marți, 24 septembrie 2024

DOAMNE, DUMNEZEUL MÂNTUIRII MELE, ziua am strigat, și noaptea, ÎNAINTEA TA. SĂ AJUNGĂ ÎNAINTEA TA RUGĂCIUNEA MEA! O Lord, God of my salvation, I cry out day and night before You. Let my prayer come before You! (Psalmul 87, versetele 1-2; în unele Biblii este Psalmul 88, versetele 1-2) ... DOAMNE, DUMNEZEUL MEU, condu-mă spre adevărul Tău și mă învață, căci PE TINE TE-AM AȘTEPTAT TOATĂ ZIUA, CÂT E ZIUA DE LUNGĂ! O Lord, O my God, lead me in your truth and teach me, ... for You I wait all the day long. (Psalmul 24, versetul 5; în unele Biblii este Psalmul 25, versetul 5)

Pr. prof. Ion Ciungu

 

 

https://www.facebook.com/photo/?fbid=3055749581232198&set=a.711891222284724

 

 

Psalmul 87

 

1.

Doamne, Dumnezeul mântuirii mele, ziua am strigat şi noaptea înaintea Ta.

2.

Să ajungă înaintea Ta rugăciunea mea; pleacă urechea Ta spre ruga mea, Doamne,

3.

Că s-a umplut de rele sufletul meu şi viaţa mea de iad s-a apropiat.

4.

Socotit am fost cu cei ce se coboară în groapă; ajuns-am ca un om neajutorat, între cei morți slobod.

5.

Ca nişte oameni răniţi ce dorm în mormânt, de care nu ţi-ai mai adus aminte şi care au fost lepădaţi de la mâna Ta.

6.

Pusu-m-au în groapa cea mai de jos, întru cele întunecate şi în umbra morţii.

7.

Asupra mea s-a întărâtat mânia Ta şi toate valurile Tale le-ai adus spre mine.

8.

Depărtat-ai pe cunoscuţii mei de la mine, ajuns-am urâciune lor.

9.

Închis am fost şi n-am putut ieşi. Ochii mei au slăbit de suferinţă.

10.

Strigat-am către Tine, Doamne, toată ziua, întins-am către Tine mâinile mele.

11.

Oare, morţilor vei face minuni? Sau cei morți se vor scula şi Te vor lăuda pe Tine?

12.

Oare, va spune cineva în mormânt mila Ta şi adevărul Tău în locul pierzării?

13.

Oare, se vor cunoaşte întru întuneric minunile Tale şi dreptatea Ta în pământ uitat?

14.

Iar eu către Tine, Doamne, am strigat şi dimineaţa rugăciunea mea Te va întâmpina.

15.

Pentru ce Doamne, lepezi sufletul meu şi întorci faţa Ta de la mine?

16.

Sărac sunt eu şi în osteneli din tinereţile mele, înălţat am fost, dar m-am smerit şi m-am mâhnit.

17.

Peste mine au trecut mâniile Tale şi înfricoşările Tale m-au tulburat.

18.

Înconjuratu-m-au ca apa toată ziua şi m-au cuprins deodată.

19.

Depărtat-ai de la mine pe prieten şi pe vecin, iar pe cunoscuţii mei de ticăloşia mea.

https://bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=65&cap=87

 

 

Psalmul 24

 

1.

Către Tine, Doamne, am ridicat sufletul meu, Dumnezeul meu.

2.

Spre Tine am nădăjduit, să nu fiu ruşinat în veac, nici să râdă de mine vrăjmaşii mei.

3.

Pentru că toţi cei ce Te aşteaptă pe Tine nu se vor ruşina; să se ruşineze toţi cei ce fac fărădelegi în deşert.

4.

Căile Tale, Doamne, arată-mi, şi cărările Tale mă învaţă.

5.

Îndreptează-mă spre adevărul Tău şi mă învaţă, că Tu eşti Dumnezeu, Mântuitorul meu, şi pe Tine Te-am aşteptat toată ziua.

6.

Adu-ţi aminte de îndurările şi milele Tale, Doamne, că din veac sunt.

7.

Păcatele tinereţilor mele şi ale neştiinţei mele nu le pomeni.

8.

După mila Ta pomeneşte-mă Tu, pentru bunătatea Ta, Doamne.

9.

Bun şi drept este Domnul, pentru aceasta lege va pune celor ce greşesc în cale.

10.

Îndrepta-va pe cei blânzi la judecată, învăţa-va pe cei blânzi căile Sale.

11.

Toate căile Domnului sunt milă şi adevăr pentru cei ce caută aşezământul Lui şi mărturiile Lui.

12.

Pentru numele Tău, Doamne, curăţeşte păcatul meu că mult este.

13.

Cine este omul cel ce se teme de Domnul? Lege va pune lui în calea pe care a ales-o.

14.

Sufletul lui întru bunătăţi se va sălăşlui şi seminţia lui va moşteni pământul.

15.

Domnul este întărirea celor ce se tem de El, aşezământul Lui îl va arăta lor.

16.

Ochii mei sunt pururea spre Domnul că El va scoate din laţ picioarele mele.

17.

Caută spre mine şi mă miluieşte, că părăsit şi sărac sunt eu.

18.

Necazurile inimii mele s-au înmulţit; din nevoile mele scoate-mă.

19.

Vezi smerenia mea şi osteneala mea şi-mi iartă toate păcatele mele.

20.

Vezi pe vrăjmaşii mei că s-au înmulţit şi cu ură nedreaptă m-au urât.

21.

Păzeşte sufletul meu şi mă izbăveşte, ca să nu mă ruşinez că am nădăjduit în Tine.

22.

Cei fără răutate şi cei drepţi s-au lipit de mine, că Te-am aşteptat, Doamne.

23.

Izbăveşte, Dumnezeule, pe Israel din toate necazurile lui.

https://bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=65&cap=24

 

...

 

https://bibliacatolica.ro/category/biblia/1-vechiul-testament/41-cartea-psalmilor/page/25/

https://biblia.resursecrestine.ro/psalmii/25

https://bibliacatolica.ro/category/biblia/1-vechiul-testament/41-cartea-psalmilor/page/88/

https://biblia.resursecrestine.ro/psalmii/88

 

https://www.esv.org/Psalm+25/

https://www.esv.org/Psalm+88/

 

..................................................................................................

Aici se încheie acest articol.

S-ar putea întâmpla să dorim să (re)vedem articolele următoare:

DOAMNE, ochii mei s-au trezit ÎNAINTEA ZORILOR, ca SĂ CUGET LA CUVINTELE TALE. (Psalmul 118, versetul 148; în unele Biblii este Psalmul 119, versetul 148) Acesta este cel mai lung Psalm din Biblie. Are 176 de versete. În original, fiecare set de 8 versete începe cu o literă din alfabetul ebraic. Există o tradiție potrivit căreia Regele David a folosit acest psalm pentru a-l învăța pe fiul său Solomon alfabetul, dar nu numai alfabetul pentru a putea să scrie și să citească, ci alfabetul vieții spirituale. ACEST PSALM începe așa: FERICIȚI SUNT CEI FĂRĂ PRIHANĂ ÎN CALE, CEI CE UMBLĂ ÎN LEGEA DOMNULUI. FERICIȚI SUNT CEI CE CAUTĂ SĂ ÎI AFLE MĂRTURIILE; CU TOATĂ INIMA ÎL VOR CĂUTA.


DOAMNE, ... fă să aud DIMINEAȚA MILA TA, că la Tine îmi este nădejdea! (Psalmul 142, 8, un psalm al lui David; în unele Biblii acesta este Psalmul 143)

 

“EU M-AM CULCAT ȘI AM DORMIT; SCULATU-M-AM, CĂ DOMNUL MĂ VA SPRIJINI.” (Psalmul 3, un psalm al lui David)

 

Graiurile mele ascultă-le, DOAMNE! ... DIMINEAȚA vei auzi glasul meu; DIMINEAȚA voi sta înaintea Ta și mă vei vedea. (Psalmul 5, un psalm al lui David)

 

“CĂ DIMINEAȚA EU VOI STA,/ ÎN ORICE ZI LA RUGĂCIUNE/ ȘI GLASUL RUGA MI-O VA SPUNE/ ȘI MILA TA VOI AȘTEPTA!” Psaltirea în versuri, PSALMUL 5, al lui David. (Versificare de preot Constantin C. Popescu – Iași)

 

SOARELE exprimă SLAVA lui DUMNEZEU. Un psalm ne spune că DUMNEZEU ȘI-A PUS LOCAȘUL ÎN SOARE. În acest psalm, SOARELE este comparat cu un MIRE care iese din cămara de nuntă și cu un URIAȘ (cu un VITEAZ) care aleargă cu bucurie pe calea pe care o are de parcurs, răsărind la o margine a cerului și străbătând drumul până la cealaltă margine a cerului. Lumina și căldura lui ajung peste toată lumea. ... Știm că în limbajul biblic MIRELE este DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS. (Psalmul 18, 4; în unele Biblii acesta este Psalmul 19) UNIVERSUL povestește despre GLORIA lui DUMNEZEU, ATMOSFERA și BOLTA CERULUI arată LUCRAREA DIVINĂ. Din CRAȚIE ÎL putem cunoaște pe CREATOR și implicit calitățile LUI.


"DUMNEZEULE, DUMNEZEUL MEU, PE TINE TE CAUT DIS-DE-DIMINEAȚĂ." (Psalmul 62, un psalm al lui David; în unele Biblii acesta este Psalmul 63)

 

DOAMNE, … umplutu-ne-am DIMINEAȚA de MILA TA și ne-am bucurat și ne-am veselit … (Psalmul 89, 16-17, un psalm al lui Moise, omul lui Dumnezeu; în unele Biblii acesta este Psalmul 90)

 

DE LA RĂSĂRITUL SOARELUI PÂNĂ LA APUS, LĂUDAT ESTE NUMELE DOMNULUI. ... LĂUDAȚI-L, COPII, PE DOMNUL! LĂUDAȚI-L, TINERI, PE DOMNUL! (Psalmul 112 ... În unele traduceri scrie: Lăudați-L, “copii”, pe Domnul; în alte traduceri: Lăudați-l, “tineri”, pe Domnul, iar în altele: Lăudați-L pe Domnul, voi, “servitorii” (“slujitorii”, “robii”) Lui ..., adică indiferent de vârstă ... . În unele Biblii acesta este Psalmul 113) În textul original, adică în limba ebraică, LĂUDAȚI-L PE DOMNUL este HALLELUYAH, adică LĂUDAȚI-L CU BUCURIE PE DUMNEZEU, VOI, CEI DE PARTE BĂRBĂTEASCĂ! Dar noi, cei de azi, știm că bărbații nu pot să-L laude pe Dumnezeu cum se cuvine, dacă nu sunt ajutați cum se cuvine de femei. Știm că la Mormântul Domnului nostru Iisus Hristos, în dimineața Învierii, femeile au mers, nu bărbații (care stăteau încuiați în casă, de frică ...).

 

ÎNVREDNICEȘTE-NE, DOAMNE, în ZIUA ACEASTA (în dimineața aceasta, în tot timpul zilei, ... în seara și noaptea care urmează, ... în viața aceasta, ... în eternitatea nelimitată) FĂRĂ DE PĂCAT SĂ NE PĂZIM NOI! BINECUVÂNTAT EȘTI DOAMNE, ... FIE DOAMNE MILA TA SPRE NOI, ... ÎNVAȚĂ-NE, ÎNȚELEPȚEȘTE-NE, LUMINEAZĂ-NE, CU ÎNDREPTĂRILE TALE, ... CĂ ȚIE SE CUVINE, și din partea noastră, LAUDĂ, CÂNTARE și SLAVĂ, acum și pururea și în vecii vecilor! Amin! Amin! Așa să fie!

 

DOAMNE, ... Te rog frumos, RIDICAREA MÂINILOR MELE să fie considerată de Tine ca o JERTFĂ DE SEARĂ! (Psalmul 140, versetele 1 – 2; un psalm al lui David; în unele Biblii este Psalmul 141) Acest psalm este specific slujbei de seara, adică Vecerniei.

  

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe 5 octombrie, de ZIUA MONDIALĂ A EDUCAȚIEI, cunoscută la nivel mondial ca WORLD TEACHERS’ DAY (adică ZIUA MONDIALĂ A PROFESORILOR, ÎNVĂȚĂTORILOR, EDUCATORILOR), se cuvine să privim iarăși cu mult respect și adorare spre PROFESORUL PRIN EXCELENȚĂ, ÎNVĂȚĂTORUL PRIN EXCELENȚĂ, EDUCATORUL PRIN EXCELENȚĂ, adică spre DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS, FIUL LUI DUMNEZEU FĂCUT OM PENTRU MÂNTUIREA OAMENILOR. Observăm că Centrul de Documentare și Informare (CDI) al Liceului Tehnologic “Johannes Lebel” din Tălmaciu a marcat ZIUA EDUCAȚIEI, 5 octombrie 2024, invitând comunitatea școlară spre VALORI, INOVAȚIE, COOPERARE, CULTURĂ, CONȘTIENTIZARE, ATENȚIE, ECHILIBRU, RESPONSABILITATE, EMPATIE, EVOLUȚIE, DISCIPLINĂ, RESPECT și alte virtuți specifice educației școlare tradiționale, după cum ne informează doamna profesoară Monica Gujan prin imaginea distribuită. ESTE POTRIVIT CU ACEASTĂ OCAZIE SĂ OBSERVĂM CARE ESTE SCOPUL PRINCIPAL AL EDUCAȚIEI, potrivit constituției landului Renania de Nord – Westfalia, despre care am aflat dintr-un articol recent, din 3 octombrie 2024: “A TREZI ÎNALTA STIMĂ PENTRU DUMNEZEU, RESPECTUL PENTRU DEMNITATEA OAMENILOR ȘI DORINȚA DE A TE ANGAJA ÎN ACȚIUNI SOCIALE, ESTE SCOPUL PRINCIPAL AL EDUCAȚIEI.” De asemenea este potrivit, într-o zi ca cea de azi, SĂ OBSERVĂM CUM ÎNCEPE CONSTITUȚIA GERMANIEI, actualizată în 1990: "IN BEWUSSTSEIN SEINER VERANTWORTUNG VOR GOTT UND DEN MENSCHEN" ..., adică: "Conștient de responsabilitatea sa în fața lui Dumnezeu și a oamenilor ... poporul german, în exercitarea puterii sale constituante, a adoptat această Lege Fundamentală." ... PRIN URMARE, având în vedere faptul că în ultimele trei decenii, prin politicile promovate de diferite instituții, românii au fost învățați să aspire după modele occidentale, și uneori au adoptat nonvalori occidentale, SE CUVINE SĂ NE DOCUMENTĂM ȘI SĂ NE INFORMĂM ÎN AȘA FEL ÎNCÂT SĂ ADOPTĂM ÎN CONSTITUȚIA ROMÂNIEI ADEVĂRATELE VALORI CREȘTINE, ÎNALTA STIMĂ PENTRU DUMNEZEU ȘI RESPECTUL PENTRU DEMNITATEA OAMENILOR. Doamne Iisuse Hristoase, Te rugăm frumos, ajută-ne în această direcție! Amin! Amin! Așa să fie! Îți mulțumim frumos!

Pr. prof. Ion Ciungu     https://www.facebook.com/photo/?fbid=3068750669932089&set=a.711891222284724     Was ist die Ursache g...