumina ta şi darul tău şi va dispărea din faţa mea întunericul lui şi se va păzi viaţa şi mântuirea mea.

 

Slavă… Şi acum…

 

DUPĂ CATISMA A NOUĂSPREZECEA

 

Sfinte Dumnezeule… Preasfântă Treime… Tatăl nostru…

 

Vai mie! Ce voi face eu, ticălosul? Ce început de mântuire voi pune, că în zadar trece viaţa mea! Nu mă lepăda, preabună Stăpână, Doamnă Fecioară, pe mine cel rătăcit şi pierdut, ci arată-mi chipuri de pocăinţă, Maica lui Dumnezeu, pentru ca întru laude să te proslăvesc pururea.

 

Slavă…

 

Vezi, Doamnă Fecioară, zdrobirea mea şi vindecă-mă pe mine, cel ce sunt înrăit din pricina atacurilor diavoleşti şi de cumplite patimi trupeşti, din pricina cărora sunt cuprins de boli, sunt plin de necazuri şi de multă deznădăjduire şi de strâmtorări întunecat. Ci tu, care L-ai născut pe Dumnezeu cel ce a luat în trupul Său rănile şi neputinţele oamenilor, pe Acela roagă-L, să-mi dea pace şi mare milă!

 

Şi acum…

 

Bucură-te, petrecere Dumnezeiască a Stăpânului, slava îngerilor şi nădejdea oamenilor, tărie în nevoi, puternică mijlocitoare pentru noi toţi, întărirea şi zidul celor ce nădăjduiesc în tine, adăpostire credincioşilor, iubitoare de bine, Maica lui Dumnezeu, a Celui iubitor de oameni, pe Acela roagă-L să dea robilor Săi pace şi mare milă!

 

Apoi: Doamne miluieşte (de 40 de ori) şi rugăciunea:

 

O, Preamilostivă Doamnă, Împărăteasa cerului şi a pământului, Stăpâna Îngerilor şi a oamenilor! Ţie, preamilostivă apărătoarea noastră, Domnul nostru Iisus Hristos la răstignirea Sa, l-a încredinţat pe ucenicul Său, Ioan, zicându-i lui: „Iată, Mama ta”, iar prin el te-a numit Mama tuturor dreptcredincioşilor creştini, pentru ca toţi cei ce cu credinţă şi cu dragoste aleargă sub stăpânescul tău Acoperământ, să se mântuiască şi să se izbăvească de toate nevoile şi necazurile. Pentru aceasta şi eu, fiind nevrednic să mă numesc fiul tău, ci mai degrabă un ticălos şi un netrebnic, spurcându-mi mintea şi inima cu nenumărate păcate, trândav şi leneş de orice lucru bun, îndrăznesc să alerg sub acoperământul tău, Maica milostivirii şi a bunătăţii, rugându-te şi cerând cu umilinţă şi cu zdrobirea inimii, să nu mă lepezi pe mine, cel ce mă căiesc. Vezi bubele şi puroiul ticălosului meu suflet, auzi şi plângerea inimii mele îndurerate! Cercetează-mă cu îndurările tale de Mamă, de care m-am învrednicit eu, nevrednicul, care am lepădat poruncile Fiului tău şi ale Dumnezeului meu!
Dar tu, care n-ai trecut cu vederea rugăciunile lui Teofil, cel care s-a lepădat de Fiul tău, de Domnul şi de tine, Preacurata Lui Maică, cerându-ţi iertare pentru păcatul lui cel înfricoşat, tot aşa nu mă trece, Stăpână, cu vederea nici pe mine care îmi pun în tine întreaga nădejde! Nu mă lepăda ca pe un rob împietrit, cel ce îl răstignesc a doua oară pe Fiul tău, cu păcatele mele. Nu te îngreţoşa de mirosul meu cel urât! Cred, apărătoarea mea cea plină de osârdie, că poţi cere de la Fiul tău toate câte le doreşti.
Dacă Solomon împăratul, om fiind, a zis mamei sale: „Cere de la mine, maica mea, tot ce doreşti şi eu îţi voi da”, ce bunătăţi nu-ţi va împlini Fiul tău, Împăratul cerului şi al pământului, Atotputernicul, Milostivul şi Iubitorul de oameni? Căci Lui I se cuvine toată slava, cinstea şi închinăciunea, cu Cel fără de început al Lui Părinte şi cu Preasfântul şi Bunul şi de viaţă Făcătorul Lui Duh, în vecii nesfârşiţi. Amin!

https://indulciricudor.wordpress.com/psaltirea-maicii-domnului/#x3

https://files.ecatholic.com/15471/documents/2016/10/St.%20Bonaventure-The%20Psalter%20of%20the%20Blessed%20Virgin%20Mary.pdf?t=1477432349000

.....

În ce privește autorul Psaltirii Maicii Domnului, am observat că unii editori au atribuit-o Sfântului Dimitrie al Rostovului (1651 – 1709), iar alții Sfântului Bonaventura (1217? – 1274).

PSALTIREA MAICII DOMNULUI

.....................................................................................................

Aici se încheie acest articol.

S-ar putea întâmpla să dorim să (re)vedem următoarele articole:

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 119 - 133)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmul 118)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 109 – 117)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 105 – 108)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 91 – 104)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 77 – 90)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 64 – 76)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 46 – 63)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 32 – 45)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 17 – 31)

 

În POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI, haideți să citim, treptat, din PSALTIREA MAICII DOMNULUI! (Psalmii 1 – 16)

 

Pe 1 august, CU MULT RESPECT începem POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI. Acest Post durează până pe 14 august, inclusiv. Pe 15 august este sărbătoare: ADORMIREA MAICII DOMNULUI. Posturile ne aduc aminte că hrana dată primilor oameni de Dumnezeu în Rai a fost vegetală. Pentru a obține binecuvântare de la Dumnezeu, se cuvine să împletim POSTUL cu RUGĂCIUNEA și cu MILOSTENIA. ... ... Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh acum și pururea și în vecii vecilor! Amin! Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, Pururea Fecioară Marie, Te rugăm frumos, miluiește-ne și pe noi! Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, Te rugăm frumos, miluiește-ne și mântuiește-ne și pe noi, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale și pentru ale Tuturor Sfinților Tăi!

 

DESPRE MAICA DOMNULUI (I-XIV)

 

http://doisautreiinnumeleluiiisus.blogspot.com/2022/04/prin-izvorul-tamaduirii-intelegem-doua.htm

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Suntem în MARȚEA LUMINATĂ, în SĂPTĂMÂNA LUMINATĂ (The Bright Week), adică în PRIMA SĂPTĂMÂNĂ CARE URMEAZĂ DUPĂ SĂRBĂTOAREA ÎNVIERII DOMNULUI DUMNEZEULUI ȘI MÂNTUITORULUI NOSTRU IISUS HRISTOS. ... Bucuria Învierii Domnului nostru Iisus Hristos o exprimăm și noi, în fiecare an, inclusiv prin felul în care NE SALUTĂM TIMP DE 40 DE ZILE, cu uimitorul și frumosul mesaj de origine îngerească, "HRISTOS A ÎNVIAT!", la care răspundem, din forța Tradiției Sfinte și în diferite grade de asimilare, "ADEVĂRAT A ÎNVIAT!" Azi, în A TREIA ZI DE PAȘTI, în MARȚEA LUMINATĂ, haideți să ne luminăm sufletele cu textul evanghelic programat pentru a fi citit azi la Sfânta Liturghie! În acest text este vorba despre modul în care DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS S-A ARĂTAT DUPĂ ÎNVIERE LA DOI DINTRE UCENICII SĂI, adică LUI LUCA ȘI CLEOPA, în timp ce ei mergeau dinspre Ierusalim spre localitatea Emaus. Pe drum El li s-a arătat ca un străin care i-a întrebat de ce sunt triști și le-a explicat textele sfinte din Vechiul Testament referitoare la Mesia, referitoare la suferințele Lui urmate de slava Lui. Apoi, LA CINA DIN EMAUS IISUS A FOST RECUNOSCUT, CÂND EL A BINECUVÂNTAT PÂINEA, A FRÂNT-O ȘI LE-A DAT-O. ... Cu această ocazie este potrivit SĂ NE AMINTIM DE ARĂTĂRILE DOMNULUI DUPĂ ÎNVIERE, de persoanele cărora El S-a arătat după Înviere, timp de 40 de zile, până când S-a înălțat la Cer. MAICA DOMNULUI ESTE PRIMA PERSOANĂ CARE L-A VĂZUT PE DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS ÎNVIAT, după cum aflăm din cartea de cult numită Penticostar, în care se explică astfel: Învierea a cunoscut-o întâi Maica lui Dumnezeu, Care, după cum grăiește Evanghelia cea de la Matei, ședea la Mormânt împreună cu Maria Magdalena. Dar, spre a nu se arunca îndoială asupra Învierii, din pricina dragostei de Mamă pentru Fiul Său, de aceea zic evangheliștii că Domnul S-a arătat mai întâi Mariei Magdalena. Așa scrie în Sinaxarul din Penticostar, la Sfânta și Marea Duminică a Paștilor. ... Știm că Iisus a promis că El este prezent acolo unde chiar și numai doi sau trei se adună în Numele Lui (Matei 18, 20). DOAMNE IISUSE HRISTOASE, TE RUGĂM FRUMOS PRIN DUHUL SFÂNT, AJUTĂ-NE SĂ FACEM PARTE DINTRE PERSOANELE CARE SE ADUNĂ ÎN NUMELE TĂU, CONFORM LEGII TALE EXPRIMATĂ ÎN NOUL TESTAMENT, SPRE SLAVA TATĂLUI NOSTRU SFÂNT DIN CERURI, ÎN FIECARE MOMENT, ÎN VECII VECILOR! AMIN! AMIN! AȘA SĂ FIM! ÎȚI MULȚUMIM FRUMOS!

Pr. prof. Ion Ciungu   “« Rămâi cu noi, că e spre seară şi s'a plecat ziua ». Şi a intrat să rămână cu ei. Şi a fost că'n timp c...