miercuri, 15 noiembrie 2017

ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (IX)

(articol de Pr. Adrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017)

Traducere de pr. prof. Ciungu Ion


Înfricoșătoarea Judecată. Frescă de la Mănăstirea Visoki Dečani.


 Prima parte a articolului “THE ANTICHRIST: AN ORTHODOX PERSPECTIVE FROM THE CHURCH FATHERS”,[1] (ANTIHRISTUL: o PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI),am tradus-o și o putem (re)vedea publicată pe blogul Protopopiatului Ortodox Român Avrig, pe data de 8 octombrie 2017.[2] A doua parte o putem (re)vedea publicată pe data de 14 octombrie 2017.[3] A treia parte o putem (re)vedea publicată pe data de 15 octombrie 2017.[4] A patra parte o putem (re)vedea publicată pe data de 24 octombrie 2017.[5] A cincea parte o putem (re)vedea publicată pe data de 2 noiembrie 2017.[6] A șasea parte o putem (re)vedea publicată pe data de 5 noiembrie 2017.[7] A șaptea parte o putem (re)vedea publicată pe data de 9 noiembrie 2017.[8] A opta parte o putem (re)vedea publicată pe data de 14 noiembrie 2017.[9]



THE ANTICHRIST: AN ORTHODOX PERSPECTIVE FROM THE CHURCH FATHERS

 (IX)



[continuarea traducerii, uneori cu subtitluri suplimentare, dar respectând textul englez și uneori semnele de punctuație, ca la Anderson]:


Avertisment din Sfânta Scriptură: Nu luați Semnul 666 – „mirungerea de la Diavolul


Primirea acestui semn „666” al Antihristului face ca persoana care îl primește să fie trimisă în veșnicul foc al iadului. Pentru orice creștin care îl acceptă, aceasta înseamnă o negare a lui Hristos – o trădare - care anulează Sfânta lor Mirungere anterioară, pecetea/semnul Duhului Sfânt, și îi trimite în focul iadului, din moment ce ei își pun încrederea în Antihrist (și în sistemul lui) în loc să-și păstreze încrederea în Adevăratul Hristos Iisus.


Dacă vreun om se închină fiarei și chipului ei, și primește semnul ei pe frunte, sau pe mână, acela va bea din vinul mâniei lui Dumnezeu... și va fi chinuit cu foc și pucioasă în prezența îngerilor sfinți, și în prezența Mielului: și fumul chinului lor se înalță în vecii vecilor; ei nu au odihnă nici ziua, nici noaptea, care se închină fiarei și chipului ei, și oricine primește semnul numelui ei. (Apocalipsa 14:9-11). 


Profetul cel Fals va încerca să constrângă toată omenirea să accepte „mirungerea” de la Antihristul – semnul Fiarei – aranjând viața în așa fel încât în economia întregii lumi în care locuitorii sunt interdependenți, a noului guvern mondial, nimeni nu va putea să cumpere sau să vândă fără acel semn. Cei care nu iau semnul acesta se confruntă cu dezastrul economic, cu lipsa extremă de alimente și cu suferința sau moartea din cauza lipsei de alimente.


Sfântul Andrei al Cezareei despre Semnul Fiarei

Sfântul Andrei al Cezareei (mort în anul 637 d. Hr.), care de sute de ani este o autoritate în ceea ce privește înterpretarea Cărții Apocalipsa, a vorbit despre aceasta în celebrul său Comentariu despre Apocalipsă. El a scris despre acest semn al Fiarei/Antihristului:

El... se va strădui să pună pe toți forma numelui dezastruos al apostatului și înșelătorului, „pe mâinile lor drepte”, cu scopul de a tăia facerea de fapte drepte și bune, și de asemenea „pe frunțile lor”, cu scopul de a-i instrui pe cei înșelați să fie îndrăzneți în înșelăciune și în întunecime. Dar acesta [semnul] nu va fi primit de către cei pecetluiți pe fețele lor cu Lumina Dumnezeiască (cf. Apocalipsa 7:3,4). Și pecetea fiarei va fi răspândită peste tot, la cumpărare și vindere, în așa fel încât cei care nu o primesc vor suferi de o moarte violentă din lipsă de cele necesare.[10]


Sf. Efrem Sirianul despre Semnul Fiarei

Sf. Efrem Sirianul (secolul al patrulea) în predica sa, „Despre venirea Domnului, sfârșitul lumii, și venirea lui Antihrist”, a scris acestea despre semnul fiarei:

Iubiților, avem nevoie de multă rugăciune și de lacrimi pentru ca unii dintre noi să se dovedească tari prin încercări; căci fiara va face multe iluzii. Căci ea însăși este dușman al lui Dumnezeu și vrea să distrugă pe oricine. Torționarul va folosi astfel de mijloace în așa fel încât toți vor trebui să aibă semnul fiarei pe ei, la timpul cuvenit, care este la împlinirea timpului, când Antihristul vine și îi înșeală pe toți cu semne. Și numai în acest caz [că ei au acest semn] vor putea să cumpere mâncare și alte lucruri necesare; și va pune supraveghetori pentru a pune în aplicare ordinele lui. Frații mei, observați viclenia fiarei care este mai presus de orice măsură, și invenția răutății sale – cum va începe cu stomacul, în așa fel încât omul, când este adus la o extremă a privării de mâncare, va fi silit să accepte semnul, sau mai degrabă simbolul ticălos de profan, nu doar pe orice parte a corpului, ci pe mâna dreaptă și de asemenea pe frunte, în așa fel încât el nu va mai putea după aceea să facă semnul crucii cu mâna dreaptă sau să arate numele cel sfânt al Domnului sau crucea cea slăvită și cinstită a lui Hristos Mântuitorul nostru pe frunte... Așadar frații mei, o încercare teribilă se află în față pentru toți oamenii care Îl iubesc pe Hristos – ca ei să nu se teamă, nici să cadă în neglijență până în ora morții în timpul când șarpele îi va însemna pe oameni cu semnul lui în locul semnului crucii Mântuitorului... Și dacă cineva nu va fi însemnat cu semnul fiarei, acea persoană nu va fi luată captivă de semnele ei fantastice. Și de asemenea Domnul nu le va abandona pe astfel de persoane, ci le va ilumina...


Sf. Paisie de la Muntele Athos îi avertizează pe Ortodocși să nu ia Semnul 666

Creștinii care refuză semnul „666” și refuză să se închine chipului Antihristului vor fi văzuți ca rebeli și extremiști religioși – din nefericire - și vor fi persecutați de autorități, devenind martiri pentru Hristos ca în zilele Imperiului Roman. Totuși, Sf. Paisie Athonitul a avertizat că nu toți creștinii vor vedea vreun pericol în luarea semnului diavolului. El credea că chiar unii preoți Creștini Ortodocși vor fi înșelați și nu își vor avertiza enoriașii. În schimb ei „vor pune pamperși” copiilor lor spirituali cu minciuni reconfortante, spunându-le să ia semnul „666” și să nu se îngrijoreze, zicând: „nu contează, nu-i nimic.” [11] Acești clerici nu vor fi în stare să discearnă „semnele timpurilor” și își vor câștiga pentru ei înșiși aceeași mustrare pe care Domnul Iisus a dat-o fariseilor din timpul Său: „Voi știți cum să interpretați înfățișarea cerului, dar nu puteți să interpretați semnele timpurilor” (Matei 16:3). Totuși, acei Creștini nonconformiști care chiar refuză într-adevăr semnul „666” vor fi „urâți de toate națiunile” din cauza lui Hristos, după cum a profetizat Domnul Iisus în Matei 24:9. Din cauza revoltei creștine împotriva pretențiilor Antihristului, Antihristul va lansa cea mai feroce persecutare a creștinilor văzută vreodată în istorie, după cum a prezis Domnul în Matei 24:21 – „Atunci va fi strâmtorare mare, așa cum nu a fost de la începutul lumii până în acest timp.” Dar din mila Lui, de dragul acelor discipoli credincioși care o să fie mântuiți, Domnul Iisus a promis că „acele zile vor fi scurtate” (Matei 24:22).









[1]Fr. Andrew J. Anderson, THE ANTICHRIST: AN ORTHODOX PERSPECTIVE FROM THE CHURCH FATHERS, ORTHODOX CHRISTIANITY, 10/4/2017,http://orthochristian.com/106805.html
[2] ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (I), (articol de pr. Andrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017), Traducere de pr.prof. Ciungu Ion, Protopopiatul Ortodox Român Avrig, 8 octombrie 2017, http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2017/10/antihristul-o-perspectiva-ortodoxa-de.html
[3] ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (II), (articol de pr. Andrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017), Traducere de pr.prof. Ciungu Ion, Protopopiatul Ortodox Român Avrig, 14 octombrie 2017, http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2017/10/antihristul-o-perspectiva-ortodoxa-de_14.html
[4] ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (III), (articol de pr. Andrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017), Traducere de pr.prof. Ciungu Ion, Protopopiatul Ortodox Român Avrig, 15 octombrie 2017, http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2017/10/antihristul-o-perspectiva-ortodoxa-de_15.html
[5] ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (IV), (articol de pr. Andrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017), Traducere de pr.prof. Ciungu Ion, Protopopiatul Ortodox Român Avrig, 24 octombrie 2017,                  http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2017/10/antihristul-o-perspectiva-ortodoxa-de_24.html
[6] ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (V), (articol de pr. Andrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017), Traducere de pr.prof. Ciungu Ion, Protopopiatul Ortodox Român Avrig, joi 2 noiembrie 2017, http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2017/11/antihristul-o-perspectiva-ortodoxa-de.html
[7] ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (VI), (articol de pr. Andrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017), Traducere de pr.prof. Ciungu Ion, Protopopiatul Ortodox Român Avrig, duminică 5 noiembrie 2017, http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2017/11/antihristul-o-perspectiva-ortodoxa-de_5.html
[8] ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (VII), (articol de pr. Andrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017), Traducere de pr.prof. Ciungu Ion, Protopopiatul Ortodox Român Avrig, joi 9 noiembrie 2017, http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2017/11/antihristul-o-perspectiva-ortodoxa-de_9.html
[9] ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (VIII), (articol de pr. Andrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017), Traducere de pr.prof. Ciungu Ion, Protopopiatul Ortodox Român Avrig, marți 14 noiembrie 2017, http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2017/11/antihristul-o-perspectiva-ortodoxa-de_14.html
[10] (A Second Look, p.254—citing St. Andrew of Caesarea, Commentary on the Apocalypse, 37. Cited by Taushev, Apocalypse, 194.)
[11] (Christodoulos, Elder Paisios, p. 95).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sărbătoarea de azi se numește SFÂNTA TREIME. Azi este A Doua Zi De Rusalii, iar această zi este dedicată lui DUMNEZEU, ADICĂ FIINȚEI SUPREME VEȘNICE CARE A CREAT LUMEA, CARE SUSȚINE LUMEA, CARE POARTĂ DE GRIJĂ LUMII, CARE A MÂNTUIT LUMEA, CARE SFINȚEȘTE LUMEA, CARE VA JUDECA LUMEA CU DREPTATE. Noi, creștinii, avem UN SINGUR DUMNEZEU, adică avem o credință monoteistă. Este mare taina despre Dumnezeul nostru! Dumnezeul nostru este UNUL SINGUR, DAR EL ESTE VEȘNIC ÎN TREI PERSOANE. Să explicăm această exprimare neobișnuită! Când spunem că Dumnezeul nostru este UNUL SINGUR, ne referim la Veșnica Lui Ființă spirituală și infinită. Ființa (esența, natura) Dumnezeului nostru este UNA. DUMNEZEU ARE O SINGURĂ FIINȚĂ. Din alt punct de vedere, adică dacă ne referim la Persoanele Divine, spunem că Dumnezeul nostru S-a făcut cunoscut oamenilor în TREI PERSOANE, și prin urmare ÎL cunoaștem ca SFÂNTA TREIME: 1) TATĂL CERESC VEȘNIC; 2) FIUL VEȘNIC AL TATĂLUI CERESC; și 3) DUHUL SFÂNT VEȘNIC AL TATĂLUI CERESC. Deci, Dumnezeul nostru este UNUL ÎN FIINȚĂ, dar El este ÎNTREIT ÎN PERSOANE. Avem de a face cu o taină foarte mare! Cu o axiomă. Axiomele se cred, nu se demonstrează: 1+1+1=1, adică Trei Persoane Divine, Veșnice, Egale, Adevărate și Distincte au O Singură Ființă Divină, Veșnică și Adevărată. S-au făcut analogii pentru a ne apropia cumva de această Taină: de ex., timpul vieții noastre este unul singur, dar are trei aspecte: trecut, prezent și viitor. Sau altă analogie, un singur pom are trei părți: rădăcină, tulpină și coroană. Sau altă analogie: soarele care ne luminează și ne încălzește viața este unul, dar observăm că are trei aspecte: 1) discul luminos care stă în depărtare; 2) razele luminoase care vin până la noi; 3) căldura care vine până la noi. Bineînțeles că sunt slabe aceste analogii, dar totuși, ne ajută un pic să înțelegem Taina Sfintei Treimi. Oricum, Taina rămâne Taină, Misterul despre Un Singur Dumnezeu Veșnic Adevărat în Trei Persoane Divine, Veșnice, Adevărate, rămâne insondabil. ... Sfânta Treime este reprezentată iconografic sub forma celor Trei Îngeri Care s-au arătat patriarhului biblic Avraam, la stejarul Mamvri, în perioada Vechiului Testament. Deși erau Trei Persoane, Avraam se adresează ca Unui Singur Dumnezeu: "Doamne, dac'am aflat har în ochii Tăi, nu-l ocoli pe robul Tău!” ... EXPLICAȚIE referitoare la ICOANA SFINTEI TREIMI, icoană pictată de Andrei Rubliov (c.1360 – c.1430), pictor rus, declarat sfânt în anul 1988. În limba rusă această icoană se numește TROIȚA (Treime) sau IKONA SVYATOY TROYȚY (Icoana Sfintei Treimi). De asemenea, această icoană se mai numește și OSPITALITATEA LUI AVRAAM. În Sfânta Tradiție Creștină, încă din vechime, există interpretarea că Dumnezeu S-a arătat patriarhului biblic Avraam, la stejarul Mamvri, sub forma Celor Trei Oameni (sau a Celor Trei Îngeri). Avraam a dat dovadă de foarte mult respect și de foarte multă ospitalitate, dând îndrumări soției sale Sarra să facă azime, apoi dând îndrumări slugii sale să sacrifice un vițel, pentru a pregăti masă Oaspeților. În interpretarea creștină, Cei Trei Oameni (la care unii interpreți se referă ca fiind Cei Trei Îngeri) sunt, de fapt, Cele Trei Persoane Dumnezeiești Veșnice: VEȘNICUL TATĂ SFÂNT CERESC, VEȘNICUL FIU SFÂNT CERESC ȘI VEȘNICUL DUH SFÂNT CERESC, adică VEȘNICA SFÂNTĂ TREIME CEREASCĂ ÎNTR-O SINGURĂ FIINȚĂ DIVINĂ. Explicația referitoare la ICOANA SFINTEI TREIMI, icoană pictată de Andrei Rubliov, este următoarea: ÎN CENTRU este FIUL. El Se uită și Se roagă către TATĂL. Mâna dreaptă a Fiului indică spre Potir și dincolo de Potir spre DUHUL SFÂNT. În fundal, în spatele Fiului, este un pom, un simbol al Fiului și al lemnului Sfintei Cruci ca Pom al Vieții. ... ÎN DREAPTA FIULUI este TATĂL. El răspunde rugăciunii Fiului, binecuvântând lucrarea mântuitoare a Fiului și privește spre Duhul Sfânt. În fundal, în spatele Tatălui, este o casă, un simbol al Tatălui: “În casa Tatălui Meu sunt multe locașuri.” (Ioan 14, 2). ... DUHUL SFÂNT Își apleacă smerit capul și încuviințează, scoțând în evidență acest consimțământ. În fundal, este o stâncă, un simbol al izvorului dătător de viață al Duhului Sfânt care țâșnește din “stânca spirituală” – Hristos. ... PE MASĂ este un POTIR – BOL cu capul vițelului sacrificat, un simbol al sacrificiului Fiului. ... Este potrivit să ne punem sub ocrotirea SFINTEI TREIMI, chiar și acum, prin cuvintele următoare: NĂDEJDEA MEA ESTE TATĂL, SCĂPAREA MEA (REFUGIUL) ESTE FIUL, ACOPERĂMÂNTUL MEU (PROTECȚIA) ESTE DUHUL SFÂNT. TREIME SFÂNTĂ, SLAVĂ ȚIE! Este potrivit să ne închinăm și noi SFINTEI TREIMI, chiar și acum, rostind rugăciunea următoare: PREASFÂNTĂ TREIME, TE RUGĂM FRUMOS, ÎNDURĂ-TE SPRE NOI! DOAMNE, CURĂȚĂ PĂCATELE NOASTRE! STĂPÂNE, IARTĂ FĂRĂDELEGILE NOASTRE! SFINTE, CERCETEAZĂ ȘI VINDECĂ NEPUTINȚELE NOASTRE, PENTRU NUMELE TĂU! Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh acum și pururea și în vecii vecilor! Amin! ... De asemenea, haideți să ne amintim, sau să aflăm acum, textele evanghelice care se citesc la Sfânta Liturghie în A Doua Zi De Rusalii, despre atitudinea pe care se cuvine să o avem față de copii, dar și atitudinea pe care se cuvine să o avem în general în relațiile interumane, atitudine însoțită de conștiința că în același timp suntem în relații și cu îngerii, și cu Dumnezeu! Iisus este Calea spre Tatăl Ceresc, Iisus este Adevărul și Viața. Tatăl Ceresc, în numele lui Iisus, ni-L trimite pe Duhul Adevărului Mângâietor ca să ne inspire, să ne învețe. ... PREASFÂNTĂ TREIME, DUMNEZEUL NOSTRU, MILUIEȘTE-NE ȘI NE MÂNTUIEȘTE PE NOI! https://www.facebook.com/ion.ciungu.79/videos/3687530824896288 ... Din ACATISTUL SFINTEI TREIMI: https://www.facebook.com/ion.ciungu.79/videos/1149122399645186

Pr. prof. Ion Ciungu     Sfânta Treime este reprezentată iconografic sub forma celor Trei Îngeri Care s-au arătat patriarhului biblic ...