joi, 4 aprilie 2024

JOI în A TREIA SĂPTĂMÂNĂ a SFÂNTULUI POST al PAȘTILOR, haideți să zicem și noi măcar CÂTEVA RUGĂCIUNI SCURTE, programate pentru ziua de azi, din cartea de cult numită TRIOD! Potrivit Calendarului Creștin Ortodox și Calendarului Creștin Greco-Catolic, ne aflăm între DUMINICA A DOUA DIN POST (“Duminica Sfântului Grigorie Palama) ȘI DUMINICA A TREIA DIN POST (“Duminica Sfintei Cruci”). Duminica a Doua din Post ne-a amintit că suntem însoțiți de lumina imaterială, dumnezeiască și necreată a harului divin. Duminica a Treia din Post ne amintește că în drumul nostru spre Înviere, spre îndumnezeire, trebuie să-L urmăm pe Mântuitorul lumii, pe Fiul lui Dumnezeu, pe Domnul nostru Iisus Hristos, ducându-ne, fiecare, cu răbdare, crucea vieții proprii.

Pr. prof. Ion Ciungu

 

"Dumnezeule și Doamne mult-Milostive, curăță rănile inimii mele, punând pe ele leacurile pocăinței! Greșit-am, greșit-am Ție! Îndură-Te și mă mântuiește, pentru rugăciunile Apostolilor Tăi, ca un mult-Milostiv!" (joi dimineața, la Utrenie)

https://www.facebook.com/photo/?fbid=2912998658840625&set=a.711891222284724

 

"Luminează-mă cu lumina cea dumnezeiască, Fecioară, Născătoare de Dumnezeu, Ceea Ce ai născut Lumina, și alungă întunericul sufletului meu; ca să Te fericesc pe Tine, pe care Te fericesc toate neamurile omenești, precum ai proorocit!" (joi dimineața, la Utrenie)

 

"Cei simpli la vorbă, înțelepți s-au arătat cu cunoștința, dezlegând împletiturile cuvintelor filosofilor, cele cu două înțelesuri ale ritorilor și meșteșugirile cititorilor în stele. Pentru aceasta, Apostoli ai lui Hristos, singuri voi v-ați arătat învățători a toată lumea!" (joi dimineața, la Utrenie)

 

"Cuvântare rostește Petru, iar Platon tace; învață Pavel, iar Pitagora apune. Grăind despre Dumnezeu, adunarea Apostolilor îngroapă glasul cel mort al elinilor, și lumea o ridică spre închinarea lui Hristos!" (joi dimineața, la Utrenie)

 

"Din moștenirea fiiască căzând eu, desfrânatul, ca un rob împreună cu porcii am petrecut, și nesăturându-mă nici de hrana lor, mă întorc la Tine, Părintele Cel Milostiv; de unde am ieșit rău, mă întorc bine, cu pocăință strigând: greșit-am la Cer și înaintea Ta, Părinte, dăruiește-mi întru întoarcere mare milă!" (joi dimineața, la Utrenie)

 

"Cuvinte, Care ai fost întins pe Cruce, adunând cele ce erau depărtate de Tine, înălțând gândul meu din gunoiul patimilor, cu tot felul de virtuți îmbogățește-l, dând inimii mele frica de Tine cea preacurată, și sufletului meu dragostea cea desăvârșită, care mă desparte de dragostea cea trupească; ca să plac Ție în aceste zile de post, prin rugăciune și prin cerere, și să văd în chip luminos ziua Învierii Tale, primind mila Ta cea mare!" (joi seara, la Vecernie)

https://www.cbrom.de/images/pdf/1986_cartea_triodului.pdf

https://www.saintjohnchurch.org/sunday-of-st-gregory-palamas/

...

"O abundantly merciful God and Lord, cleanse the wounds of my heart and heal them with the remedy of repentance. I have sinned, I have sinned against Thee: be compassionate with me and save me by the prayers of Thine apostles, for Thou art plenteous in mercy!"

http://www.st-sergius.org/services/triod/34.pdf

http://www.st-sergius.org/services/services9.html

 

.................................................................................................................

Aici am terminat de amintit textele sfinte respective.

S-ar putea întâmpla să dorim să (re)vedem următoarele articole:

https://doisautreiinnumeleluiiisus.blogspot.com/2024/03/vineri-in-doua-saptamana-sfantului-post.html

 

https://doisautreiinnumeleluiiisus.blogspot.com/2024/03/joi-in-doua-saptamana-sfantului-post-al.html

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aspecte din DRUMUL CRUCII din orașul LUPENI până la Schitul STRAJA (jud. Hunedoara), în VINEREA MARE, 3 mai 2024. În acest an a fost A 25 – A PROCESIUNE, pe o distanță de peste 10 km, cu o CRUCE DE LEMN DE 120 KG, în care se află O PĂRTICICĂ DIN CRUCEA PURTATĂ DE ÎNSUȘI MÂNTUITORUL IISUS HRISTOS, precum și moaște ale unor sfinți. CRUCEA are CÂTE UN BASORELIEF care ilustrează SCENA FIECĂREI OPRIRI FĂCUTE DE DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS în DRUMUL SĂU SPRE RĂSTIGNIRE. Crucea a fost purtată la început de preoți, apoi de credincioși simpli. Pe parcursul drumului sunt 14 troițe, la care pelerinii s-au oprit pentru citiri din Evanghelii și pentru rugăciuni. Înainte de a intra în curtea Schitului Straja, se trece prin Tunelul Sfinților, unde sunt pictați sfinții scriși în calendarul ortodox. În fiecare zi acolo arde o candelă în fața icoanei cu sfântul sau sfinții zilei. Procesiunea a fost inițiată în urmă cu 25 de ani de Emil Părău, om de afaceri din Valea Jiului, care a ctitorit și Schitul Straja. https://www.facebook.com/ion.ciungu.79/videos/1137274157531169 Acest fel de procesiune este cea mai lungă din Europa. În acest an au participat aproape 2.000 de pelerini. Observăm că "La Drumul Crucii iau parte credincioși de toate confesiunile, iar ceremonia religioasă este oficiată de un sobor de preoți ortodocși și catolici." (Radio România Actualități, articol de Ilie Pintea, 03 Mai 2024). ... Procesiunea din acest an a fost condusă de Preasfințitul Nestor, Episcopul Devei și Hunedoarei. https://www.facebook.com/ion.ciungu.79/videos/1432378567381512 ... Putem auzi cântarea ERAM UN COPIL IISUSE/ GLASUL CÂND ȚI-AM ÎNȚELES,/ DRUMUL CRUCII, DRUMUL CRUCII,/ SUFERINȚA MI-AM ALES,/ ... https://www.facebook.com/ion.ciungu.79/videos/1077686433299695 (scurtă amintire a știrii) ... RĂSTIGNIRII TALE NE ÎNCHINĂM ȘI NOI, DOAMNE IISUSE HRISTOASE, ȘI SFÂNTĂ ÎNVIEREA TA O LĂUDĂM ȘI O SLĂVIM!

Pr. prof. Ion Ciungu https://www.facebook.com/photo/?fbid=2934755939998230&set=a.711891222284724 Mai multe aspecte referitoare la ...