marți, 1 ianuarie 2019

DE LA MIȘCAREA #ME TOO, LA MIȘCAREA #CHURCH TOO: MII DE FEMEI ȘI BĂRBAȚI VICTIME ALE ABUZURILOR SEXUALE, CHIAR ȘI ÎN SPAȚII CREȘTINE (BISERICI, ORANIZAȚII DE CARITATE etc), POVESTESC DESPRE NECAZURILE LOR. PERSOANELE RELIGIOASE SUNT MAI UȘOR DE ÎNȘELAT. DE OBICEI VICTIMELE NU SUNT CREZUTE, IAR CÂND SUNT CREZUTE NU SUNT AJUTATE.  (articol în engleză din 30 decembrie 2018; scurtă anunțare a știrii)






Pr.prof. Ion Ciungu



Faptul că bărbații neconștientizați de propriile păcate sunt gata nu numai să insulte, dar chiar să omoare femeile, îl cunoaștem din întâmplarea cu femeia adusă de niște juriști evrei, și de niște farisei, la Iisus spre a fi judecată pentru că a fost surprinsă în adulter.




”Cel fără de păcat dintre voi să arunce cel dintâi piatra asupra ei. Iarăşi plecându-Se, scria pe pământ. Iar ei auzind aceasta şi mustraţi fiind de cuget, ieşeau unul câte unul, începând de la cei mai bătrâni şi până la cel din urmă, şi a rămas Iisus singur şi femeia, stând în mijloc. Şi ridicându-Se Iisus şi nevăzând pe nimeni decât pe femeie, i-a zis: Femeie, unde sunt pârâşii tăi? Nu te-a osândit nici unul? Iar ea a zis: Nici unul, Doamne. Şi Iisus i-a zis: Nu te osândesc nici Eu. Mergi; de acum să nu mai păcătuieşti.” (Sfânta Evanghelie după Ioan, cap. 8, versetele 7-11). https://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=35&cap=8

...............................................







#MeToo  este o mișcare împotriva hărțuirii și agresiunii sexuale, mai ales la locul de muncă. Această mișcare s-a răspândit foarte mult începând din octombrie 2017, când americanul Harvey Weinstein, producător de filme, a fost acuzat de zeci de femei din industria filmului, de viol, agresiune sexuală și abuz sexual, pe o perioadă de cel puțin 30 de ani. Actrița Alyssa Milano, în 2017, a popularizat pe Twitter expresia  #MeToo, (care exista din 2006), încurajând victimele hărțuirii sexuale să posteze despre ceea ce li s-a întâmplat. https://en.wikipedia.org/wiki/Me_Too_movement






#Church Too

Despre mișcarea #ChurchToo movement, o soră creștină a mișcării #MeToo,  am aflat din articolul The truth about Christians who sexually assault others , publicat în data de 30 decembrie 2018, pe site-ul nondenominațional de știri creștine din Londra, Christian Today, de Cheryl McGrath.




Traduc partea de început din acest articol:




Aceasta a fost cu ani în urmă. Dar este greu de uitat timpul când a trebuit să-i spui liderului tău de echipă că ești victima hărțuirii sexuale.



Avusesem săptămâni de comentarii sexuale inadecvate din partea unui membru de sex masculin al echipei. Aceasta nu însemna să-ți arăți într-un mod inocent interesul față de o fată. Primeam mereu comentarii sexuale în mod deschis, iar când am reacționat contra lor, el mi-a spus să încetez de a fi așa de serioasă. « Nu poți să înțelegi o glumă ? » obișnuia el să spună.



Situația era așa de persistentă încât știam că nivelul meu de confort nu-l interesa pe acest om. Îi spusesem verbal mai mult decât o dată că ceea ce făcea el nu era bine. Era timpul de luat măsuri. Dar eu cu greu puteam crede că era în desfășurare o astfel de întâmplare, mai ales dat fiind faptul că o astfel de întâmplare era în desfășurare într-o instituție de slujire creștină.



Aici ne-am rugat împreună și am stat de vorbă despre credință împreună. Acesta era un loc unde ai spera că acest comportament nu s-ar întâmpla.

Din păcate, se poate și se întâmplă.

……………



Traduc în continuare numai subtitlurile și unele idei care urmează după întrebarea: cum de nu văd creștinii, sau cum de nu cred, că aceasta se întâmplă în bisericile lor ?



Sunt o mulțime de motive să nu vadă și să nu credă :



Mentalitatea de tipul « așa ceva nu s-ar putea întâmpla aici » ;



Neîncrederea față de victimele care nu au martori ; e mai ușor să-i crezi pe cei acuzați ;



Unele victime se învinovățesc pe ele însele și nu raportează abuzul, permițând astfel abuzului să continue ;



Rușinea, sentimentul de încurcătură sau de frică ;



Inversarea sensului valorilor : Biblia poate fi folosită de unii ca armă pentru a-i vătăma pe alții (de exemplu, se face presiune asupra unei victime să-l iertare total pe cel care a abuzat-o, făcând victima să se întoarcă iarăși la abuzator) ;



Chiar dacă victima este crezută, multe Biserici Creștine nu au o politică, o structură funcțională, pentru a aborda problemele când se ivesc. Tocmai din această cauză, mulți infractori practică un comportament criminal în Biserici, căci ei consideră că oamenii religioși sunt mai ușor de înșelat.



Ce este de făcut pentru a face mai sigure comunitățile creștine?



Acuzele trebuie să fie luate în serios.



Victimei să i se dea demnitatea de a i se urmări și investiga îngrijorările.



Să nu se pretindă de la victimă iertarea abuzatorului. Păstrarea păcii, pentru a proteja reputația cuiva, pare a fi un lucru creștinesc, dar nu este așa dacă se acoperă un păcat mai rău.

…………………………………………………………………………………………



Aici am terminat de anunțat știrea respectivă.




S-ar putea întâmpla să dorim să (re)vedem următoarele articole:
















Despre corupții judecători evrei care au șantajat-o și au condamnat-o la moarte pe frumoasa și nevinovata Susana:

Profetul Daniel (17 decembrie ), (aspecte: moral, istoric, mesianic, eshatologic)



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Azi, în SÂMBĂTA MOȘILOR DE IARNĂ, înainte de DUMINICA ÎNFRICOȘĂTOAREI JUDECĂȚI, ne-am asociat/ne asociem la RUGĂCIUNILE DE POMENIRE GENERALĂ A MORȚILOR, A TUTUROR PERSOANELOR PLECATE ÎN LUMEA DE DINCOLO, potrivit Calendarului Creștin Ortodox și Calendarului Creștin Greco-Catolic. ASTFEL, se cuvine să cerem de la Dumnezeu IERTARE PENTRU PERSOANELE PLECATE ÎN LUMEA DE DINCOLO și, de asemenea, IERTARE PENTRU NOI, persoanele din lumea aceasta: DOAMNE DUMNEZEULE, TATĂ CERESC ATOTSFÂNT ȘI ATOTPUTERNIC, TE RUGĂM FRUMOS PRIN DUHUL SFÂNT, ÎN NUMELE DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS, IARTĂ-LE (IARTĂ-NE) PĂCATELE ȘI AI MILĂ DE LUMEA TA! AMIN! ÎȚI MULȚUMIM FRUMOS! ... Ne rugăm pentru morți din cel puțin trei motive: 1) Iubirea Domnului nostru Iisus Hristos este mai tare decât moartea. Sfântul Apostol Pavel ne spune că tocmai cu acest scop Mântuitorul a murit și a înviat: ca să aibă stăpânire atât peste vii cât și peste morți (Romani 14, 9). ... 2) Cei pe care noi îi considerăm morți continuă să fie vii, după cum ne asigură Mântuitorul (Luca 20, 37-38). ... 3) Iubirea noastră creștinească continuă și dincolo de moarte, căci iubirea creștinească este cea mai puternică virtute, care nu dispare niciodată (1 Corinteni 13). LA RUGĂCIUNILE DE POMENIRE A MORȚILOR ADUCEM ANUMITE SIMBOLURI ALE PREZENȚEI LUI IISUS. De exemplu, aducem LUMÂNĂRI (CANDELE) APRINSE, care ne amintesc următoarele cuvinte ale Domnului nostru Iisus Hristos: “EU SUNT LUMINA LUMII.” Aducem BOBUL DE GRÂU (sub formă de colivă și pâine), care ne amintește de MOARTEA ȘI ÎNVIEREA DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS, după cum El Însuși a spus când a prevestit Moartea și Învierea Sa prin următoarele cuvinte: “ADEVĂRAT, ADEVĂRAT ZIC VOUĂ CĂ DACĂ GRĂUNTELE DE GRÂU, CÂND CADE ÎN PĂMÂNT, NU VA MURI, RĂMÂNE SINGUR; IAR DACĂ VA MURI, ADUCE MULTĂ ROADĂ.” Aducem VIN, amintindu-ne că la Cina cea de Taină Iisus, luând paharul cu vin, a spus: “ACESTA ESTE SÂNGELE MEU, SÂNGELE LEGĂMÂNTULUI CELUI NOU, CARE SE VARSĂ PENTRU MULȚI SPRE IERTAREA PĂCATELOR.” ... Să ne amintim poezia lui Nichifor Crainic: UNDE SUNT CEI CARE NU MAI SUNT? Să o ascultăm interpretată de Tudor Gheorghe: https://www.facebook.com/ion.ciungu.79/videos/1185665466135870 ... Despre tăria pe care ne-o dă credința noastră creștină în viața de apoi, adică în viața de după moarte, a scris poetul George Coșbuc, căruia i-a murit singurul copil, Alexandru, la vârsta de (aproape) 20 de ani: "Dar știu un lucru mai presus/ De toate câte ți le-am spus:/ Credința-n zilele de-apoi/ E singura tărie-n noi,/ Că multe-s tari cum credem noi/ Și mâine nu-s!" (George Coșbuc, Moartea lui Fulger).

Pr. prof. Ion Ciungu   Iisus, prevestind Moartea Sa și Învierea Sa, precum și rezultatul Morții și Învierii Sale, a zis astfel:  “Adevăr...