vineri, 8 mai 2020

VITEZDA (poezie-rugăciune scrisă de colegul meu, profesorul Ioan Motronea, în noaptea de 7 mai 2020; am publicat-o pe blog fără să mai aștept aprobarea lui; vindecarea slăbănogului de la Vitezda ne este amintită în fiecare an de către Biserică la trei săptămâni după Paști, în acest an în duminica următoare, 10 mai 2020)




Această poezie-rugăciune este valabilă, zic eu, Ion Ciungu cel care o public acum, pentru toată România, ba mai mult, pentru toată lumea. Pentru cine nu cunoaște, despre Vitezda aflăm din Sfânta Evanghelie după Ioan:


„După acestea era o sărbătoare a iudeilor şi Iisus S-a suit la Ierusalim. Iar în Ierusalim, lângă Poarta Oilor, era o scăldătoare, care pe evreieşte se numeşte Vitezda, având cinci pridvoare. În acestea zăceau mulţime de bolnavi, orbi, şchiopi, uscaţi, aşteptând mişcarea apei. Căci un înger al Domnului se cobora la vreme în scăldătoare şi tulbura apa şi cine intra întâi, după tulburarea apei, se făcea sănătos, de orice boală era ţinut. Şi era acolo un om, care era bolnav de treizeci şi opt de ani. Iisus, văzându-l pe acesta zăcând şi ştiind că este aşa încă de multă vreme, i-a zis: Voieşti să te faci sănătos? Bolnavul I-a răspuns: Doamne, nu am om, care să mă arunce în scăldătoare, când se tulbură apa; că, până când vin eu, altul se coboară înaintea mea. Iisus i-a zis: Scoală-te, ia-ţi patul tău şi umblă. Şi îndată omul s-a făcut sănătos, şi-a luat patul şi umbla. Dar în ziua aceea era sâmbătă. Deci ziceau iudeii către cel vindecat: Este zi de sâmbătă şi nu-ţi este îngăduit să-ţi iei patul. El le-a răspuns: Cel ce m-a făcut sănătos, Acela mi-a zis: Ia-ţi patul şi umblă. Ei l-au întrebat: Cine este omul care ţi-a zis: Ia-ţi patul tău şi umblă? Iar cel vindecat nu ştia cine este, căci Iisus se dăduse la o parte din mulţimea care era în acel loc. După aceasta Iisus l-a aflat în templu şi i-a zis: Iată că te-ai făcut sănătos. De acum să nu mai păcătuieşti, ca să nu-ţi fie ceva mai rău. Atunci omul a plecat şi a spus iudeilor că Iisus este Cel ce l-a făcut sănătos. Pentru aceasta iudeii prigoneau pe Iisus şi căutau să-L omoare, că făcea aceasta sâmbăta. Dar Iisus le-a răspuns: Tatăl Meu până acum lucrează; şi Eu lucrez. Deci pentru aceasta căutau mai mult iudeii să-L omoare, nu numai pentru că dezlega sâmbăta, ci şi pentru că zicea că Dumnezeu este Tatăl Său, făcându-Se pe Sine deopotrivă cu Dumnezeu.” (Sfânta Evanghelie după Ioan, capitolul 5, versetele 1-18) http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=35&cap=5







VITEZDA


Eu n -am să mă mai vindec niciodată,

De boala ce mă poartă către moarte,

Nu reușesc s-ajung în apa tulburată,

Mereu un altul de miracol are parte.

Eu n-am să mă mai vindec niciodată.



Știu locul, văd și îngerul cum vine

Și știu că doar întâiul dobândește plată,

Dar mai sunt mulți care așteaptă ca și mine

Și eu n-am om, n-am om să mă ajute.

Eu n-am să mă mai vindec niciodată.



Aștept precum beteagul din scriptură

Iisus să pună capăt pătimirii grele,

Să Se milostivească , să mă-ntrebe:

Vrei omule să te faci bine?

Și să răspund cu tremur și nădejde:

Da, Doamne-ajută necredinței mele!



........................................................................................................


Aici se încheie poezia respectivă.


S-ar putea întâmpla să dorim să (re)vedem următoarele articole cu poezii – rugăciuni:

INSUFICIENȚA CREDINȚEI ȘI RUGĂCIUNII NOASTRE, INSUFICIENȚA POSTULUI NOSTRU, ÎNCETINEALA NOASTRĂ SPRE BINE ȘI GRABA SPRE RĂU, UITAREA VOII LUI DUMNEZEU, DEȘERTĂCIUNEA SUFLETELOR NOASTRE LIPSITE DE HARUL DIVIN DAR PLINE DE DUHUL LUMII, TOATE ACESTEA SUNT CARACTERISTICI ALE NOASTRE, PE CARE DACĂ LE-AM CONȘTIENTIZA ACUM ÎN FAȚA MÂNTUITORULUI IISUS HRISTOS, AM PUTEA PRIMI HARUL CONVERTIRII TOTALE ȘI DEFINITIVE SPRE O VIAȚĂ DEMNĂ SĂ-L ÎNTÂMPINE LA A DOUA VENIRE A LUI. (poezie de poetul creștin Traian Dorz ; citat de la preotul călugăr Arsenie Boca ; din fila de calendar creștin ortodox pe luna Mai, anul 2020, editat de Oastea Domnului)



ÎNDEMN EVANGHELIC DE A NE ÎNVIA ȘI ÎNFRUMUSEȚA SUFLETUL (poezie primită ieri, 2 martie 2020, fără titlu, de la preotul Iosif; ieri a început Postul Paștilor; o public fără știrea lui.)





































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu