marți, 2 ianuarie 2024

“DESPRE INVIOLABILITATEA VIEȚII UMANE DIN MOMENTUL ZĂMISLIRII” este titlul documentului adoptat de SFÂNTUL SINOD AL BISERICII ORTODOXE RUSE, pe data de 27 decembrie 2023. Documentul a fost pregătit în 2017, a fost supus discuției la nivelul întregii Biserici, a fost îmbunătățit prin amendamente în urma comentariilor primite și urmează să fie aprobat de Consiliul Episcopilor, care a fost amânat de câțiva ani, prima dată din cauza pandemiei, iar acum din cauza războiului. DREPTUL LA VIAȚĂ ÎNCĂ DIN PÂNTECELE MAMEI A FOST ȘI ESTE ÎNVĂȚĂTURA BISERICII DE LA ÎNCEPUT, în conformitate cu BIBLIA, în conformitate cu ÎNVĂȚĂTURA DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS PRIN CEI DOISPREZECE APOSTOLI CĂTRE NAȚIUNI (Didahia), precum și în conformitate cu ALTE OPERE CREȘTINE CARE FORMEAZĂ SFÂNTA TRADIȚIE. Documentul “DESPRE INVIOLABILITATEA VIEȚII UMANE DIN MOMENTUL ZĂMISLIRII” are 4 părți: I. Sfânta Scriptură despre începutul vieții umane; II. Dreptul la viață al copilului nenăscut; III. Atitudinea Bisericii față de avort (3.1 Atitudinea față de avort în Sfânta Tradiție; 3.2 Protecția maternității; 3.3 Grija pastorală pentru femeile care au avut avorturi; 3.4 Responsabilitatea rudelor și persoanelor apropiate pentru avort; 3.5 Responsabilitatea personalului medical pentru săvârșirea avortului; Contracepția care duce la avort); IV. Diagnosticul prenatal. ... AVORTUL ESTE PĂCAT FOARTE GRAV, PĂCAT DE MOARTE!!! BISERICA ORTODOXĂ RUSĂ A CERUT STATULUI SPRIJIN LEGISLATIV PENTRU PROTEJAREA VIEȚII ȘI SĂNĂTĂȚII BEBELUȘILOR NENĂSCUȚI ȘI PENTRU ORGANIZAREA SISTEMATICĂ DE SERVICII DE CONSULTANȚĂ ANTIAVORT ÎN INSTITUȚIILE MEDICALE. Avortul este păcat de moarte și, prin urmare, BISERICA NU POATE ACCEPTA TERAPIA FETALĂ, ADICĂ FOLOSIREA DE ȚESUTURI ȘI ORGANE LUATE DE LA EMBRIONI UMANI PENTRU SCOPURI DE CERCETARE, PENTRU SCOPURI COMERCIALE, PENTRU ÎNTINERIREA CORPULUI, PENTRU MEDICINA ESTETICĂ ȘI COSMETICĂ. (scurtă amintire a știrii; articol în engleză din 28 decembrie 2023). ... ȘTIM CĂ AȘA-ZISELE VACCINURI ANTI COVID au folosit linii celulare de la bebeluși secționați de vii, apoi lăsați să moară. Având în vedere faptul că modul de obținere a acestor așa-zise vaccinuri este inuman, imoral, anticreștin, criminal, canibalistic și satanist, este regretabil că Patriarhia Română le-a recomandat ca fiind sigure și eficiente. Patriarhia ar trebui să se pocăiască și să ceară iertare, căci pocăința este o virtute mare din punct de vedere creștin. OARE ESTE VREO LEGĂTURĂ ÎNTRE COMERȚUL MONDIAL, PE BANI MULȚI, CU ACELE PROTOCOALE COVID PERICULOASE, CU ACELE VACCINURI COVID PERICULOASE, ȘI URMĂTOARELE CUVINTE DIN CARTEA BIBLICĂ APOCALIPSA: “TOATE NEAMURILE (NAȚIUNILE) S-AU RĂTĂCIT CU FOLOSIREA MEDICAMENTELOR, DROGURILOR SAU VRĂJILOR TALE.”?

Pr. prof. Ion Ciungu

 

“Că Tu ai zidit rărunchii mei, Doamne, Tu m-ai alcătuit în pântecele maicii mele. Te voi lăuda, că sunt o făptură aşa de minunată. Minunate sunt lucrurile Tale şi sufletul meu le cunoaşte foarte. Cele nelucrate ale mele le-au cunoscut ochii Tăi şi în cartea Ta toate se vor scrie; … (Psalmul 138, versetele 13 – 17, în unele Biblii este Psalmul 139)


 https://www.facebook.com/photo/?fbid=2848925415247950&set=a.711891222284724


Mai multe aspecte referitoare la știrea amintită în titlu putem afla din articolul de mai jos, urmat de documentul respectiv:

 

RUSSIAN SYNOD ADOPTS DOCUMENT, “ON THE INVIOLABILITY OF HUMAN LIFE FROM THE MOMENT OF CONCEPTION”, publicat în data de 28 decembrie 2023, pe website-ul de știri creștine ORTHODOX CHRISTIANITY.

...

Documentul de pe pagina Patriarhiei Ruse, http://www.patriarchia.ru/db/text/6088088.html  tradus automat din rusă în engleză de Google Translate, poate fi citit mai jos:

 

December 27, 2023 07:25 pm


The document was adopted at a meeting of the Holy Synod of the Russian Orthodox Church on December 27, 2023 ( journal No. 138 ).


I. Holy Scripture about the beginning of human life

According to the Bible, human life begins in the mother's womb. The psalmist and prophet David speaks of the action of God’s Providence in the development of the fetus: “You formed my insides and knitted me together in my mother’s womb... My bones were not hidden from You when I was created in secret, formed in the depths of the womb. Your eyes have seen my embryo; in Your book are written all the days appointed for me, when not one of them was yet” (Ps. 139:13,15-16).

The righteous Job testifies to the same thing in his words addressed to God: “Your hands worked on me and formed me all around... Didn’t you pour me out like milk, and thicken me like cottage cheese, clothed me with skin and flesh, You have held me together with bones and sinews, You have given me life and mercy, and Your care has guarded my spirit... You brought me out of the womb” (Job 10:8-12,18).

The Holy Scriptures describe cases of God calling a person to ministry even before birth. Thus, God sanctified Jeremiah before he “came out of the womb” (Jer. 1:4-5).

The New Testament narrative about the meeting of the Most Holy Theotokos and righteous Elizabeth emphasizes the personal existence of an unborn person and his ability to perceive the grace of the Holy Spirit. Saint John the Baptist leaped joyfully in the womb of Elizabeth, welcoming the Lord Jesus Christ, who was in the womb of the Virgin Mary (Luke 1:13-15, 41-44).

II. Right to life of the unborn child

The Church testifies that human life begins from the moment of conception and, therefore, that a person already in the womb has the right to life.

“He who becomes a man is already a man ,” wrote the Christian thinker Tertullian in the 2nd century 1 .

A unique genome distinguishes the embryo from any cell in the body of the father or mother. Throughout fetal development, the new human organism should not be considered part of the mother's body, and therefore its removal should not be considered as "necessary treatment" for the mother. Parents are responsible to God for the development and protection of the unborn person.

Thus, intentionally committing an abortion at any stage of pregnancy is the deliberate taking of the life of an unborn child.

Human life, both before and after birth, is inviolable: “The right to life must include the protection of human life from the moment of conception. Any encroachment on the life of a developing human personality is a violation of this right. Modern international and national legal acts secure and protect the life and rights of children, adults and the elderly. The same logic of protecting human life should extend to its period from the moment of conception to birth” 2 .

The Orthodox Church affirms the human right to life from the moment of conception, blesses all public efforts aimed at protecting motherhood and childbirth, and calls on the state to provide legislative support for the protection of the life and health of unborn babies.

III. The Church's attitude towards abortion

3.1. Attitude to abortion in Sacred Tradition

The Church clearly equates arbitrary surgical or medical abortion to murder, regardless of the stage of pregnancy and the method of its commission.

For this reason, the proclamation of the “right to abortion,” that is, the “right to kill,” is unacceptable. The argument that abortion is possible in the period before the embryo acquires “viability”, that is, the degree of its intrauterine development when it is able to survive outside the mother’s body, taking into account the possibilities of medical rehabilitation, is also unacceptable. Pregnancy is a natural, long-term process during which a new person is formed both during the period of so-called “viability” and before its onset.

The monument of early Christian writing “Didache” (late 1st century - early 2nd century) contains the call: “Do not kill a child in the embryo” 3 . The same idea is emphasized in another early Christian source - the “Epistle of Barnabas” (late 1st century - early 2nd century): “Do not kill the baby (in the womb), and do not kill him after birth” 4 . It also talks about people who are on the path of darkness, being “killers of children, destroying God’s creation in the womb” 5 . Tertullian (2nd century - early 3rd century) writes: “Since murder is once and for all prohibited to us, it is not allowed to destroy even an embryo when blood is still being formed in a person. To prevent a person from being born means to kill him prematurely, and there is no difference between whether someone removes a soul that has already been born from the body, or destroys one that is being born” 6 .

Saint John Chrysostom (4th century - early 5th century) considers abortion as a more serious crime compared to murder: “You see how from drunkenness comes fornication, from fornication comes adultery, from adultery murder, or more correctly, something worse than murder, I don’t even know what to call it, since here the born is not killed, but the birth itself is hindered” 7 .

Blessed Jerome of Stridon (IV century - early 5 century) says: “Some, when they find out that they conceived outside of marriage, take poison for an abortion, and often die themselves along with their child, and go to hell, guilty of three crimes : killing themselves, committing adultery against Christ, and killing their unborn child" 8 .

In the 2nd rule of St. Basil the Great (IV century) it is emphasized: “Whoever intentionally destroyed a fetus conceived in the womb is subject to the condemnation of murder. We do not have a subtle distinction between a fruit that is formed or one that is not yet formed. For here punishment is imposed not only for what was born, but also for the fact that she harmed herself, since wives very often die from such attempts. Added to this is the destruction of the fetus, like another murder, from those who deliberately dare to do so . ”

Rule 91 of the Trullo Council (7th century) defines: “Wives who give medicine, who produce premature fetuses in the womb, and who receive poisons, by killing the fetus, we subject them to the penance of murderers . ”

3.2. Maternity protection

Life circumstances that push women to decide to have an abortion include extreme financial need and helplessness, as well as early pregnancy and pregnancy without a spouse. In this regard, the prevention of abortion requires the development of effective measures to protect motherhood and childhood, as well as the provision of conditions for adoption and placement in foster families of children whom the mother, for one reason or another, cannot raise on her own. The Church supports the creation of crisis centers to help women who find themselves in difficult life situations in dioceses and parishes, as well as in the structure of state and municipal institutions, and calls on the state and society to take these effective measures. It is important to both support a woman during her pregnancy and after childbirth and help her fulfill her calling as a mother.

Social reasons that push women to make the decision to have an abortion include the destruction of the family institution, orientation towards individualistic values, propaganda and availability of abortion. In this regard, the prevention of abortion requires the protection of the family, motherhood and childhood, as well as the establishment in society of the ideals of chastity, family fidelity, the joy of motherhood and large families. Propaganda of abortion in any form (including through the media) is unacceptable. The participation of an Orthodox Christian in such propaganda is a sin and requires active repentance.

In addition, it seems desirable from an ethical and socio-psychological point of view to exclude pregnant women undergoing hospital treatment and women who have decided to have an abortion from staying together in medical institutions.

3.3. Pastoral care for women who have had abortions

A woman who has had an abortion needs healing of the spiritual wound that she inflicted on herself by committing this grave sin. Such healing is achieved through repentance. “Under no circumstances can the Orthodox Church give a blessing for an abortion. Without rejecting women who have had an abortion, the Church calls them to repentance and to overcome the harmful consequences of sin through prayer and penance, followed by participation in the saving Sacraments” 9 . The amount of penance is determined by the priest who takes confession from a woman who has committed an abortion.

At the same time, “in cases where there is a direct threat to the life of the mother during the continuation of pregnancy, especially if she has other children, it is recommended to show leniency in pastoral practice. A woman who terminates a pregnancy in such circumstances is not excommunicated from Eucharistic communion with the Church, but this communion is conditioned by her fulfillment of her personal penitential prayer rule, which is determined by the priest receiving confession” 10 .

A pregnant woman who has voluntarily expressed a desire to refuse an abortion at the cost of threatening her health or even her life (for example, if it is necessary to use therapy incompatible with preserving the fetus, for life-threatening illnesses), in her suffering in order to save the life of the child, is the greatest example of maternal sacrifice.

3.4. Responsibility of relatives and close persons for abortion

During pregnancy, a woman needs the full support of loved ones and especially her spouse. A woman’s intention to have an abortion may be due to the inability or unwillingness of her husband or relatives to provide her with the necessary support and attention when raising children. The Fundamentals of the Social Concept of the Russian Orthodox Church emphasizes that “the father, along with the mother, bears responsibility for the sin of killing an unborn child if he consents to an abortion” 11 . Moreover, a husband's forcing his wife to have an abortion, along with the wife's sole decision to have an abortion, can serve as a basis for recognizing a church marriage as having lost its canonical force 12 .

Moral responsibility for making the decision to have an abortion also falls on the woman’s parents, relatives and loved ones if they push her to do so. Moral responsibility for an abortion committed by a minor staying in a shelter or orphanage lies with the management and staff of these institutions in the event of complicity in this act.

People who push a woman to have an abortion, being its accomplices, should be subject to no less strict canonical penalties than penalties for a deliberately committed abortion. They need repentance and penance, determined by the confessor in each specific case.

3.5. Responsibility of medical workers for performing an abortion

The Orthodox Church has deep respect for medical practice, which is based on the service of love, aimed at preventing and alleviating human suffering. Doctors, nurses and all medical personnel are called to understand their service as a duty of mercy 13 . However, medical personnel involved in performing an abortion commit an act that directly contradicts the mentioned vocation - murder. The Church draws attention to the fact that “sin also falls on the soul of the doctor who performs the abortion” 14 . St. Basil the Great writes that “those who give medicine for the eruption of what is conceived in the womb are murderers, as well as those who receive infanticidal poisons” (8th rule; see also above 91st rule of the Trullo Council).

The Church calls on the state to guarantee the right of medical workers to refuse to perform an abortion for reasons of Christian conscience. “It is impossible to recognize as normal a situation where the legal responsibility of a doctor for the death of a mother is incomparably higher than the responsibility for the destruction of the fetus, which provokes doctors, and through them, patients, to commit an abortion. The doctor must exercise maximum responsibility for making a diagnosis that could push a woman to terminate her pregnancy ” 15 .

The legislation of many countries determines that performing an abortion requires the “voluntary informed consent” of the woman, which presupposes the possibility of familiarizing the woman with all the moral, mental, medical and other consequences of her decision.

The Church emphasizes that counseling a woman should not be aimed at obtaining her consent to an abortion, but, on the contrary, should be aimed at preserving the life of the child and providing assistance in carrying out the feat of motherhood.

Persuasions or recommendations from doctors or other medical workers to a pregnant woman that encourage her to make a decision about an abortion are unacceptable. Moreover, the practice of performing abortions “on the day of treatment” is unacceptable, which makes it possible for a woman to spontaneously make an irreversible decision to have an abortion, often against the backdrop of an unstable state of mind.

The Church calls for a systematic organization of anti-abortion consultation services in medical institutions, in which medical and social workers, as well as clergy or other representatives of religious organizations with appropriate authority, would be involved. It is necessary to place detailed information about human development from the moment of conception on information stands in antenatal clinics.

Fetal therapy, which involves the use of tissues and organs of human embryos aborted at different stages of development, for research purposes, as well as for the treatment of diseases, is unacceptable. “Condemning abortion as a mortal sin, the Church cannot find justification for it even if someone may receive health benefits from the destruction of a conceived human life. Inevitably contributing to the wider spread and commercialization of abortion, such a practice (even if its effectiveness, currently hypothetical, were scientifically proven) is an example of gross immorality and is criminal in nature . ” 16 Moreover, it is unacceptable to use embryonic material for commercial purposes, for “rejuvenation” of the body, as well as in the field of aesthetic medicine and cosmetology.

Any manipulations with embryos that involve their killing are unacceptable.

3.5. Abortion contraception

The Church recognizes the use of contraceptives that are abortifacient in nature as unacceptable, since their action “leads to the death of the embryo in the early stages of its development, and... such actions are not fundamentally different from abortion” 17 . In addition, the use of such products can cause irreparable harm to a woman’s health. Medicines that have an abortifacient nature must be labeled accordingly.

When using hormonal or other medications, the use of which can lead to fetal loss, spouses, throughout the entire period of treatment, should refrain from such marital communication that could lead to conception and, consequently, possible death of the fetus 18 .

IV. Prenatal diagnosis

Prenatal diagnosis often allows timely treatment of serious diseases both in utero and after the birth of the child.

In cases where prenatal diagnosis, including genetic diagnosis, is intended to treat a child in the state of fetal development, it is morally permissible and does not differ in substance from any other medical procedure aimed at saving human life and healing.

Prenatal diagnosis is acceptable when the procedure does not threaten or place the life or physical integrity of the unborn child or mother at risk; when diagnostics can provide information to assist parents in their care of the child 19 .

Unfortunately, the results of prenatal diagnosis often lead not to treatment of the disease, but to the woman committing an abortion “for medical reasons.” This is due, among other things, to the fact that, from the point of view of the legislation of a number of countries, a doctor’s responsibility for the life of a mother is higher than for the life of an unborn child, or the doctor does not bear any responsibility for the life of the latter at all. Under these conditions, a woman is sometimes subjected to severe psychological pressure, including from doctors, when certain abnormalities are discovered in her fetus. This kind of pressure is unacceptable. The life of the child must be preserved regardless of the results of prenatal diagnosis.

It is unacceptable to use genetic testing methods in relation to a conceived fetus in order to select the desired properties of the unborn child, including its gender, since this method involves the killing of children who did not undergo selection at the stage of their embryonic development.

Improvements in gene technologies in the coming years may make it possible to correct the genetic characteristics of an embryo at the earliest stages of its development and help eliminate genetic diseases. However, such intervention may carry high risks, including unexpected harm and even death of the child. The possibility of using such technologies from a moral point of view requires detailed consideration in each specific case.


1 Apologetic, IX. 8.

2  Fundamentals of the teaching of the Russian Orthodox Church on dignity, freedom and human rights . IV. 2.

3 Didache. 2.2.

4 Epistle of Barnabas. 19.5.

5 Ibid. 20.2.

6 Apologetic, IX, 8.

7 Discourses on the Epistle to the Romans, 24.4.

8 Letter XXIII.13.

Fundamentals of the Social Concept of the Russian Orthodox Church . XII. 2.

10 Ibid.

11 Ibid.

12 On the canonical aspects of church marriage . V.

13 Fundamentals of the social concept of the Russian Orthodox Church. XI. 1.

14 Ibid. XII. 2.

15 Ibid.

16 Ibid. XII. 7.

17 Ibid. XII. 3.

18 See ibid.

19  Ibid. XII. 5.    

 

.......................................................................................................

Aici se încheie acest articol.

S-ar putea întâmpla să dorim să (re)vedem următoarele articole:

 

ESTE INADMISIBIL SĂ UCIZI EMBRIONI UMANI CHIAR ȘI PENTRU SCOPURI ȘTIINȚIFICE ȘI MEDICALE. AȘA A DECLARAT RECENT BISERICA ORTODOXĂ RUSĂ ÎNTR-UN DOCUMENT ADOPTAT ÎN 28 MAI 2021. DOCUMENTUL SE NUMEȘTE “DESPRE INVIOLABILITATEA VIEȚII UMANE DIN MOMENTUL CONCEPȚIEI”. (scurtă anunțare a știrii; articol în engleză din 1 iunie 2021) NE AMINTIM DE DOCUMENTUL “VACCINAREA: PROBLEME ETICE ÎN LUMINA CREDINȚEI ORTODOXE”, EMIS ÎN 20 MAI 2021, DE CĂTRE ORTODOCȘII RUȘI LA O MASĂ RODUNDĂ, ÎN CARE LUCRURILE ERAU PREZENTATE CONTRADICTORIU, AMBIGUU. ... ÎNTR-ADEVĂR, ESTE DIABOLIC SĂ UCIZI COPII PENTRU A FOLOSI APOI ÎN VREUN FEL SPRE SĂNĂTATEA TA CELULELE LUATE DE LA EI!!! ESTE SATANISMUL ȘI CANIBALISMUL RAFINAT AL SECOLULUI XXI!!! TATĂL NOSTRU SFÂNT DIN CERURI, TE RUGĂM FRUMOS, OPREȘTE-I ȘI PEDEPSEȘTE-I PE CRIMINALII CARE FAC ASTFEL DE VACCINURI ȘI PE CEI CARE LE PROMOVEAZĂ PENTRU BANI, ÎNȘELÂNDU-I PE CEI NEDOCUMENTAȚI!!!

 

 

ÎN RUSIA, SFINȚENIA VIEȚII UMANE DIN MOMENTUL CONCEPȚIEI, DREPTURILE FUNDAMENTALE ALE EMBRIONULUI UMAN CA PERSOANĂ UMANĂ, SĂ FIE GARANTATE PRIN LEGISLAȚIE. AȘA A PROPUS BISERICA ORTODOXĂ RUSĂ ÎN PROIECTUL DE DOCUMENT PUBLICAT RECENT PE WEBSITE-UL EI, UNDE SE POT LĂSA COMENTARII REFERITOARE LA ACEST DOCUMENT PÂNĂ ÎN 30 SEPTEMBRIE 2019. (articol în engleză din 28 iunie 2019; scurtă anunțare a știrii). ÎN ROMÂNIA CÂND ÎNCEPE BISERICA ORTODOXĂ UN ASTFEL DE PROIECT DE DOCUMENT, CĂCI 100.000 DE BEBELUȘI SE UCID ÎN FIECARE AN PRIN AVORTURI EFECTUATE DE MEDICII DRACULUI, PE BAZA LEGILOR FĂCUTE DE PARLAMENTARII COMANDAȚI DE ATEI-DERBEDEI-ANTICRIȘTI-SATANIȘTI???!!!

 

https://doisautreiinnumeleluiiisus.blogspot.com/2021/07/judecatorii-de-la-curtea-europeana.html

 

AVORTUL ESTE un act de ÎNCHINARE LA SATANA. Chiar experții din BISERICA SATANEI AFIRMĂ ACEASTA. Ei cer, în unele state din SUA unde avortul este interzis, dreptul la uciderea prin avort a bebelușilor nenăscuți, pentru a-i folosi la riturile lor infernale. NOUA ORDINE MONDIALĂ ESTE SUBORDONATĂ SATANEI, căci susține crimele avortului, sub pretextul sănătății reproductive; susține mutilarea copiilor prin tranziția de gen; susține sinuciderea prin eutanasie a persoanelor bolnave, bătrâne, cu handicap etc. NOUA ORDINE MONDIALĂ ESTE SUSȚINUTĂ DE ELITA GLOBALISTĂ CARE L-A ÎNLĂTURAT PE DUMNEZEU DIN IDEOLOGIILE LOR, elită formată din bătrânii miliardari baricadați în fortărețe bine păzite de gardieni înarmați. Acești miliardari bătrâni sunt preocupați să arate ca fiind tineri, să nu-și lase corpurile să se degradeze, să-și asigure viața eternă prin transumanism, lucrând împotriva lui Dumnezeu, împotriva civilizației creștine, împotriva Sfintei Fecioare Maria, Maica Domnului și Maica noastră, împotriva noțiunii de mamă, împotriva legilor naturale. ... Unul dintre teoreticienii Noii Ordini Mondiale, [care vorbește în numele acelor bătrâni, este un evreu mai tânăr, în vârstă de 47 de ani], Yuval Harari, homosexual, care pretinde că știe să exprime mai bine decât Dumnezeu ce este bine și ce este rău, cine trebuie să trăiască și cine trebuie să moară etc. (din predica Arhiepiscopului Romano-Catolic Carlo Maria Viganò susținută în 11 septembrie 2023, prezentată în română în 13 septembrie; scurtă amintire a știrii). ACEST ARHIEPISCOP A COMBĂTUT, în perioada pandemiei, FARSA PSEUDO-PANDEMINĂ ȘI SATANISMUL COMPANIILOR FARMACEUTICE CARE UTILIZEAZĂ ȚESUTURI DE LA BEBELUȘI UCIȘI PRIN AVORT PENTRU A FABRICA AȘA-ZISELE VACCINURI. La fel a combătut și Episcopul Romano-Catolic Athanasius Schneider. Frumos din partea lor! Ajută-le în continuare, Doamne Iisuse Hristoase, Te rugăm frumos! ... ȘTIM CĂ AȘA-ZISELE VACCINURI ANTI COVID au folosit linii celulare de la bebeluși secționați de vii, apoi lăsați să moară. Având în vedere faptul că modul de obținere a acestor așa-zise vaccinuri este inuman, imoral, anticreștin, criminal, canibalistic și satanist, este regretabil că Patriarhia Română le-a recomandat ca fiind sigure și eficiente. Patriarhia ar trebui să se pocăiască și să ceară iertare, căci pocăința este o virtute mare din punct de vedere creștin. OARE ESTE VREO LEGĂTURĂ ÎNTRE COMERȚUL MONDIAL, PE BANI MULȚI, CU ACELE PROTOCOALE COVID PERICULOASE, CU ACELE VACCINURI COVID PERICULOASE, ȘI URMĂTOARELE CUVINTE DIN CARTEA BIBLICĂ APOCALIPSA: “TOATE NEAMURILE (NAȚIUNILE) S-AU RĂTĂCIT CU FOLOSIREA MEDICAMENTELOR, DROGURILOR SAU VRĂJILOR TALE.”?

 

https://doisautreiinnumeleluiiisus.blogspot.com/2023/11/in-romania-aproximativ-21000-de-decese.html

  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Suntem în MARȚEA LUMINATĂ, în SĂPTĂMÂNA LUMINATĂ (The Bright Week), adică în PRIMA SĂPTĂMÂNĂ CARE URMEAZĂ DUPĂ SĂRBĂTOAREA ÎNVIERII DOMNULUI DUMNEZEULUI ȘI MÂNTUITORULUI NOSTRU IISUS HRISTOS. ... Bucuria Învierii Domnului nostru Iisus Hristos o exprimăm și noi, în fiecare an, inclusiv prin felul în care NE SALUTĂM TIMP DE 40 DE ZILE, cu uimitorul și frumosul mesaj de origine îngerească, "HRISTOS A ÎNVIAT!", la care răspundem, din forța Tradiției Sfinte și în diferite grade de asimilare, "ADEVĂRAT A ÎNVIAT!" Azi, în A TREIA ZI DE PAȘTI, în MARȚEA LUMINATĂ, haideți să ne luminăm sufletele cu textul evanghelic programat pentru a fi citit azi la Sfânta Liturghie! În acest text este vorba despre modul în care DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS S-A ARĂTAT DUPĂ ÎNVIERE LA DOI DINTRE UCENICII SĂI, adică LUI LUCA ȘI CLEOPA, în timp ce ei mergeau dinspre Ierusalim spre localitatea Emaus. Pe drum El li s-a arătat ca un străin care i-a întrebat de ce sunt triști și le-a explicat textele sfinte din Vechiul Testament referitoare la Mesia, referitoare la suferințele Lui urmate de slava Lui. Apoi, LA CINA DIN EMAUS IISUS A FOST RECUNOSCUT, CÂND EL A BINECUVÂNTAT PÂINEA, A FRÂNT-O ȘI LE-A DAT-O. ... Cu această ocazie este potrivit SĂ NE AMINTIM DE ARĂTĂRILE DOMNULUI DUPĂ ÎNVIERE, de persoanele cărora El S-a arătat după Înviere, timp de 40 de zile, până când S-a înălțat la Cer. MAICA DOMNULUI ESTE PRIMA PERSOANĂ CARE L-A VĂZUT PE DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS ÎNVIAT, după cum aflăm din cartea de cult numită Penticostar, în care se explică astfel: Învierea a cunoscut-o întâi Maica lui Dumnezeu, Care, după cum grăiește Evanghelia cea de la Matei, ședea la Mormânt împreună cu Maria Magdalena. Dar, spre a nu se arunca îndoială asupra Învierii, din pricina dragostei de Mamă pentru Fiul Său, de aceea zic evangheliștii că Domnul S-a arătat mai întâi Mariei Magdalena. Așa scrie în Sinaxarul din Penticostar, la Sfânta și Marea Duminică a Paștilor. ... Știm că Iisus a promis că El este prezent acolo unde chiar și numai doi sau trei se adună în Numele Lui (Matei 18, 20). DOAMNE IISUSE HRISTOASE, TE RUGĂM FRUMOS PRIN DUHUL SFÂNT, AJUTĂ-NE SĂ FACEM PARTE DINTRE PERSOANELE CARE SE ADUNĂ ÎN NUMELE TĂU, CONFORM LEGII TALE EXPRIMATĂ ÎN NOUL TESTAMENT, SPRE SLAVA TATĂLUI NOSTRU SFÂNT DIN CERURI, ÎN FIECARE MOMENT, ÎN VECII VECILOR! AMIN! AMIN! AȘA SĂ FIM! ÎȚI MULȚUMIM FRUMOS!

Pr. prof. Ion Ciungu   “« Rămâi cu noi, că e spre seară şi s'a plecat ziua ». Şi a intrat să rămână cu ei. Şi a fost că'n timp c...