Studierea faptelor religioase trebuie să însoțească
învățământul laic în școli, potrivit lui Philippe Gaudin, directorul Institutului de Studiere a Religiilor și a
Laicității (IREL). Acest lucru ar evita
neînțelegerile și tensiunile.
Nu trebuie să transformăm învățământul
laic în « catehism », conform lui Philippe Gaudin, directorul IREL.
Trebuie să completăm învățământul cu faptul religios, a declarat acesta pentru
ziarul Figaro, în 24 noiembrie. Predarea
încrucișată a acestor două teme elevilor ar evita neînțelegerile și tensiunile.
Obiectivul este acela de « a înțelege societatea. Nu trebuie să scăpăm din
vedere niciunul dintre aceste două scopuri. »
Astfel ministrul Educației,
Jean-Michel Blanquer, a lansat la începerea școlii un amplu program de formare a
profesorilor și a cadrelor din educație. Programul vizează să genereze « o
laicitate a inteligenței, integrând studiul fenomenului religios » (tradiții,
dogme), explică Philippe Gaudin. IREL, a cărui primă misiune este aceasta,
administrează această transformare în mod
progresiv în școlile de pe teritoriul Franței.
La ora actuală, tinerii între 18 și 24
de ani sunt cei mai interesați de problema religiei și a laicității în Franța,
cu un procent de 66% din cei chestionați, după un scurt
studiu (étude) realizat în octombrie de către IFOP.
...
FRANCE: Il faut aussi enseigner
les faits religieux, selon l’Irel, https://www.evangeliques.info/2021/11/25/france-il-faut-aussi-enseigner-les-faits-religieux-selon-lirel/
.................................................................................................................
Aici am terminat de anunțat
știrea respectivă.
S-ar putea întâmpla să dorim să
(re)vedem următoarele articole:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu