vineri, 4 februarie 2011

Întâmpinarea Domnului V - continuare -

de pr prof Ioan CIUNGU



Pruncul Iisus, la vârsta de 40 de zile, în Templul din Ierusalim, este prezentat Tatălui nostru Sfânt din Ceruri, conform Legii referitoare la bebelușii băieți, apoi este luat în brațe de un om drept și sfânt, cu numele de Simeon. Acest Simeon a proorocit cu privire la Prunc și la Sfânta Fecioară Maria, Mama Pruncului.




9 Care sunt primele zece ţări din lume, ca număr de creştini, având parcă efectivele prezente să-L întâmpine cumva pe Domnul şi de care El se poate milostivi cum S-a milostivit de numărul mare de niniviteni? [1]

Aceste ţări par a fi următoarele:

Top 10 Largest National Christian Populations [2]

Rank
Nation
Number
Percent
1
USA
224,457,000
85%
2
Brazil
139,000,000
93%
3
Mexico
86,120,000
99%
4
Russia
80,000,000
60%
5
China
70,000,000
5.7%
6
Germany
67,000,000
83%
7
Philippines
63,470,000
93%
8
United Kingdom
51,060,000
88%
9
Italy
47,690,000
90%
10
France
44,150,000
98%
11
Nigeria
38,180,000
45%
          10 Care sunt primele douăzeci de ţări din lume, ca număr de necredincioşi, agnostici, atei, cu efective prezente parcă să-L evite, să-L refuze sau chiar să-L atace pe Domnul?


          Aceste ţări par a fi următoarele:

Top 20 Countries
With Largest Numbers of Atheists / Agnostics
(Zuckerman, 2005) [3]

Country
Total country
population (2004)
% Atheist/
Agnostic/
Nonbeliever in God
Number of Atheists/
Agnostics
Nonbelievers in God
(minimum - maximum)
China
1,298,848,000
8 - 14%*
103,907,840 - 181,838,720
Japan
127,333,000
64 - 65%
81,493,120 - 82,766,450
Russia
143,782,000
24 - 48%
34,507,680 - 69,015,360
Vietnam
82,690,000
81%
66,978,900
Germany
82,425,000
41 - 49%
33,794,250 - 40,388,250
France
60,424,000
43 - 54%
25,982,320 - 32,628,960
USA
293,028,000
3 - 9%
8,790,840 - 26,822,520
Britain
60,271,000
31 - 44%
18,684,010 - 26,519,240
South Korea
48,598,000
30 - 52%
14,579,400 - 25,270,960
Canada
32,508,000
19 - 30%
6,176,520 - 9,752,400
Spain
40,281,000
15 - 24%
6,042,150 - 9,667,440
Ukraine
47,732,000
20%
9,546,400
Italy
58,057,000
6 - 15%
3,483,420 - 8,708,550
Sweden
8,986,000
46 - 85%
4,133,560 - 7,638,100
Netherlands
16,318,000
39 - 44%
6,364,020 - 7,179,920
Czech Republic
10,246,100
54 - 61%
5,328,940 - 6,250,121
Taiwan
22,750,000
24%
5,460,000
Australia
19,913,000
24 - 25%
4,779,120 - 4,978,250
Hungary
10,032,000
32 - 46%
3,210,240 - 4,614,720
Belgium
10,348,000
42 - 43%
4,346,160 - 4,449,640


Dacă, cumva, mai este necesar de adăugat ceva referitor la hărnicia ateilor, iată că filosoful francez Michel Onfray s-a autodeclarat „ateul de serviciu” al lumii.  După ce a publicat vreo douăzeci de cărţi, `Arta de a se desfăta`, `Pentru un materialism hedonist`,  `Politica răzvrătitului`, `Tratat de rezistenţă şi de nesupunere`,  `Teoria trupului amorezat`,  `Pentru o erotică solară  `, în care argumentează pentru o `cotitură spre trupul libertin…materialismul senzualist…subiectivismul păgân` , el trage concluzia că izvorul tuturor relelor şi principalul vinovat pentru ele este creştinismul. Proclamând o reîntoarcere la o lume dominată de instincte, el acuză creştinismul că este antiştiinţific, că aţâţă la dispreţ şi la răutate.

Ca şi cum aceste afirmaţii nu i-ar fi de ajuns, el Îl califică pe Iisus că este doar o `ectoplasmă`  (zonă periferică  a plasmei celulare), deci o fiinţă quasi-ireală,  pe Sfântul Pavel că a fost `un voiajor comercial isteric`, revărsându-şi din belşug ura împotriva creştinismului.”[4]

Putem observa că Onfray se încadrează perfect în caracteristicile culturii postmoderne pe care le-am prezentat în cadrul răspunsului la una din întrebările anterioare.

Am mai putea răspunde lui Onfray şi altora că Mântuitorului Iisus Hristos uneori chiar I se potrivesc diferite nume. Unul dintre ele este şi acela de „Piatra din capul unghiului”. Referitor la importanţa acestei Pietre în edificiul Bisericii Creştine,  Însuşi Iisus a spus: „Oricine va cădea pe această piatră va fi sfărâmat, iar peste cine va cădea ea îl va zdrobi.”[5]

Faptul că sunt şi la români simpatizanţi ai ideilor lui Onfray, ai ateismului postmodern, este un lucru sigur, dovadă e şi traducerea şi publicarea în româneşte a unor cărţi de ale lui. Imoralitatea ateismului postmodern poate încuraja cu succes imoralitatea ateismului ştiinţific ale cărui urme nu se pot şterge prea uşor.

Din punct de vedere educativ suntem convinşi cât de cât de dezastrul adus de ateism la români. Prin urmare, se cuvine să ne reîmprospătăm cugetările marelui geograf şi pedagog român Simion Mehedinţi care ne avertizează că  „nu poţi fi om deplin fără a fi creştin” şi că „un om ca şi un popor atâta preţuieşte cât a înţeles din Evanghelie”.[6]

Nu-i mai puţin adevărat că cei pe care îi considerăm a fi pe locul întâi la credinţă pot să ajungă pe cel din urmă, şi cei pe care îi considerăm a fi pe locul din urmă la credinţă pot să ajungă pe cel dintâi.[7] Căci, pe de o parte există pericolul ipocriziei la credincioşi, iar pe de altă parte există frământarea şi cercetarea sinceră care duc la convertirea necredincioşilor. În acest context este potrivit a-l aminti pe ateul Lee Strobel, fost reporter la rubrica judiciară din Chicago Tribune. El parcurgând etapele juridice ale cercetării sub diferite aspecte cu privire la Isus Cristos, ajunge la concluzia că pentru a se încrede în Iisus nu are nevoie de aşa multă credinţă, căci a adunat multe argumente despre existenţa Sa istorică şi despre divinitatea Sa. În schimb, pentru a rămâne ateu are nevoie de mult mai multă credinţă fără argumente.[8]

Putem constata astfel un alt mod de a-L întâmpina pe Domnul.



[1] Biblia, Vechiul Testament, cartea profetului Iona, 4, 11.
[4] Pr. Ioan-Vasile BOTIZA, Hristos răstignit a doua oară ?  în Deşteptarea Credinţei, Revistă lunară editată de ASOCIAŢIA BISERICA ROMÂNĂ UNITĂ-DEJ, Anul XVI, Nr. 6 ( 195 ) Iunie 2006, p. 4. vezi şi
[5] Luca, 20, 18.
[6] Simion Meheinţi, Poţi fi om deplin fără a fi creştin? , Cartea Românească, Bucureşti, f. a. apud Pr. Lector Dr. Vasile Gordon, Învăţământul religios românesc la cumpăna dintre milenii. Repere ale unui scurt excurs istorico-pedagogic, în revista ORTODOXIA, Revista Patriarhiei Române, nr. 3-4 2000, p. 66.
[7] Matei 20, 16.
[8] Lee Strobel, Pledoarie pentru Cristos, traducere Claudia Guiu, Editura Cartea Creştină, Oradea, 2004, p. 268.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Astăzi este A PATRA DUMINICĂ DUPĂ SĂRBĂTOAREA RUSALIILOR. Știm că la Rusalii sărbătorim Venirea Duhului Sfânt peste apostoli și Înființarea, în chip văzut, a Bisericii (Comunității) Creștine. Textul evanghelic care se citește astăzi la Sfânta Liturghie, din Sfânta Evanghelie după Matei (8, 5-13), ne amintește despre OFIȚERUL ROMAN care s-a apropiat de IISUS, rugându-L să-i vindece servitorul. Deși era păgân, ofițerul era atât smerit și avea o credință atât de mare încât Domnul nostru Iisus Hristos i-a vindecat de la distanță servitorul. Ofițerul este numit în textul evanghelic sutaș sau centurion, căci avea în subordine 100 de soldați. Minunea a avut loc în orașul CAPERNAUM. Să urmărim cum sunt redate în filmul Iisus din Nazaret (1977) apropierea ofițerului de Iisus, rugămintea, rugăciunea, smerenia, credința și vestea vindecării: https://www.facebook.com/ion.ciungu.79/videos/506487021730759 ... Să observăm CONȘTIINȚA MORALĂ ȘI RELIGIOASĂ A SUTAȘULUI din următoarele cuvinte adresate lui Iisus: "Doamne, nu sunt vrednic să intri sub acoperişul meu, ci zi numai cu cuvântul şi servul meu se va tămădui. Că şi eu sunt om sub stăpânirea altora şi am sub mine ostaşi şi-i spun unuia: Du-te! şi se duce; şi altuia: Vino! şi vine; şi robului meu: Fă asta! şi face." Să observăm și EVALUAREA PE CARE O FACE IISUS: "Adevăr vă grăiesc, nici în Israel, n'am aflat atâta credinţă." Din Evanghelia Sfântului Luca aflăm că ofițerul s-a apropiat de Iisus prin intermediari. … Doamne Iisuse Hristoase, Te rugăm frumos, ajută-ne să avem și noi conștiința pe care o avea sutașul! ... De asemenea, se cuvine SĂ OBSERVĂM că noi, creștinii, am moștenit o RUGĂCIUNE în care folosim CUVINTELE SUTAȘULUI. Această rugăciune o spunem ÎNAINTE DE PRIMIREA SFINTEI ÎMPĂRTĂȘANII: “Doamne, Dumnezeul meu, știu că nu sunt vrednic, nici în stare, să intri sub acoperișul (acoperământul) casei sufletului meu” ... . Această rugăciune a compus-o Sfântul Ioan Gură de Aur, care a trăit la câteva sute de ani după Domnul nostru Iisus Hristos, mai precis în perioada dintre anii 347 – 407. ... Cu ocazia textului evanghelic de azi, este potrivit să spunem și noi această RUGĂCIUNE, și să o repetăm cât mai des: “Doamne, Dumnezeul meu, știu că nu sunt vrednic, nici în stare, ca să intri sub acoperământul casei sufletului meu, pentru că este cu totul pustiu și surpat și nu afli în mine loc potrivit ca să-Ți pleci capul. Ci, pre­cum din înăl­țime Te-ai plecat pentru noi, pleacă-Te și acum spre smerenia mea. Și, precum ai binevoit a Te culca în peșteră și în ieslea necuvântă­toa­relor, așa binevo­iește a intra și în ieslea ne­cuvântătorului meu suflet și în întinatul meu trup. Și, precum n-ai socotit lucru nevrednic a intra și a cina împreună cu păcătoșii în casa lui Simon cel lepros, așa bine­voiește a intra și în casa sme­ritului, leprosului și păcătosului meu suflet. Și, precum n-ai îndepărtat-o pe des­frânata cea păcătoa­să, cea asemenea mie, care a venit și s-a atins de Tine, așa Te mi­lostivește și de mine, pă­că­tosul, care vin să mă ating de Tine. Și, precum nu Te-ai scâr­bit de întinata și necurata ei gură, ce Te-a să­ru­tat, așa nu Te scârbi nici de întinata și mai ne­curata mea gură, nici de buzele mele cele necurate și pângărite și de limba mea cea cu totul necu­rată. Ci să-mi fie mie jăraticul Prea­sfân­­tului Tău Trup și al Scumpului Tău Sânge spre sfințire și spre luminare, spre însănătoșirea sme­­ri­­tului meu su­flet și trup, spre ușurarea greutății greșelilor mele celor multe, spre paza de toată lucrarea diavoleas­că, spre îndepărtarea și mutarea răului și vicleanului meu obicei, spre omo­rârea patimilor, spre plinirea porunci­lor Tale, spre adăugirea dumnezeiescului Tău har și spre dobândirea Îm­părăției Tale. Că nu vin la Tine ca un nepă­sător, Hristoase Dumne­zeule, ci încre­zân­du-mă în bună­tatea Ta cea nespusă și ca nu cumva, rămâ­nând de­parte prea multă vreme de împărtă­șirea Ta, să fiu prins de lupul cel înțe­le­gător. Pentru aceasta mă rog Ție, Cel ce singur ești sfânt, Stăpâne: Sfin­țește-mi sufletul și trupul, mintea și inima, rărunchii și mă­runtaiele; în­noiește-mă tot și înrădă­ci­nează frica Ta întru mă­dularele mele și sfin­țenia Ta fă-o neștearsă de la mine. Și-mi fii mie ajutător și folositor, în­dreptând în pace viața mea și în­vred­nicindu-mă a sta de-a dreapta Ta, cu sfinții Tăi, pentru rugă­ciu­nile și mij­locirile Preacu­ratei Maicii Tale și ale slujitorilor Tăi celor fără trup, ale prea­curatelor pu­teri, și pen­tru ale tutu­ror sfinților, care din veac au bineplăcut Ție. Amin.”

Pr. prof. Ion Ciungu   “Şi auzind despre Iisus, a trimis la El bătrâni ai iudeilor, rugându-L să vină şi să vindece pe sluga lui. Iar ei...