Această
poezie-rugăciune este valabilă, zic eu, Ion Ciungu cel care o public acum, pentru toată
România, ba mai mult, pentru toată lumea. Pentru cine nu cunoaște, despre Vitezda
aflăm din Sfânta Evanghelie după Ioan:
„După acestea era o sărbătoare a iudeilor şi Iisus S-a
suit la Ierusalim. Iar în Ierusalim, lângă Poarta Oilor, era o scăldătoare,
care pe evreieşte se numeşte Vitezda,
având cinci pridvoare. În acestea zăceau mulţime de bolnavi, orbi, şchiopi,
uscaţi, aşteptând mişcarea apei. Căci un înger al Domnului
se cobora la vreme în scăldătoare şi tulbura apa şi cine intra întâi, după
tulburarea apei, se făcea sănătos, de orice boală era ţinut. Şi era acolo un
om, care era bolnav de treizeci şi opt de ani. Iisus, văzându-l pe
acesta zăcând şi ştiind că este aşa încă de multă vreme, i-a zis: Voieşti să te
faci sănătos? Bolnavul I-a răspuns:
Doamne, nu am om, care să mă arunce în scăldătoare, când se tulbură apa; că,
până când vin eu, altul se coboară înaintea mea. Iisus i-a zis: Scoală-te,
ia-ţi patul tău şi umblă. Şi îndată omul s-a făcut sănătos, şi-a luat patul şi
umbla. Dar în ziua aceea era sâmbătă. Deci ziceau iudeii către
cel vindecat: Este zi de sâmbătă şi nu-ţi este îngăduit să-ţi iei patul. El
le-a răspuns: Cel ce m-a făcut sănătos, Acela mi-a zis: Ia-ţi patul şi umblă. Ei
l-au întrebat: Cine este omul care ţi-a zis: Ia-ţi patul tău şi umblă? Iar cel vindecat nu ştia cine este, căci Iisus se dăduse
la o parte din mulţimea care era în acel loc. După aceasta Iisus l-a aflat în
templu şi i-a zis: Iată că te-ai făcut sănătos. De acum să nu mai
păcătuieşti, ca să nu-ţi fie ceva mai rău. Atunci omul a plecat şi a spus
iudeilor că Iisus este Cel ce l-a făcut sănătos. Pentru aceasta iudeii
prigoneau pe Iisus şi căutau să-L omoare, că făcea aceasta sâmbăta. Dar Iisus
le-a răspuns: Tatăl Meu până acum lucrează; şi Eu lucrez. Deci pentru aceasta
căutau mai mult iudeii să-L omoare, nu numai pentru că dezlega sâmbăta, ci şi
pentru că zicea că Dumnezeu este Tatăl Său, făcându-Se pe Sine deopotrivă cu
Dumnezeu.” (Sfânta Evanghelie după Ioan, capitolul 5, versetele 1-18) http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=35&cap=5
VITEZDA
Eu n -am să mă mai vindec niciodată,
De boala ce mă poartă către moarte,
Nu reușesc s-ajung în apa tulburată,
Mereu un altul de miracol are parte.
Eu n-am să mă mai vindec niciodată.
Știu locul, văd și îngerul cum vine
Și știu că doar întâiul dobândește plată,
Dar mai sunt mulți care așteaptă ca și mine
Și eu n-am om, n-am om să mă ajute.
Eu n-am să mă mai vindec niciodată.
Aștept precum beteagul din scriptură
Iisus să pună capăt pătimirii grele,
Să Se milostivească , să
mă-ntrebe:
Vrei omule să te faci bine?
Și să răspund cu tremur și nădejde:
Da, Doamne-ajută necredinței mele!
........................................................................................................
Aici se încheie poezia respectivă.
S-ar putea întâmpla să dorim să (re)vedem următoarele
articole cu poezii – rugăciuni:
INSUFICIENȚA CREDINȚEI ȘI RUGĂCIUNII NOASTRE, INSUFICIENȚA
POSTULUI NOSTRU, ÎNCETINEALA NOASTRĂ SPRE BINE ȘI GRABA SPRE RĂU, UITAREA VOII
LUI DUMNEZEU, DEȘERTĂCIUNEA SUFLETELOR NOASTRE LIPSITE DE HARUL DIVIN DAR PLINE
DE DUHUL LUMII, TOATE ACESTEA SUNT CARACTERISTICI ALE NOASTRE, PE CARE DACĂ
LE-AM CONȘTIENTIZA ACUM ÎN FAȚA MÂNTUITORULUI IISUS HRISTOS, AM PUTEA PRIMI
HARUL CONVERTIRII TOTALE ȘI DEFINITIVE SPRE O VIAȚĂ DEMNĂ SĂ-L ÎNTÂMPINE LA A
DOUA VENIRE A LUI. (poezie de poetul creștin Traian Dorz ; citat de la preotul
călugăr Arsenie Boca ; din fila de calendar creștin ortodox pe luna Mai, anul
2020, editat de Oastea Domnului)
ÎNDEMN EVANGHELIC DE A NE ÎNVIA ȘI ÎNFRUMUSEȚA SUFLETUL
(poezie primită ieri, 2 martie 2020, fără titlu, de la preotul Iosif; ieri a
început Postul Paștilor; o public fără știrea lui.)
MAICA DOMNULUI „SMERENIA CEA ÎNTRU
TOTUL DESĂVÂRȘITĂ ȘI POVĂȚUITOAREA SMERENIEI ASCETICE” (stihuri de
acatist, de Vasile Călin Drăgan)
MAICA DOMNULUI „SMERENIA CEA ÎNTRU
TOTUL DESĂVÂRȘITĂ ȘI POVĂȚUITOAREA SMERENIEI ASCETICE” (II) (stihuri de
acatist, de Vasile Călin Drăgan)
MAICA DOMNULUI „SMERENIA CEA ÎNTRU
TOTUL DESĂVÂRȘITĂ ȘI POVĂȚUITOAREA SMERENIEI ASCETICE” (III) (stihuri de
acatist, de Vasile Călin Drăgan)
MAICA DOMNULUI „SMERENIA CEA ÎNTRU
TOTUL DESĂVÂRȘITĂ ȘI POVĂȚUITOAREA SMERENIEI ASCETICE” (IV) (stihuri de
acatist, de Vasile Călin Drăgan)
MAICA DOMNULUI „SMERENIA CEA ÎNTRU
TOTUL DESĂVÂRȘITĂ ȘI POVĂȚUITOAREA SMERENIEI ASCETICE” (V) (stihuri de
acatist, de Vasile Călin Drăgan)
MAICA DOMNULUI „SMERENIA CEA ÎNTRU
TOTUL DESĂVÂRȘITĂ ȘI POVĂȚUITOAREA SMERENIEI ASCETICE” (VI) (stihuri de
acatist, de Vasile Călin Drăgan)
MAICA
DOMNULUI „SMERENIA CEA ÎNTRU TOTUL DESĂVÂRȘITĂ ȘI POVĂȚUITOAREA SMERENIEI
ASCETICE” (VII) (stihuri de acatist, de Vasile Călin Drăgan)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu