duminică, 5 noiembrie 2017

ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (VI)

(articol de Pr. Adrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017)

Traducere de pr. prof. Ciungu Ion


Înfricoșătoarea Judecată. Frescă de la Mănăstirea Visoki Dečani.


 Prima parte a articolului “THE ANTICHRIST: AN ORTHODOX PERSPECTIVE FROM THE CHURCH FATHERS”,[1] (ANTIHRISTUL: o PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI), am tradus-o și o putem (re)vedea publicată pe blogul Protopopiatului Ortodox Român Avrig, pe data de 8 octombrie 2017.[2] A doua parte o putem (re)vedea publicată pe data de 14 octombrie 2017.[3] A treia parte o putem (re)vedea publicată pe data de 15 octombrie 2017.[4] A patra parte o putem (re)vedea publicată pe data de 24 octombrie 2017.[5] A cincea parte o putem (re)vedea publicată pe data de 2 noiembrie 2017.[6]



THE ANTICHRIST: AN ORTHODOX PERSPECTIVE FROM THE CHURCH FATHERS (VI)

[continuarea traducerii, uneori cu subtitluri suplimentare, dar respectând textul englez și uneori semnele de punctuație, ca la Anderson]:


Templul lui Solomon va fi reconstruit


Interpretare de către un artist a Primului Templu din Ierusalim. Photo: Wikipedia


Sf. Efrem (mort în anul 373) în predica sa „Despre venirea Domnului, sfârșitul lumii, și venirea lui Antihrist” , zice că evreii îl vor accepta pe „mesia” cel fals – Antihristul - și el va reconstrui pentru ei Templul lor în Ierusalim.

„Evreii se vor veseli și-i vor da onoare domniei antihristului mai mult decât oricui altcuiva. Și el, sub pretextul preferinței, și fiind atent și sârguincios cu ei, va desemna pentru ei toți un loc și templul.”

După ce Templul lui Solomon va fi reconstruit în Ierusalim, Antihristul va ședea în Templu pentru a fi încoronat rege”.[7]


Moscheea din Ierusalim va fi demolată cu scopul de a face loc pentru reconstruirea Templului Evreiesc al lui Solomom pe vechiul Munte al Templului


Sf. Paisie a zis că un semn că această profeție este pe punctul de a fi împlinită este atunci când vedem că Moscheea din Ierusalim este demolată cu scopul de a face loc pentru reconstruirea Templului Evreiesc al lui Solomom pe vechiul Munte al Templului.[8]Acesta va fi timpul când creștinii să “fugă spre dealuri” și la munți după cum a spus Domnul Iisus în Matei 24:15-22, pentru că lucruri teribile vor începe să se întâmple din moment ce regele cel malefic va fi încoronat în Ierusalim.  Va începe ultima persecutare a creștinilor: „Căci atunci va fi mare necaz, așa cum nu a mai fost de la începutul lumii până în acest timp, și într-adevăr niciodată nu va mai fi” (Matei 24:21).

Balaurul din interiorul lui Antihrist se dă pe față și dorește să fie adorat

După ce a reconstruit templul evreilor în Ierusalim, și după ce a fost încoronat rege al lumii, se va vedea o mare schimbare în înfățișarea și în acțiunile acestui lider mondial. Antihrist își va expune acum în mod deschis caracterul lui interior real, rău, pe care l-a tot ascuns. Și, își va dezvălui dorința lui adevărată. Asemenea împăraților romani păgâni din vechime, Antihrist (și Diavolul care locuiește în interiorul lui) vrea să fie adorat, nu doar să fie lider politic. Vestiții regi din istorie care de asemenea au căutat să fie adorați de către supușii lor – Nero și Nabucodonosor – sunt doar prototipuri istorice ale lui Antihrist.

Atunci va fi timpul când se vor împlini cuvintele Sfântului Pavel: „Omul păcatului este dat pe față, fiul pierzării, care se opune și se înalță pe sine mai presus de tot ceea ce se numește Dumnezeu sau ceea ce este adorat, în așa fel încât el șade ca Dumnezeu în templul lui Dumnezeu, arătându-se pe sine că el este Dumnezeu” (2 Tesaloniceni 2:3-4). Aceasta va fi „urâciunea pustiirii” în Templul despre care Domnul Iisus a profetizat în Matei 24:15.[9]


Sf. Chiril al Ierusalimului (mort în anul 386 d.Hr.) în Cuvântările Catehetice descrie „schimbarea” de caracter bruscă a lui Antihrist, din moment ce a fost întronat ca rege mondial, șezând și cerând să fie adorat:

După ce-i va fi influențat pe evrei prin înșelăciune, prin semne și minuni mincinoase ale înșelăciunii lui magice, până când ei cred că el este Hristosul cel așteptat, el va fi după aceea caracterizat de tot felul de fapte rele ale lipsei de omenie și ale fărădelegii, ca și când [ar vrea] să-i întreacă pe toți oamenii nedrepți și neevlavioși care au fost înainte de el. El va arăta împotriva tuturor oamenilor, și mai ales împotriva noastră, a creștinilor, un spirit care este ucigător și foarte brutal, nemilos și viclean. Timp de numai trei ani și șase luni el va fi autorul unor astfel de lucruri; apoi el va fi distrus de slăvita A Doua Venire din cer a Fiului lui Dumnezeu Unul Născut, Domnul și Mântuitorul nostru Iisus, Adevăratul Hristos, Care îl va distruge cu suflarea gurii Sale, și îl va preda focului Gheenei.[10]

Sf. Efrem (secolul al patrulea) scrie despre dorința Antihristului de a fi adorat:

El se va declara după cum l-au declarat precursorii; el se va numi pe sine predicatorul și restauratorul adevăratei cunoașteri despre Dumnezeu. Cei care nu înțeleg Religia Creștină vor vedea în el un reprezentant și un campion al religiei celei adevărate și se vor asocia cu el. El se va proclama, numindu-se mesia cel promis, iar copiii înțelepciunii lumești vor saluta prezentarea lui. Din cauza renumelui lui, a puterii lui, a capabilităților lui și a celei mai largi dezvoltări de către el a elementelor lumii, ei îl vor proclama dumnezeu și se vor face complici ai lui.[11]


Antihristul va vrea ca întreaga lume să îl adore pentru că Diavolul care locuiește în el vrea adorarea care Îi aparține lui Dumnezeu. Asemenea împăraților antici Nero și Nabucodonosor, el va cere - și va încerca să-i forțeze – ca oamenii să îl adore [să i se închine ca lui Dumnezeu; n. trad.]. Potrivit Apocalipsei capitolul 13, un asistent al Antihristului cunoscut ca „Profetul Mincinos” va înființa o imagine vorbitoare (în greacă, „icon”) a Antihristului (a „Fiarei”). Oricine refuză să se închine acestei imagini/icoane va fi ucis (Apocalipsa 13:15).







[1]Fr. Andrew J. Anderson, THE ANTICHRIST: AN ORTHODOX PERSPECTIVE FROM THE CHURCH FATHERS, ORTHODOX CHRISTIANITY, 10/4/2017, http://orthochristian.com/106805.html
[2] ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (I), (articol de pr. Andrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017), Traducere de pr.prof. Ciungu Ion, Protopopiatul Ortodox Român Avrig, 8 octombrie 2017, http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2017/10/antihristul-o-perspectiva-ortodoxa-de.html
[3] ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (II), (articol de pr. Andrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017), Traducere de pr.prof. Ciungu Ion, Protopopiatul Ortodox Român Avrig, 14 octombrie 2017, http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2017/10/antihristul-o-perspectiva-ortodoxa-de_14.html
[4] ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (III), (articol de pr. Andrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017), Traducere de pr.prof. Ciungu Ion, Protopopiatul Ortodox Român Avrig, 15 octombrie 2017, http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2017/10/antihristul-o-perspectiva-ortodoxa-de_15.html
[5] ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (IV), (articol de pr. Andrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017), Traducere de pr.prof. Ciungu Ion, Protopopiatul Ortodox Român Avrig, 24 octombrie 2017,                  http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2017/10/antihristul-o-perspectiva-ortodoxa-de_24.html
[6] ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (V), (articol de pr. Andrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017), Traducere de pr.prof. Ciungu Ion, Protopopiatul Ortodox Român Avrig, joi 2 noiembrie 2017, http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2017/11/antihristul-o-perspectiva-ortodoxa-de.html
[7] Voices from Russia, Prophecies of Venerable St. Lavrenty Chernigovsky, https://02varvara.wordpress.com/2014/09/09/prophecies-of-venerable-st-lavrenty-chernigovsky/
[9] Engleman, Ultimate Things, An Orthodox Christian Perspective on the End Times, Dennis E. Engleman, Ben Lomond, CA: Conciliar Press, 1995, p. 215.
[10] A Second Look, p.251—citing St. Cyril of Jerusalem, Catechetical Lectures, 15:12.
[11] Apostasy and Antichrist, p. 34: Word 106, pt. 2. cf. Bp. Ignatius Brianchaninov, vol. 4, p. 301.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sărbătoarea de azi se numește SFÂNTA TREIME. Azi este A Doua Zi De Rusalii, iar această zi este dedicată lui DUMNEZEU, ADICĂ FIINȚEI SUPREME VEȘNICE CARE A CREAT LUMEA, CARE SUSȚINE LUMEA, CARE POARTĂ DE GRIJĂ LUMII, CARE A MÂNTUIT LUMEA, CARE SFINȚEȘTE LUMEA, CARE VA JUDECA LUMEA CU DREPTATE. Noi, creștinii, avem UN SINGUR DUMNEZEU, adică avem o credință monoteistă. Este mare taina despre Dumnezeul nostru! Dumnezeul nostru este UNUL SINGUR, DAR EL ESTE VEȘNIC ÎN TREI PERSOANE. Să explicăm această exprimare neobișnuită! Când spunem că Dumnezeul nostru este UNUL SINGUR, ne referim la Veșnica Lui Ființă spirituală și infinită. Ființa (esența, natura) Dumnezeului nostru este UNA. DUMNEZEU ARE O SINGURĂ FIINȚĂ. Din alt punct de vedere, adică dacă ne referim la Persoanele Divine, spunem că Dumnezeul nostru S-a făcut cunoscut oamenilor în TREI PERSOANE, și prin urmare ÎL cunoaștem ca SFÂNTA TREIME: 1) TATĂL CERESC VEȘNIC; 2) FIUL VEȘNIC AL TATĂLUI CERESC; și 3) DUHUL SFÂNT VEȘNIC AL TATĂLUI CERESC. Deci, Dumnezeul nostru este UNUL ÎN FIINȚĂ, dar El este ÎNTREIT ÎN PERSOANE. Avem de a face cu o taină foarte mare! Cu o axiomă. Axiomele se cred, nu se demonstrează: 1+1+1=1, adică Trei Persoane Divine, Veșnice, Egale, Adevărate și Distincte au O Singură Ființă Divină, Veșnică și Adevărată. S-au făcut analogii pentru a ne apropia cumva de această Taină: de ex., timpul vieții noastre este unul singur, dar are trei aspecte: trecut, prezent și viitor. Sau altă analogie, un singur pom are trei părți: rădăcină, tulpină și coroană. Sau altă analogie: soarele care ne luminează și ne încălzește viața este unul, dar observăm că are trei aspecte: 1) discul luminos care stă în depărtare; 2) razele luminoase care vin până la noi; 3) căldura care vine până la noi. Bineînțeles că sunt slabe aceste analogii, dar totuși, ne ajută un pic să înțelegem Taina Sfintei Treimi. Oricum, Taina rămâne Taină, Misterul despre Un Singur Dumnezeu Veșnic Adevărat în Trei Persoane Divine, Veșnice, Adevărate, rămâne insondabil. ... Sfânta Treime este reprezentată iconografic sub forma celor Trei Îngeri Care s-au arătat patriarhului biblic Avraam, la stejarul Mamvri, în perioada Vechiului Testament. Deși erau Trei Persoane, Avraam se adresează ca Unui Singur Dumnezeu: "Doamne, dac'am aflat har în ochii Tăi, nu-l ocoli pe robul Tău!” ... EXPLICAȚIE referitoare la ICOANA SFINTEI TREIMI, icoană pictată de Andrei Rubliov (c.1360 – c.1430), pictor rus, declarat sfânt în anul 1988. În limba rusă această icoană se numește TROIȚA (Treime) sau IKONA SVYATOY TROYȚY (Icoana Sfintei Treimi). De asemenea, această icoană se mai numește și OSPITALITATEA LUI AVRAAM. În Sfânta Tradiție Creștină, încă din vechime, există interpretarea că Dumnezeu S-a arătat patriarhului biblic Avraam, la stejarul Mamvri, sub forma Celor Trei Oameni (sau a Celor Trei Îngeri). Avraam a dat dovadă de foarte mult respect și de foarte multă ospitalitate, dând îndrumări soției sale Sarra să facă azime, apoi dând îndrumări slugii sale să sacrifice un vițel, pentru a pregăti masă Oaspeților. În interpretarea creștină, Cei Trei Oameni (la care unii interpreți se referă ca fiind Cei Trei Îngeri) sunt, de fapt, Cele Trei Persoane Dumnezeiești Veșnice: VEȘNICUL TATĂ SFÂNT CERESC, VEȘNICUL FIU SFÂNT CERESC ȘI VEȘNICUL DUH SFÂNT CERESC, adică VEȘNICA SFÂNTĂ TREIME CEREASCĂ ÎNTR-O SINGURĂ FIINȚĂ DIVINĂ. Explicația referitoare la ICOANA SFINTEI TREIMI, icoană pictată de Andrei Rubliov, este următoarea: ÎN CENTRU este FIUL. El Se uită și Se roagă către TATĂL. Mâna dreaptă a Fiului indică spre Potir și dincolo de Potir spre DUHUL SFÂNT. În fundal, în spatele Fiului, este un pom, un simbol al Fiului și al lemnului Sfintei Cruci ca Pom al Vieții. ... ÎN DREAPTA FIULUI este TATĂL. El răspunde rugăciunii Fiului, binecuvântând lucrarea mântuitoare a Fiului și privește spre Duhul Sfânt. În fundal, în spatele Tatălui, este o casă, un simbol al Tatălui: “În casa Tatălui Meu sunt multe locașuri.” (Ioan 14, 2). ... DUHUL SFÂNT Își apleacă smerit capul și încuviințează, scoțând în evidență acest consimțământ. În fundal, este o stâncă, un simbol al izvorului dătător de viață al Duhului Sfânt care țâșnește din “stânca spirituală” – Hristos. ... PE MASĂ este un POTIR – BOL cu capul vițelului sacrificat, un simbol al sacrificiului Fiului. ... Este potrivit să ne punem sub ocrotirea SFINTEI TREIMI, chiar și acum, prin cuvintele următoare: NĂDEJDEA MEA ESTE TATĂL, SCĂPAREA MEA (REFUGIUL) ESTE FIUL, ACOPERĂMÂNTUL MEU (PROTECȚIA) ESTE DUHUL SFÂNT. TREIME SFÂNTĂ, SLAVĂ ȚIE! Este potrivit să ne închinăm și noi SFINTEI TREIMI, chiar și acum, rostind rugăciunea următoare: PREASFÂNTĂ TREIME, TE RUGĂM FRUMOS, ÎNDURĂ-TE SPRE NOI! DOAMNE, CURĂȚĂ PĂCATELE NOASTRE! STĂPÂNE, IARTĂ FĂRĂDELEGILE NOASTRE! SFINTE, CERCETEAZĂ ȘI VINDECĂ NEPUTINȚELE NOASTRE, PENTRU NUMELE TĂU! Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh acum și pururea și în vecii vecilor! Amin! ... De asemenea, haideți să ne amintim, sau să aflăm acum, textele evanghelice care se citesc la Sfânta Liturghie în A Doua Zi De Rusalii, despre atitudinea pe care se cuvine să o avem față de copii, dar și atitudinea pe care se cuvine să o avem în general în relațiile interumane, atitudine însoțită de conștiința că în același timp suntem în relații și cu îngerii, și cu Dumnezeu! Iisus este Calea spre Tatăl Ceresc, Iisus este Adevărul și Viața. Tatăl Ceresc, în numele lui Iisus, ni-L trimite pe Duhul Adevărului Mângâietor ca să ne inspire, să ne învețe. ... PREASFÂNTĂ TREIME, DUMNEZEUL NOSTRU, MILUIEȘTE-NE ȘI NE MÂNTUIEȘTE PE NOI! https://www.facebook.com/ion.ciungu.79/videos/3687530824896288 ... Din ACATISTUL SFINTEI TREIMI: https://www.facebook.com/ion.ciungu.79/videos/1149122399645186

Pr. prof. Ion Ciungu     Sfânta Treime este reprezentată iconografic sub forma celor Trei Îngeri Care s-au arătat patriarhului biblic ...