(articol de Pr. Adrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017)
Traducere de Pr. Prof. Ciungu Ion
Înfricoșătoarea Judecată. Frescă de la Mănăstirea Visoki Dečani.
Prima parte a articolului “THE ANTICHRIST: AN ORTHODOX PERSPECTIVE FROM THE CHURCH FATHERS”,[1](ANTIHRISTUL: o PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI), am tradus-o și o putem (re)vedea publicată pe blogul Protopopiatului Ortodox Român Avrig, pe data de 8 octombrie 2017.[2] A doua parte o putem (re)vedea publicată pe data de 14 octombrie 2017.[3]
THE ANTICHRIST: AN ORTHODOX PERSPECTIVE FROM THE CHURCH FATHERS (III)
[continuarea traducerii, cu subtitluri suplimentare, dar respectând textul englez și uneori semnele de punctuație, ca la Anderson]:
Antihristul va fi o batjocură și o parodie a lui Hristos Cel Adevărat; Antihristul va fi evreu din Tribul imoral al lui Dan, după cum spun unii sfinți ai Bisericii din perioada de început
Antihrist va fi o batjocură și o parodie a lui Hristos Cel Adevărat, Domnul Iisus. Sfinți ai Bisericii din perioada de început ca Sf. Irineu, Sf. Ieronim, și Sf. Ambrozie, și alții, susțin că Antihristul va fi un evreu, după cum a fost Iisus, dar va fi născut din tribul cel imoral, nu din Tribul lui Iuda, ci din Tribul lui Dan.[4]Atât Sf. Ioan Damaschinul cât și Sf. Efrem Sirianul cred că Antihristul – “rezultat al curviei” – va fi născut nu dintr-o fecioară sfântă, ci “din prostituție”, dintr-o “fată stricată”, imorală, păcătoasă.[5]
Întocmai cum Iisus Hristos a fost crescut într-un mod discret, înainte de a-Și face apariția publică pentru a-Și începe slujirea la vârsta de 30 de ani, tot așa Antihrist va fi crescut în obscuritate, până în ziua apariției lui publice (după cum a zis Sf. Ioan Damaschinul – citat mai sus – că Antihristul va fi “îngrijit ca să crească și să se dezvolte în secret”.)
Spre deosebire de Domnul Iisus Care a făcut ca Duhul Sfânt să Se coboare asupra Lui pentru a lucra cu El în slujirea Sa pământească, Antihristul va fi posedat de Diavolul însuși și va funcționa folosind propria putere a Diavolului (vezi 2 Tesaloniceni 2:9 și Apocalipsa 13:2). Sf. Ioan Damaschinul subliniază în citatul său (din a sa Expunere Exactă) că Diavolul NU se va întrupa ca om. Numai Fiul lui Dumnezeu S-a întrupat. În schimb, Diavolul „se va instala în el [înAntihrist].” Cu alte cuvinte, Diavolul va poseda un om prin „caracterul neobișnuit al alegerii pe care el o va face” și va locui în el, prin acest fapt făcându-l să fie Antihristul.
Înainte de venirea Antihristului va fi o apostazie masivă de la credința creștină
Sf. Pavel a spus clar tesalonicenilor că înainte ca Antihristul să-și poată face publică apariția trebuie mai întâi să fie o apostazie masivă, sau lepădare de credința creștină. “Lepădarea de credința creștină vine mai întâi, apoi este dat pe față omul păcatului, fiul pierzării.” (2 Tesaloniceni 2:3) Sf. Paisie de la Muntele Athos (mort în 1994), un sfânt din zilele moderne a cărui viață s-a extins pe o mare parte a secolului al douăzecilea, era de părere că această cerință s-a împlinit. Comentând despre timpurile noastre el a zis că „Situația este oribilă. Nebunia a trecut toate limitele. Apostazia este asupra noastră, și acum singurul lucru rămas este ca `fiul pierzării` (2 Tesaloniceni 2:3) să vină. Lumea s-a transformat într-o casă de nebuni.”[6]
Războiul global ca și catalizator pentru dorința de „mântuitor” global – Antihristul, după cum spun unii sfinți ortodocși ruși din secolul al XX-lea
Dar care ar fi catalizatorul care ar atrage laolaltă lumea și Antihristul?
Mai mulți stareți ortodocși ruși din secolul al douăzecilea (bătrâni plini de Duhul Sfânt) – de exemplu Sf. Lavrenty de Cernigov (+1950), Sf. Serafim de Vyritsa (+1949) și Sf. Paisie de la Muntele Athos (+1994) – cred că lumea va mai fi încă o data implicată într-un alt război global uriaș, care va înlătura pacea de pe pământ. Ei sugerează faptul că o astfel de stare de extremă turbulență internațională va fi motivația pentru ca cetățenii lumii să caute cel mai bun pacificator politic care să-i unifice într-un efort pentru a aduce iarăși pacea în lume. După cum a afirmat Iisus, când a descris situația lumii din perioada chiar de dinainte de Sfârșit, că mai întâi vor fi “războaie și zvonuri de războaie” (Matei 24:6). Cartea Apocalipsa începe cu un război colosal (capitolele 6-9). Antihristul își va face apariția pe această scenă tulburată a lumii și va oferi pace pe pământ. El va atrage și va seduce lumea cu ajutorul demonilor. „El va oferi un plan pentru rezolvarea cu succes a crizei mondiale, bazat pe înțelepciune socială și politică – înființarea unei structuri politice și sociale uniforme peste toată lumea” – cu alte cuvinte, un singur guvern pentru toată lumea cu el însuși ca rege.[7]
Sf. Efrem Sirianul zice că duhurile rele vor provoca o atracție generală spre Antihrist
Odată ce Antihristul își face prima apariție publică duhurile rele vor genera un mare entuziasm global cu privire la el. Zice Sf. Efrem Sirianul (secolul al patrulea): „Duhurile rele distribuite peste univers vor provoca în oameni o opinie universală, cea mai exaltată, despre Antihrist; o atracție generală ... și irezistibilă spre el.”[8](Astfel că unii bătrâni ortodocși au sfătuit cu putere chiar și împotriva faptului de a privi la fața Antihristului, ca nu cumva să ajungi să fii sedus de farmecul lui.)
Sf. Ignatie Briancianinov zice că va apărea nevoia urgentă de invitare a lui Antihrist
Ca rezultat al acestei stârniri demonice a entuziasmului cu privire la Antihrist, potrivit Sfântului Ignatie Briancianinov (secolul al nouăsprezecelea), “va apărea o nevoie urgentă de invitare a lui Antihrist. O voce de apel va veni în societatea umană, exprimând nevoia urgentă de un`geniu sau genii`care ar ridica dezvoltarea materială și progresul la un plan mai înalt și va aduce cu sine prosperitatea pe pământ.”[9] El va fi aclamat cu entuziasm ca cel mai important salvator politic. Cei mai mulți oameni își vor pune atunci toate speranțele în el, așteptând ca el să rezolve starea de extremă turbulență politică și financiară. Oamenii vor fi impresionați în mod suprem de el și vor crede că el este cel mai bun lider care a fost vreodată, cel mai important om. Ei vor zice, „Cine este asemenea fiarei [Antihristului]? Cine e în stare să facă război cu el?” (Apocalipsa 13:4).
...................................................................................................
Aici se termină Partea a III-a.
Celelelte părți le putem citi urmând link-urile de mai jos:
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (XII)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (XI)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (X)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (IX)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (VIII)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (VII)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (VI)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (V)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (IV)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (III)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (II)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (I)
Aici se termină Partea a III-a.
Celelelte părți le putem citi urmând link-urile de mai jos:
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (XII)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (XI)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (X)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (IX)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (VIII)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (VII)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (VI)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (V)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (IV)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (III)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (II)
ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (I)
[1]Fr. Andrew J. Anderson, THE ANTICHRIST: AN ORTHODOX PERSPECTIVE FROM THE CHURCH FATHERS, ORTHODOX CHRISTIANITY, 10/4/2017, http://orthochristian.com/106805.html
[2] ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (I), (articol de pr. Andrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017), Traducere de pr.prof. Ciungu Ion, Protopopiatul Ortodox Român Avrig, 8 octombrie 2017, http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2017/10/antihristul-o-perspectiva-ortodoxa-de.html
[3] ANTIHRISTUL: O PERSPECTIVĂ ORTODOXĂ DE LA PĂRINȚII BISERICEȘTI (II), (articol de pr. Andrew J. Anderson, apărut în engleză în 4 octombrie 2017), Traducere de pr.prof. Ciungu Ion, Protopopiatul Ortodox Român Avrig, 14 octombrie 2017, http://protopopiatavrig.blogspot.ro/2017/10/antihristul-o-perspectiva-ortodoxa-de_14.html
[4]Apostasy and Antichrist, translated from the Russian, Jordanville, NY: Holy Trinity Monastery, 1992, p. 25.
[5]Ibid.
[8]Ibid.
[9]Ibid., p. 29, citing Bp. Ignatius Brianchaninov, “Works,” vol. 4, p. 313
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu