miercuri, 3 ianuarie 2024

PSALMUL DE POCĂINȚĂ, compus de regele evreu David după ce a fost mustrat de Dumnezeu prin profetul Natan pentru păcatele de adulter și ucidere, SE CUVINE SĂ-L ROSTIM ACTUALIZAT ȘI CU FOARTE MARE RECUNOȘTINȚĂ, în temeiul Legii Noului Testament a Mântuitorului lumii, Domnul nostru Iisus Hristos, Care ne curăță de păcate prin Jertfa adusă Tatălui Ceresc pe Crucea Golgotei și ne învață că păcatele sunt păcate chiar dacă nu le-am exteriorizat în fapte, ci le-am comis în inimă. ... Același psalm de pocăință este cunoscut de unii creștini ca PSALMUL 50, iar de alții ca PSALMUL 51, în funcție de tradiția de numerotare folosită și de traducerea folosită. ... Profetul Natan, inspirat de Dumnezeu, a știut să ducă discuția în așa fel încât David a recunoscut că merită să îi fie aplicată pedeapsa cu moartea. ... POCĂINȚA ESTE O TAINĂ ȘI O VIRTUTE, O PUTERE INTERIOARĂ, SUFLETEASCĂ, MORALĂ, SPIRITUALĂ, PRIN CARE OMUL PĂCĂTOS SE POATE ÎNNOI, SE POATE RENAȘTE LA O VIAȚĂ NOUĂ, VIRTUOASĂ. ... Deci, primul verset din psalm, MILUIEȘTE-MĂ, DUMNEZEULE, DUPĂ MARE MILA TA ... actualizat prin conștiința creștină, prin recunoștința creștină, devine M-AI MILUIT DEJA, BUNULE DUMNEZEU, MAI ÎNAINTE CA EU SĂ-MI DAU SEAMA DE MILA TA ... . Versetul STROPI-MĂ-VEI CU ISOP ȘI MĂ VOI CURĂȚI, SPĂLA-MĂ-VEI ... devine M-AI CURĂȚIT DEJA, DOAMNE IISUSE HRISTOASE, CU SÂNGELE TĂU VĂRSAT PE CRUCEA GOLGOTEI, M-AI SPĂLAT DEJA ... . Versetul CĂ DE AI FI VOIT JERTFĂ, ȚI-AȘ FI DAT ARDERILE DE TOT, DAR NU LE VEI BINEVOI ... devine DOAMNE DUMNEZEULE, TATĂ CERESC ATOTPUTERNIC, ÎN LOCUL MEU ȚI-A ADUS JERTFĂ DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS, CU DUH UMILIT, CU INIMA ZDROBITĂ ȘI SMERITĂ, IAR TU AI PRIMIT CU PLĂCERE JERTFA ADUSĂ DE EL PENTRU MINE ... . Versetul FĂ BINE, DOAMNE, ÎNTRU BUNĂVOIREA TA, SIONULUI, ȘI SĂ SE ZIDEASCĂ ZIDURILE IERUSALIMULUI ... devine AI FĂCUT BINE, DOAMNE IISUSE HRISTOASE, ÎNTRU BUNĂVOIREA TA, SUFLETULUI MEU, AI RECONSTRUIT FIINȚA MEA, PRIN JERTFA TA, PRIN MOARTEA TA, PRIN COBORÂREA TA LA IAD, PRIN ÎNVIEREA TA DIN MORȚI, PRIN ÎNĂLȚAREA TA LA CER CU TRUPUL ÎNDUMNEZEIT ȘI PRIN TRIMITEREA DUHULUI TĂU SFÂNT PESTE OAMENI ... . Versetul ATUNCI VOR PUNE PE ALTARUL TĂU VIȚEI devine DOAMNE DUMNEZEULE, TATĂ CERESC ATOTPUTERNIC, NOI ȘTIM CĂ ȚIE NU-ȚI TREBUIE JERTFE DE VIȚEI, NOI ÎȚI MULȚUMIM FRUMOS PRIN DUHUL SFÂNT, ADUCÂNDU-ȚI SFÂNTA JERTFĂ TAINICĂ DE PÂINE ȘI VIN, JERTFA EUHARISTICĂ, ÎN NUMELE DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS, AȘA CUM EL NE-A ÎNDEMNAT SĂ FACEM! Slavă Ție, Dumnezeul nostru, slavă Ție! Slavă Ție Unule și Bunule și Singurule Dumnezeu Veșnic și Întru Totul Adevărat, Atotsfânt, Atotînțelept, Atotputernic și iubitor de oameni, Dumnezeu Tainic, Unul în Ființă dar Întreit în Persoane! Slavă Ție, Doamne Dumnezeule Tată Ceresc Veșnic Atotputernic, Creator al cerului și al pământului, al tuturor celor văzute și nevăzute! Slavă Ție, Doamne Dumnezeule Iisuse Hristoase, Fiule Veșnic al Tatălui Ceresc, prin Care Tatăl Ceresc a creat tot ce există, Fiule Care pentru mântuirea oamenilor Te-ai Făcut Om din Sfânta Fecioară Maria, prin puterea Duhului Sfânt și a Tatălui nostru Sfânt din Ceruri! Slavă Ție, Doamne Dumnezeule Duhule Sfinte, Duh al Veșnicului Tatăl Ceresc și al Veșnicului Fiu Ceresc, Duh Dătător de Viață și Sfințitor al lumii! Preasfântă Treime, Te rugăm frumos, îndură-Te spre noi! Doamne curățește păcatele noastre! Stăpâne, iartă fărădelegile noastre! Sfinte, cercetează și vindecă neputințele noastre, pentru numele Tău! Amin! Amin! Așa să fie!

Pr. prof. Ion Ciungu




Numărul versetului

Text la nivelul Vechiul Testament

(diferite variante de traducere)

Text actualizat la nivelul Noului Testament

 

 

1.,

 

sau 1. și 2.,

 

sau 3.,

 

depinde de variante

 

 

Miluieşte-mă, Dumnezeule, după mare mila Ta şi după mulţimea îndurărilor Tale şterge fărădelegea mea!

 

M-ai miluit deja, Veșnicule Dumnezeu Atotsfânt, Tu Care ești Singurul Dumnezeu Întru Totul Adevărat, Nematerial, Pur Spiritual,  Atotfrumos, Atotputernic, Atotînțelept, Atotbun, Atotdrept și Iubitor de oameni, Dumnezeu Tainic, O Singură Ființă Divină, dar Întreită în Persoane: Veșnicule Tată Sfânt Ceresc și Veșnicule Fiu Sfânt Ceresc al Veșnicului Tată Sfânt  Ceresc și  Veșnicule Duh Sfânt Ceresc al Veșnicului Tată Sfânt Ceresc! Preasfântă Treime, Îți mulțumesc frumos pentru că m-ai miluit!  Veșnicule Tatăl nostru Sfânt din Ceruri, m-ai miluit mai înainte ca eu să-mi dau seama de mila Ta cea mare, pe care ai arătat-o lumii prin Fiul Tău Veșnic Sfânt, Domnul nostru Iisus Hristos, și prin Veșnicul Tău Duh Sfânt! După marea Ta bunătate, după mulțimea îndurărilor Tale, Tu Ți-ai arătat mila Ta cea mare chiar și față de mine și ai șters fărădelegile mele!

 

Ai milă de mine, Dumnezeule, după marea Ta bunătate,

şi, după mulţimea îndurărilor Tale, şterge fărădelegea mea!

 

Ai milă de mine, Dumnezeule, în bunătatea Ta! După îndurarea Ta cea mare, şterge fărădelegile mele!

 

2.

 

sau 3.

 

sau 4.

Mai vârtos mă spală de fărădelegea mea şi de păcatul meu mă curăţeşte!

 

M-ai spălat cu desăvârșire de fărădelegile mele și m-ai curățat complet de păcatele mele!

 

Spală-mă cu desăvârşire de nelegiuirea mea şi curăţă-mă de păcatul meu!

 

3.

 

sau 4.

 

sau 5.

Că fărădelegea mea eu o cunosc şi păcatul meu înaintea mea este pururea.

 

Cunosc, recunosc, îmi dau seama, sunt conștient, am conștiința trează și adevărată care îmi spune permanent că am săvârșit fărădelegi, că am comis păcate.

 

Căci recunosc fărădelegea mea

şi păcatul meu stă pururi înaintea mea.

 

Căci îmi cunosc bine fărădelegile şi păcatul meu stă necurmat înaintea mea.

 

4.

 

sau 5.

 

sau 6.

Ţie Unuia am greşit şi rău înaintea Ta am făcut, aşa încât drept eşti Tu întru cuvintele Tale şi biruitor când vei judeca Tu.

Chiar dacă aș fi fost în stare să spun cândva, în mod inconștient sau cu vicleșug, că n-am făcut rău nimănui, totuși acum am ajuns să-mi dau seama că nu mă pot ascunde de Tine și recunosc, și mărturisesc, că am greșit față de Legea Ta, am păcătuit chiar împotriva Ta. Recunosc și mărturisesc dreptatea Ta absolută exprimată în cuvintele Tale, în sentințele Tale, în hotărârile Tale, în judecățile Tale. Nu mai am ignoranța, nu mai am orbirea sufletească, în care mă ținea Satana ca să nu-mi văd păcatele. Nu mai am obrăznicia, pe care mi-a dat-o Satana prin păcate, de a mă considera deasupra Legii Tale, chiar deasupra Ta.  Acum sunt învins în fața Ta și am mare nevoie de mila Ta. O, cât de mult aș vrea să nu mi se fi întâmplat aceste fapte condamnabile!  Îmi pare foarte rău de tot ce am făcut împotriva Ta. Te-aș ruga să mă ierți, dacă ar fi posibil!

 

Împotriva Ta, numai împotriva Ta am păcătuit şi ce-i rău înaintea Ta am făcut. De aceea, Tu eşti drept în sentinţele Tale şi nepărtinitor în judecăţile Tale.

 

Împotriva Ta, numai împotriva Ta am păcătuit şi am făcut ce este rău înaintea Ta; aşa că vei fi drept în hotărârea Ta şi fără vină în judecata Ta.

 

5.

 

sau 6.

 

sau 7.

 

 

Că iată întru fărădelegi m-am zămislit şi în păcate m-a născut maica mea.

Istoria vieții mele este legată de fărădelegi, de nelegiuire, de păcate, chiar de la zămislirea mea, chiar de la nașterea mea, chiar toată specia umană, în toată genealogia ei, începând cu Adam și Eva, este contaminată de fărădelege, de nelegiuire, de păcate. Toți oamenii avem o natură foarte decăzută, o natură căzută în păcate. Toți oamenii avem mare nevoie să ne cureți de toate fărădelegile, de toate păcatele, de toate nelegiuirile! Avem mare nevoie  să ne înnoiești ființele, căci pe conștiințele noastre păcatul este foarte neplăcut, foarte stânjenitor, foarte greu, foarte dureros, foarte insuportabil!

 

Căci, iată, în nelegiuire m-am născut şi în păcat m-a zămislit mama mea!

 

Iată că sunt născut în nelegiuire şi în păcat m-a zămislit mama mea.

 

6.

 

sau 7.

 

sau 8.

Că iată adevărul ai iubit; cele nearătate şi cele ascunse ale înţelepciunii Tale, mi-ai arătat mie.

Doamne Dumnezeule, Dumnezeul Adevărului, am mare nevoie de mângâiere în interiorul meu, în sufletul meu, în mintea mea, în inima mea, în voința mea, în spiritul meu, în conștiința mea, în toată ființa mea! Am mare nevoie de adevărul Tău, de înțelepciunea Ta!  Te rog frumos, fă să se așeze adevărul Tău și înțelepciunea Ta în mintea mea, în sentimentele mele, în voința mea, în puterea mea, în sufletul meu, în spiritul meu, în inima mea, în trupul meu, în conștiința mea, în toată ființa mea!

 

Iată, Ție Îţi place adevărul în adâncul [inimii], fă deci să pătrundă înţelepciunea înlăuntrul meu!

 

Dar Tu ceri ca adevărul să fie în adâncul inimii: fă dar să pătrundă înţelepciunea înăuntrul meu!

 

7.

 

sau 8.

 

sau 9.

Stropi-mă-vei cu isop şi mă voi curăţi; spăla-mă-vei şi mai vârtos decât zăpada mă voi albi.

Doamne Iisuse Hristoase, Tu m-ai curățat, m-ai spălat și m-ai făcut mai alb decât zăpada, dar nu cu isop, ci cu Sângele Tău pe care l-ai vărsat de bună voie pe Crucea Golgotei ca Jertfă, ca Plată, adusă Tatălui nostru Sfânt Ceresc, pentru păcatele mele și pentru păcatele tuturor oamenilor care se încred în Tine! Tu m-ai scos din proprietatea Satanei și m-ai înfiat la Tatăl nostru Sfânt din Ceruri! N-am cuvinte potrivite și suficiente ca să-Ți mulțumesc atât de mult și de frumos cât s-ar cuveni!

 

Stropeşte-mă cu isop şi voi fi curat, spală-mă şi voi fi mai alb decât zăpada!

 

Curăţeşte-mă cu isop şi voi fi curat; spală-mă şi voi fi mai alb decât zăpada!

 

8.

 

sau 9.

 

sau 10.

Auzului meu vei da bucurie şi veselie; bucura-se-vor oasele mele cele smerite.

Doamne Iisuse Hristoase, Îți mulțumesc frumos pentru că m-ai adus la conștiința că am motive reale, motive sfinte, să fiu bucuros și vesel.

 

Fă să aud [un cuvânt] de bucurie şi veselie şi oasele pe care le-ai zdrobit vor tresălta!

Fă-mă să aud veselie şi bucurie şi oasele pe care le-ai zdrobit Tu se vor bucura!

9.

 

sau 10.

 

sau 11.

Întoarce faţa Ta de către păcatele mele şi toate fărădelegile mele şterge-le!

Mai înainte ca eu să-mi dau seama, Tu Ți-ai întors fața de la păcatele mele și ai șters toate fărădelegile mele! Îți mulțumesc foarte mult!

Întoarce-Ți faţa de la păcatele mele, şi şterge toate nelegiuirile mele!

Întoarce-Ţi privirea de la păcatele mele, şterge toate nelegiuirile mele!

10.

 

sau 11.

 

sau 12

Inimă curată zideşte întru mine, Dumnezeule, şi duh drept înnoieşte întru cele dinlăuntru ale mele.

Tu ai creat în mine, Doamne Iisuse Hristoase, o inimă curată, ai pus în mine un duh nou și statornic. Te rog mult, ajută-mă să prețuiesc aceste daruri prin care m-ai înnoit! Ajută-mă să nu le pierd, ci prin Duhul Tău Cel Sfânt să lucrez cu ele spre mântuirea mea și a altora, spre slava Tatălui nostru Sfânt din Ceruri, în fiecare moment, în vecii vecilor! Amin! Așa să fie! 

Creează în mine o inimă curată, Dumnezeule, şi un duh statornic înnoieşte înăuntrul meu!

Zideşte în mine o inimă curată, Dumnezeule, pune în mine un duh nou şi statornic!

11.

 

sau 12.

 

 

sau 13.

 

Nu mă lepăda de la Faţa Ta şi Duhul Tău Cel Sfânt nu-L lua de la mine!

Nu m-ai lepădat, nu m-ai alungat de la Fața Ta și nu ai luat Duhul Tău Cel Sfânt de la mine. N-am cuvinte să-Ți mulțumesc atât de mult și de frumos cât s-ar cuveni!

Nu mă alunga de la Faţa Ta şi Duhul Tău Sfânt nu-L lua de la mine!

Nu mă lepăda de la Faţa Ta şi nu lua de la mine Duhul Tău Cel Sfânt!

12.

 

sau 13.

 

sau 14.

Dă-mi iarăşi bucuria mântuirii Tale şi cu duh stăpânitor mă întăreşte!

Mi-ai dat posibilitatea să mă bucur de mântuirea pe care Tu ai lucrat-o pe Crucea Golgotei și prin starea spirituală pe care mi-o dai mă întărești, mă faci capabil să fiu stăpân peste toate energiile ființei mele și să le pun în lucrarea Legii Noului Tău Testament. N-am cuvinte să-Ți mulțumesc atât de mult și de frumos cât s-ar cuveni!

Dă-mi înapoi bucuria mântuirii Tale şi întăreşte-mă cu duh binevoitor!

Dă-mi iarăşi bucuria mântuirii Tale şi sprijină-mă cu un duh de bunăvoinţă!

13.

 

sau 14.

 

sau 15.

Învăţa-voi pe cei fără de lege căile Tale şi cei necredincioşi la Tine se vor întoarce.

Ajută-mă, Te rog frumos, să-i învăț pe cei fărădelege, pe infractori, pe ticăloși, pe nemernici, căile Tale, în așa fel încât necredincioșii, ticăloșii, păcătoșii de toate felurile, să se întoarcă la Tine!

Atunci voi învăţa pe cei fărădelege căile Tale

şi cei păcătoşi la Tine se vor întoarce.

Atunci voi învăţa căile Tale pe cei ce le calcă, şi păcătoşii se vor întoarce la Tine.

14.

 

sau 15.

 

sau 16.

Izbăveşte-mă de vărsarea de sânge, Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele; bucura-se-va limba mea de dreptatea Ta.

De toate felurile de păcatele m-ai curățat, m-ai eliberat, Doamne Iisuse Hristoase! Te rog mult ajută-mă să caut, să găsesc și să pot pronunța cuvintele cele mai potrivite prin care să laud dreptatea Ta și îndurarea Ta!

Mântuieşte-mă de sânge, Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele, şi limba mea va preamări dreptatea Ta!

Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele! Izbăveşte-mă de vina sângelui vărsat şi limba mea va lăuda îndurarea Ta!

15.

 

sau 16.

 

sau 17.

Doamne, buzele mele vei deschide şi gura mea va vesti lauda Ta.

Doamne Iisuse Hristoase, Te rog frumos, ajută-mă să Te pot lăuda prin Duhul Sfânt, spre slava Tatălui Ceresc, nu numai cu buzele, dar și cu mintea, și cu inima, și cu faptele, și cu conștiința, în fiecare moment, în vecii vecilor! Amin! Amin! Așa să fie!

Doamne, deschide-mi buzele

şi gura mea va vesti lauda Ta!

16.

 

sau 17.

 

sau 18.

Că de ai fi voit jertfă, ţi-aş fi dat; arderile de tot nu le vei binevoi.

 

 

 

 

Doamne Dumnezeule, Tatăl nostru Sfânt Ceresc Atotputernic, în locul meu Ți-a adus Jertfă Domnul nostru Iisus Hristos, chiar pe Sine Însuși S-a adus Ție Jertfă, cu duh umilit, cu inima zdrobită și smerită, iar Tu ai primit cu plăcere Jertfa adusă de El pentru mine. N-am cuvinte să Vă mulțumesc atât de mult și de frumos cât s-ar cuveni!

Pentru că jertfele nu-Ți sunt plăcute şi, chiar dacă Ți-aş aduce, arderile de tot nu Te-ar mulţumi.

Dacă ai fi voit jertfe, Ţi-aş fi adus, dar Ţie nu-Ţi plac arderile-de-tot.

17.

 

sau 18.

 

sau 19.

Jertfa lui Dumnezeu: duhul umilit; inima înfrântă şi smerită Dumnezeu nu o va urgisi.

Jertfa mea, Dumnezeule, este duhul umil, inima căită şi umilă, Dumnezeule, n-o dispreţui!

Jertfele plăcute lui Dumnezeu sunt un duh zdrobit: Dumnezeule, Tu nu dispreţuieşti o inimă zdrobită şi mâhnită.

18.

 

sau 19.

 

sau 20.

 

 

 

Fă-i bine, Doamne, întru bunăvoirea Ta, Sionului, şi să se zidească zidurile Ierusalimului.

Ai făcut bine, Doamne Iisuse Hristoase, întru bunăvoirea Ta, ai făcut bine sufletului meu, ai reconstruit ființa mea, prin Jertfa Ta pe Cruce, prin Moartea Ta, prin Coborârea Ta la iad, prin Învierea Ta din morți, prin Înălțarea Ta la Cer cu trupul îndumnezeit și prin trimiterea Duhului Sfânt peste oameni, ca El să ne inspire, să ne sfințească, să ne îndrume spre Tatăl nostru Sfânt din Ceruri. N-am cuvinte să Vă mulțumesc atât de mult și de frumos cât s-ar cuveni!

În bunătatea Ta, [Doamne], fă bine Siónului şi reclădeşte zidurile Ierusalímului!

În îndurarea Ta, varsă-Ţi binefacerile asupra Sionului şi zideşte zidurile Ierusalimului!

19.

 

sau 20.

 

sau 21.

Atunci vei binevoi jertfa dreptăţii, prinosul şi arderile de tot; atunci vor pune pe altarul Tău viţei.

 

Doamne Dumnezeule, Tatăl nostru Sfânt Ceresc și Atotputernic, noi știm că nici o jertfă nu Îți este plăcută ca Jertfa Domnului nostru Iisus Hristos, noi știm că Ție nu-Ți trebuie jertfe de viței. Noi Îți mulțumim frumos prin Duhul Sfânt, Aducându-Ți Sfânta Jertfă Tainică de Pâine și Vin, Jertfa Euharistică în Numele Domnului nostru Iisus Hristos, așa cum El ne-a îndemnat să facem! N-avem cuvinte să Vă mulțumim atât de mult și de frumos cât s-ar cuveni!

...

“PĂRINTE VEȘNIC, Îți oferim TRUPUL și SÂNGELE, SUFLETUL și DUMNEZEIREA FIULUI TĂU PREAIUBIT, DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS, ca ispășire pentru păcatele noastre și ale lumii întregi! PRIN PATIMILE SALE DUREROASE, AI MILĂ DE NOI ȘI DE ÎNTREAGA LUME! Prin Patimile Sale Dureroase, ai milă de noi și de întreaga lume! Prin Patimile Sale Dureroase, ai milă de noi și de întreaga lume!” ...

 https://doisautreiinnumeleluiiisus.blogspot.com/2024/02/parinte-vesnic-iti-oferim-trupul-si.html

Atunci Îţi vor fi plăcute jertfele de dreptate, arderile de tot şi ofrandele; atunci Ți se vor oferi viţei pe altarul Tău.

Atunci vei primi jertfe neprihănite, arderi-de-tot şi jertfe întregi; atunci se vor aduce pe altarul Tău viţei.

 

https://biblia.ortodoxa.info/biblia/versiuni_paralele/vba-vbor-nts/19/50

https://bibliacatolica.ro/category/biblia/1-vechiul-testament/41-cartea-psalmilor/page/51/

https://biblia.resursecrestine.ro/psalmii/51

...


(Cartea a doua a Regilor 12, în Biblia Ortodoxă; sau Cartea a doua a lui Samuel 12, în Biblia Catolică și în Biblia Protestantă)

 

Natan îl mustră pe David.

 

1 Atunci a trimis Domnul pe Natan proorocul la David şi a venit acela la el şi i-a zis: «Erau într-o cetate doi oameni: unul bogat şi altul sărac.

 

2 Cel bogat avea foarte multe vite mari şi mărunte,

 

3 Iar cel sărac n-avea decât o singură oiţă, pe care el o cumpărase de mică şi o hrănise şi ea crescuse cu copiii lui. Din pâinea lui mâncase şi ea şi se adăpase din ulcica lui, la sânul lui dormise şi era pentru el ca o fiică.

 

4 Dar iată că a venit la bogat un călător, şi gazda nu s-a îndurat să ia din oile sale sau din vitele sale, ca să gătească cină pentru călătorul care venise la el, ci a luat oiţa săracului şi a gătit-o pe aceea pentru omul care venise la el».

 

5 Atunci s-a mâniat David cumplit asupra acelui om şi a zis către Natan: «Precum este adevărat că Domnul este viu, tot aşa este de adevărat că omul care a făcut aceasta este vrednic de moarte;

 

6 Pentru oaie el trebuie să întoarcă împătrit, pentru că a făcut una ca aceasta şi pentru că n-a avut milă».†

 

7 Atunci Natan a zis către David: «Tu eşti omul care a făcut aceasta. Aşa zice Domnul Dumnezeul lui Israel: Eu te-am uns rege pentru Israel şi Eu te-am izbăvit din mâna lui Saul,†

 

8 Ţi-am dat casa domnului tău şi femeile domnului tău la sânul tău; ţi-am dat ţie casa lui Israel şi a lui Iuda şi, dacă aceasta este puţin pentru tine, ţi-aş mai adăuga.

 

9 Pentru ce însă ai nesocotit tu cuvântul Domnului, făcând rău înaintea ochilor Lui? Pe Urie Heteul tu l-ai lovit cu sabia, pe femeia lui ţi-ai luat-o de soţie, iar pe el l-ai ucis cu sabia Amoniţilor.†

 

10 Deci nu se va depărta sabia de deasupra casei tale în veac, pentru că tu M-ai nesocotit pe Mine şi ai luat pe femeia lui Urie Heteul, ca să-ţi fie nevastă.†

 

11 Aşa zice Domnul: Iată Eu voi ridica asupra ta rău chiar din casa ta şi voi lua pe femeile tale înaintea ochilor tăi şi le voi da aproapelui tău şi se va culca acela cu femeile tale în văzul soarelui acestuia.†

 

12 Tu ai făcut pe ascuns, iar Eu voi face aceasta înaintea a tot Israelul şi înaintea soarelui». «Am păcătuit înaintea Domnului», a zis David către Natan.

 

13 «Şi Domnul a ridicat păcatul de deasupra ta, a zis Natan, şi tu nu vei muri.†

 

14 Dar fiindcă tu prin această faptă ai dat vrăjmaşilor Domnului pricină să-L hulească, de aceea va muri fiul ce ţi se va naşte».†

 

https://biblia.ortodoxa.info/biblia/versiuni_paralele/vba-vbor-nts/10/12


https://bibliacatolica.ro/category/biblia/1-vechiul-testament/10-cartea-a-doua-a-lui-samuel/page/12/

 

https://biblia.resursecrestine.ro/2-samuel/12


.......................................................................................................

Aici se încheie acest articol.

 

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

La 25 de ani de la VIZITA PAPEI IOAN PAUL AL II – LEA ÎN ROMÂNIA, să ne amintim OMILIA (PREDICA) PE CARE EL A CITIT-O ÎN LIMBA ROMÂNĂ, la Sfânta Liturghie celebrată în Parcul Izvor din București, pe 9 mai 1999! Omilia durează 28 de minute. Haideți să urmărim măcar 6 minute! Era în Duminica a 5 – a după Paști, conform Calendarului Creștin Ortodox și Calendarului Creștin Greco-Catolic. Observăm salutul “CRISTOS A ÎNVIAT!” și răspunsul “ADEVĂRAT A ÎNVIAT!”. https://www.facebook.com/ion.ciungu.79/videos/1177679386691809 Această vizită istorică a fost PRIMA VIZITĂ A UNUI PAPĂ CATOLIC ÎNTR-O ȚARĂ PREDOMINANT ORTODOXĂ, DE LA SCHISMA CEA MARE DIN ANUL 1054. De asemenea, această vizită a fost PRIMA VIZITĂ A UNUI SUVERAN PONTIF PE PĂMÂNT ROMÂNESC. Vizita a durat 3 zile: 7, 8 și 9 mai. În 8 mai "a avut loc întâlnirea suveranului pontif cu patriarhul Teoctist şi cu membrii Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, la care a participat preşedintele Emil Constantinescu, premierul Radu Vasile, preşedinţii Camerelor Parlamentului, personalităţi ale vieţii publice şi membri ai Corpului Diplomatic acreditat la Bucureşti." ... "Duminică, 9 mai 1999, de la ora 10.00, patriarhul Teoctist, împreună cu membrii Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, în prezenţa papei Ioan Paul al II-lea, a oficiat Sfânta Liturghie, în Piaţa Unirii." ... În după-amiaza zilei de 9 mai, în Parcul Izvor, a avut loc celebrarea Sfintei Liturghii Catolice, în prezența Patriarhului Teoctist. ... SĂ OBSERVĂM MESAJUL DE BUN VENIT ADRESAT DE PATRIARHUL TEOCTIST PAPEI IOAN PAUL AL II – LEA, LA AEROPORTUL BUCUREȘTI-BĂNEASA, ÎN 7 MAI: "Sanctitatea Voastră, aţi sosit în România, ţară ai cărei fii sunt în majoritate ortodocşi, ţară sfinţită de sângele martirilor, al celor de demult şi al celor care au căzut pe altarul credinţei creştine în vremurile apăsătoare ale dictaturii comuniste atee, la care s-au adăugat numele tinerilor şi vârstnicilor căzuţi în revoluţie. Este un pământ sfinţit de lacrimile rugăciunilor mamelor şi de nevoinţele duhovniceşti ale monahilor şi ale tuturor creştinilor de aici; este un pământ presărat de la un capăt la altul de crucile ce străjuiesc turlele bisericilor şi mănăstirilor, răspântiile drumurilor şi mormintele strămoşilor noştri, ca semn al nădejdii noastre în înviere (...)" "Vă primim cu inima deschisă şi cu gândul bun în numele ierarhilor, preoţilor, monahilor şi credincioşilor Bisericii noastre şi vă îmbrăţişăm cu îmbrăţişarea frăţească a lui Hristos Iisus, cu speranţa şi rugăciunea că 'Dumnezeul iubirii şi al păcii va fi cu noi' (2 Cor. 13, 11) în aceste zile". ... SĂ OBSERVĂM ȘI CÂTEVA FRAGMENTE DIN DISCURSUL PAPEI, LA SOSIRE ÎN AEROPORT: "Cu mare bucurie sosesc astăzi în România, naţiune mult dragă mie şi pe care de multă vreme doream să o vizitez. Cu profundă emoţie i-am sărutat pământul, recunoscător înainte de toate lui Dumnezeu cel atotputernic care în prevăzătoarea sa bunăvoinţă mi-a hărăzit să văd realizat acest gând. (...) Vizita mea de acum vrea să confirme legăturile dintre România şi Sfântul Scaun, care au avut mare importanţă pentru istoria creştinismului în regiune. Cum e cunoscut, potrivit tradiţiei, credinţa a fost purtată în aceste ţinuturi de fratele lui Petru, apostolul Andrei, care a pecetluit neobosita sa operă misionară prin martiriul său petrecut la Patras. Alţi martori de seamă ai evangheliei ca Sava Gotul, Niceta de Remesiana, provenind din Aquilea, şi Laurenţiu de Novae i-au continuat lucrarea, iar în timpul persecuţiilor din primele veacuri, cete de creştini au suferit martiriul: sunt martirii dacoromani, precum Zoticos, Attalos, Kamasis şi Filippos, prin al căror sacrificiu s-a înrădăcinat profund credinţa creştină în pământul vostru. Sămânţa evangheliei, căzută în teren fertil, a produs în perioada acestor două milenii roade abundente de sfinţenie şi de martiriu. Mă gândesc la sfântul Ioan Cassian şi Dionisie Exiguul, care au contribuit la transmiterea comorilor spirituale, teologice şi canonice ale Orientului grec şi Occidentului latin; apoi, mult mai târziu, la voievodul Ştefan cel Mare şi Sfânt, "un adevărat atlet al credinţei creştine", cum l-a numit papa Sixt al IV-lea, şi la numeroşi alţi slujitori ai evangheliei, între care domnitorul şi martirul Constantin Brâncoveanu, iar mai recent, numeroşii martiri şi mărturisitori ai credinţei din secolul al XX-lea. (...) Românie, ţară-punte între Orient şi Occident, punct de răscruce între Europa centrală şi cea orientală, Românie, pe care tradiţia o numeşte cu frumosul titlu de "Grădina Maicii Domnului", vin la tine în numele lui Iisus Cristos, Fiul lui Dumnezeu, şi al preasfintei Fecioare Maria. În pragul unui nou mileniu, întemeiază-ţi viitorul mai departe pe stânca tare a evangheliei. Cu ajutorul lui Cristos vei fi protagonista unei noi perioade de entuziasm şi curaj. Vei fi naţiune prosperă, pământ roditor de bine, popor solidar şi făcător de pace. Dumnezeu să te ocrotească şi să te binecuvânteze mereu!" ... Papa Ioan Paul al II – lea a donat 200.000 de dolari pentru construirea Catedralei Ortodoxe din București, Catedrala Națională, Catedrala Mântuirii Neamului. ... Biserica Romano Catolică consideră că Papa Ioan Paul al II – lea este sfânt, fiind beatificat în 2011 și canonizat în 2014.

Pr. prof. Ion Ciungu     https://institutlevant.ro/en/press-releases/press-release-may-29th-2019/   https://www.facebook.com/photo/?fbid=293...